Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Tent?

...the most successful and the most appreciated of all the Dutch pop-rock exports....

veel kleinere zaaltjes in NL inderdaad, maar treden nog veel internationaal op ook.
Ik denk dat openen mainstage (wat niet gek is voor een NL act dat in NL de kleine zaaltjes aandoet) geen gekke gedachte is. Of misschien tweede op Noord/IBA.
Ik denk ook dat die spots passend zijn bij de status van Focus historische gezien, met dan ook nog dat een 50est, in 2022 ook 50 jaar na hun Geleen gigs is. Hier is wel wat speciaals rond te maken voor zo'n Pinkpop gig, lijkt me.
Nah, met mainstage overschiet je een beetje Dennis. Zelfs Golden Earring werd op Noord gezet en die zijn vele vele malen bekender bij het grote publiek. Merendeel zal niet verder komen dan Hocus Pocus als ze die al kennen. Persoonlijk ben ik met je eens dat de status van de band + de binding met Pinkpop zo'n plek wel rechtvaardigt, maar het gaat niet gebeuren. Openen in de tent is toch een schitterende plek voor ze? De muziek komt daar ook gewoon beter tot zijn recht.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ah ja, deze ken ik wel vaag. Maar ik denk dat Pinkpop als mainstage opener toch iets neerzet wat bekender is bij het huidige publiek. Tentopener lijkt me, ook voor de liefhebbers van de band, beter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nah, met mainstage overschiet je een beetje Dennis. Zelfs Golden Earring werd op Noord gezet en die zijn vele vele malen bekender bij het grote publiek. Merendeel zal niet verder komen dan Hocus Pocus als ze die al kennen. Persoonlijk ben ik met je eens dat de status van de band + de binding met Pinkpop zo'n plek wel rechtvaardigt, maar het gaat niet gebeuren. Openen in de tent is toch een schitterende plek voor ze? De muziek komt daar ook gewoon beter tot zijn recht.
nou, het is ook een beetje afhankelijk van de productie die ze er van kunnen maken op Pinkpop.

Kijk, wat ik bedoel als ze zich richten op simpel nummes spelen, dan is de tent ideaal, zoals ze in een zaaltje zouden spelen.
Als ze er visuals bij doen, is de tent meer dan ideaal.
Maar, stel ze zouden de gig op Pinkpop opleuken met gastartiesten en met meer media exposure, denk ik al snel aan Noord/IBA.
Stel, MOJO kan fixen dat er een orkest bij komt (al is het maar voor 1 a 2 nummers, voor Hocus Pocus of Sylvia), dan heb je al snel mainstage nodig.

Dat is ook waar ik de potentie in zie van Focus op Pinkpop, met gastartiesten en eventueel een orkest.
Qua bekendheid bij groot NL publiek, denk ik dan meer aan een vergelijking met Herbert Gronemeyer. Die stond ook op Noord, wat overigens een subliem optreden was in 2012 en toen heel goed uitpakte.

Los hiervan, vraag me af of Thijs van Leer uberhaupt trek heeft in spelen op Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik heb even een gig van Focus gezocht op een "vergelijkbaar" festival.
ik vond 2018 nog op Sweden Rock.
daar stonden ze op het 4e (kleinste) podium, in het 2e tijdslot.

misschien is gezien dat opzicht, voor Focus dan de tent meest reeel idd... al vraag ik me af met wat opleuking met gastartiesten wat er mogelijk is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
ik heb even een gig van Focus gezocht op een "vergelijkbaar" festival.
ik vond 2018 nog op Sweden Rock.
daar stonden ze op het 4e (kleinste) podium, in het 2e tijdslot.

misschien is gezien dat opzicht, voor Focus dan de tent meest reeel idd... al vraag ik me af met wat opleuking met gastartiesten wat er mogelijk is.
Ik waardeer je creativiteit echt maar kan me niet echt indenken welke gastartiesten. Het is hoofdzakelijk een instrumentale band waardoor gastzangers uitgesloten zijn. Wat heel tof zou zijn is als Jan Akkerman een paar nummers meespeelt. Maar ook dit is voor het merendeel van de aanwezigen een weinig interessant gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik waardeer je creativiteit echt maar kan me niet echt indenken welke gastartiesten. Het is hoofdzakelijk een instrumentale band waardoor gastzangers uitgesloten zijn. Wat heel tof zou zijn is als Jan Akkerman een paar nummers meespeelt. Maar ook dit is voor het merendeel van de aanwezigen een weinig interessant gegeven.
tja, als ik denk aan gastartiesten denk ik de kant op van vooral gitaristen, misschien binnen de (prog)rock musikanten op toetsen (of specifiek hammond orgel) of dwarsfluit... of (prog)rock zanger(es) die mee kan "jodelen".... en ik haalde ook bewust Sylvia (prachtig instumentaal nummer) aan.

bijvoorbeeld Sven Hammond Big Band, Jett Rebel, Spike van Di-Rect in die geest denk ik, of een jodelende Floor Jansen.... zo in die geest van NL acts denk ik dan

is sowieso maar een gedachtekronkel hoor.... geen idee of dit uberhaupt haalbare kaart is
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Zou het wel leuk vinden maar dit is meer een band voor het Bluesfestival in Grollo of Bospop.

Gitarist Jan Akkerman is wel een wereldtopper en in 1973 zelfs uitgeroepen als beste gitarist van de wereld. Hiermee liet hij concurrenten als Ritchie Blackmore (Deep Purple), Jimmy Page (Led Zeppelin), Tony Iommi (Black Sabbath) of Dave Guilmore (Pink Floyd) maar mooi achter zich.

Andere hit is natuurlijk Silvia.

Voor de jongeren:

Op 19 jarige leeftijd speelde Jan al bij de Hunters en hadden ze een hit (1966) die nog steeds gedraaid wordt. Duurt maar 2.40 maar let op zijn gitaarspel!!

 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
Nieuwe album Call of The wild van Powerwolf is weer gaaf, zou zeggen stuur ze maar door. Zie ze veel liever dan Rammstein.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maneskin gaat hun nummertje "I wanna be your slave" in een nieuw jasje steken met niemand minder dan Iggy Pop.

Zou ik niet gek vinden hoor, Iggy Pop op Pinkpop de zelfde dag dat Maneskin er staat. Kan die meteeen dat nummer mee doen, toch....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nah, met mainstage overschiet je een beetje Dennis. Zelfs Golden Earring werd op Noord gezet en die zijn vele vele malen bekender bij het grote publiek. Merendeel zal niet verder komen dan Hocus Pocus als ze die al kennen. Persoonlijk ben ik met je eens dat de status van de band + de binding met Pinkpop zo'n plek wel rechtvaardigt, maar het gaat niet gebeuren. Openen in de tent is toch een schitterende plek voor ze? De muziek komt daar ook gewoon beter tot zijn recht.
Ik heb ze een paar jaar geleden hier in Roosendaal gezien, stonden ze op te treden op een festival met verder enkel cover bands en voor een paar man. Natuurlijk totaal niet rendabel voor Pinkpop. Leuk misschien voor Bospop.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Maneskin gaat hun nummertje "I wanna be your slave" in een nieuw jasje steken met niemand minder dan Iggy Pop.

Zou ik niet gek vinden hoor, Iggy Pop op Pinkpop de zelfde dag dat Maneskin er staat. Kan die meteeen dat nummer mee doen,
22e staat hij al exclusief in Utrecht dus vrees dat dat het niet gaat worden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
22e staat hij al exclusief in Utrecht dus vrees dat dat het niet gaat worden
in dat geval, met de Pinkpop dagen gewoon als special guest uitnodigen om met Maneskin dat ene nummer te doen ;)

past prima in zijn tourschema trouwens en Iggy hoeft pas maandagavond na Pinkpop in Hamburg te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maneskin gaat hun nummertje "I wanna be your slave" in een nieuw jasje steken met niemand minder dan Iggy Pop.

Zou ik niet gek vinden hoor, Iggy Pop op Pinkpop de zelfde dag dat Maneskin er staat. Kan die meteeen dat nummer mee doen, toch....

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken