Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Nah, met mainstage overschiet je een beetje Dennis. Zelfs Golden Earring werd op Noord gezet en die zijn vele vele malen bekender bij het grote publiek. Merendeel zal niet verder komen dan Hocus Pocus als ze die al kennen. Persoonlijk ben ik met je eens dat de status van de band + de binding met Pinkpop zo'n plek wel rechtvaardigt, maar het gaat niet gebeuren. Openen in de tent is toch een schitterende plek voor ze? De muziek komt daar ook gewoon beter tot zijn recht.
Zou het dan niet een zelfde soort spot krijgen als The Scene een aantal jaar geleden?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
E8xpG_PWYAgLsbK
dus Biffy Clyro ook vlak voor Pinkpop, evenals Royal Blood.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Ed Sheeran komt 29 oktober met nieuw werk. Ik zie de kans steeds groter worden dat hij wel eens de 3e headliner zou kunnen worden
 
Laatst bewerkt:

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ed Sheeran komt 29 oktober met nieuw werk. Ik zie de kans steeds groter worden dat hij wel eens de 3e headliner kan worden
Dit zou een enorm mooie toevoeging zijn. Benieuwd of zijn nieuwe album net zo’n knaller gaat worden als zijn vorige (solo) plaat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ed Sheeran lijkt me een uitstekende 3e naam. Iets kalmer dan het gitaargeweld van Metallica en PJ. Superpopulair bij jonger en ouder publiek. Zit tussen het rock en pop genre in. Naar mijn idee niet waanzinnig duur (zoals de andere twee headliners) en, zeker met het nieuwe album, enorm actueel. Uiteraard zijn er meer opties mogelijk, maar dit vind ik een perfecte match…
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
wat niet helemaal strookt, is dat Pinkpop begin oktober met de verkoop start en Sheeran eind oktober met zijn plaat.
Daardoor denk ik dat een tour aankondiging in september van de derde headliner anders uitpakt voor Pinkpop.

Maar dat is slechts onderbuikgevoel...

zou Sheeran ook wel weer een goede sub vinden btw
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
wat niet helemaal strookt, is dat Pinkpop begin oktober met de verkoop start en Sheeran eind oktober met zijn plaat.
Daardoor denk ik dat een tour aankondiging in september van de derde headliner anders uitpakt voor Pinkpop.

Maar dat is slechts onderbuikgevoel...

zou Sheeran ook wel weer een goede sub vinden btw
Ik kan me niet voorstellen dat Ed Sheraan genoegen gaat nemen met een sub positie
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en wenters

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.535
10.988
wat niet helemaal strookt, is dat Pinkpop begin oktober met de verkoop start en Sheeran eind oktober met zijn plaat.
Daardoor denk ik dat een tour aankondiging in september van de derde headliner anders uitpakt voor Pinkpop.

Maar dat is slechts onderbuikgevoel...

zou Sheeran ook wel weer een goede sub vinden btw
Zijn ook tours die al aangekondigd zijn voordat het album is uitgebracht natuurlijk.
En Ed Sheeran als sub? Ik vind het ook zeikmuziek, maar dat is geen sub meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Over een maand zouden we duidelijkheid kunnen hebben.
Ben wel benieuwd of headliner 3 überhaupt voor de start verkoop bekend is, maar dat verwacht ik in principe wel.
Die start verkoop is zo duidelijk vastgesteld, maar heeft ook geen referentiekader met de verkoop van de tour van Pearl Jam of Metallica. Vandaar mijn vermoeden dat daar een headliner aan zit, dat die 2 oktober is aangegeven.

is nog een paar weekjes wachten dan denk ik.
Momenteel heb ik meer de neiging te denken aan Springsteen of Coldplay.

Springsteen zal de tour aankondiging ook wel binnenkort komen. Coldplay verwacht ik een wereldtournee met enkele festivals, de (sterke) geruchten uit Zuid Amerika zijn er al, kan me niet voorstellen dat Europa niet zal volgen dan.

Ik zou Ed Sheeran niet heel vervelend vinden, maar ik verwacht hem niet al de derde headliner. Maar, ik verwacht wel een sterke comeback voor Pinkpop... en dan bedoel ik, blij voor mensen die de kaartjes behouden hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses
12 nov 2016
655
392
Vermoed dat Mojo met Springsteen, Coldplay, en Sheeran beter kan cashen via een losse show in ArenA of Malieveld/Goffertpark. Verwacht dus eerder een niet-stadionact als de derde headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Vermoed dat Mojo met Springsteen, Coldplay, en Sheeran beter kan cashen via een losse show in ArenA of Malieveld/Goffertpark. Verwacht dus eerder een niet-stadionact als de derde headliner.
ik denk dat 2022 alle stadions en parken al volgeboekt zijn. Dus er liggen sowieso kansen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Per 'toeval' vandaag info mail over Pinkpop ticket.

Voucher aan vragen, dag wisselen, je kunt je aanvraag tot uiterlijk 12 september 2021 indienen.

Ticket 2020/2021 behouden, net zo makkelijk natuurlijk ;)

(m.a.w. ik verwacht komende tijd meer... vanuit Pinkpop/Mojo)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Muse is imo na zo veel tijd verstreken zo onwaarschijnlijk geworden voor Pinkpop 2022.

valt voor mij niet meer te rijmen als derde headliner optie voor aankomend jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Door wie dan? Bij de ArenA zijn er iig altijd mogelijkheden, doordat ze geen vergunningen nodig hebben.
ik ben er van overtuigd dat 2022 al geheel overboekt is, voor heel veel veneus door heel Europa. De kansen liggen imo meer bij festivals die nog met boekingen kunnen schuiven, voor zo ver daar niet al 1 a 2 jaar zaken vast liggen dan. De kansen liggen bij extra events of bij extra festival dagen.
De vraag is hoe creatief Mojo hiermee om gaat of om gegaan is tot nu.
Ik zet daarom hoog in voor Pinkpop, die gaan ook niet een gewenste headliner laten schieten na 2 jaar. Of Mojo nu gaat voor los event of festival spot zal meer afhangen van de afspraken die liggen met de act en zijn/haar entourage in afgelopen 2 a 3 jaar.

Ik kijk meer naar de kansen die er voor Pinkpop liggen. Die zie ik bij een selectief stel grote headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken