Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Placebo met potlood invullen voor de 17e?

Wel een matige headliner voor TW

12 juni op Werchter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Placebo met potlood invullen voor de 17e?

Wel een matige headliner voor TW

12 juni op Werchter
Wat is 12 juni op Werchter?

Wat betreft Placebo:
staan de 19e in Moscow.
ik denk dat ze de 18e niet spelen.
op de 17e zou ik met Nothing But Thieves en met (mogelijk) Twenty One Pilots geen positie voor Placebo kunnen bedenken...
Durf ik dus zeker niet met potlood te noteren...

Ik denk dat Nick Cave voor TW wel een aardige headliner is, zeker voor zo'n los dagje waar dan echt op doelgroep ingezet kan worden. Zie hem niet als potentiële Pinkpop headliner, dat verwacht ik dus niet. In uiterste geval misschien afsluiter Noord? Maar gun de fans wel een volwaardige gig van Cave, niet een uurtje. Vandaar dat ik hierboven zei, meer kanshebber te zien voor BKS/DTRH of in Ziggo.

edit: Moet misschien wel de kanttekening er bij zetten, dat Placebo nog voor de subs ook een optie kan zijn, maar verwacht niet dat ze zich lager op de tijdschema's laten plaatsen...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Absoluut, verwacht het ook zeker niet, maar zou het persoonlijk wel fantastisch vinden.
Paar jaar terug wilde Pinkpop Nick Cave nog boeken als Sub maar weigerde. Hij wil alleen nog maar als headliner geboekt worden! Zie het nog niet zo snel gebeuren hoewel ik het niet erg zal vinden als evt vervanger voor RHCP

 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Paar jaar terug wilde Pinkpop Nick Cave nog boeken als Sub maar weigerde. Hij wil alleen nog maar als headliner geboekt worden! Zie het nog niet zo snel gebeuren hoewel ik het niet erg zal vinden als evt vervanger voor RHCP

Zou het daar aan gelegen hebben? een jaartje later staat hij als Sub op Werchter.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Maar wel met een volledige set op mainstage. Is toch wat anders dan een karig uurtje op het noord podium.
Zou dat op Pinkpop niet gekund hebben? Jamiroquai en Kravitz speelden volgens mij 1h15m als sub.
Haal vervolgens dat kwartiertje weg tussen de headliner en de laatste noord/tent act en je hebt een volledige set.

Voor Arcade fire hadden ze bijvoorbeeld ook aangepaste set tijden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Zou dat op Pinkpop niet gekund hebben? Jamiroquai en Kravitz speelden volgens mij 1h15m als sub.
Haal vervolgens dat kwartiertje weg tussen de headliner en de laatste noord/tent act en je hebt een volledige set.

Voor Arcade fire hadden ze bijvoorbeeld ook aangepaste set tijden.

Die konden door het heerlijke weer van die dag ook uitlopen omdat Metallica dik een uur later begon :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
kennelijk heb ik een brilletje nodig.....je hebt gelijk dan is de verkoop.

Blijf erbij dat Placebo de 17e optreedt. Kan ook als afsluiter Noord
als ze er staan, staan ze of voor Noting But Thieves op Noord, dus niet als afsluiter (vermoed ik).
of ze staan voor Twenty One Pilots, die ik als sub mainstage verwacht.

maar ik verwacht niet dat Placebo zich zo laag op het affiche laat zetten, dat denk ik tenminste
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Zou dat op Pinkpop niet gekund hebben? Jamiroquai en Kravitz speelden volgens mij 1h15m als sub.
Haal vervolgens dat kwartiertje weg tussen de headliner en de laatste noord/tent act en je hebt een volledige set.

Voor Arcade fire hadden ze bijvoorbeeld ook aangepaste set tijden.
Ja maar Nick Cave was gewoon headliner op RW18. Co-head met Arctic Monkeys, waarbij beide acts evenveel speeltijd kregen, namelijk 1,5h. Datzelfde jaar waren ook QOTSA en Gorillaz beide een headliner op dezelfde dag. En dat doen ze wel meer (Tool + The Cure, Florence + Mumford, Kendrick + TOP, KOL + Arcade Fire, Editors + RHCP...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Waarom voor Nothing but Thieves en niet erna?
ik verwacht NBT niet zo laag op het affiche. Stonden 2018 nog mainstage 17:30, als die een tijdslot later komen (wat ik verwacht) staan ze 2022 dus sub. Maar verwacht ik TOP als sub op Mainstage. Blijft voor NBT dus de afsluitspot Noord over. Lijkt mij logisch, althans op dit moment, met de inzichten van nu...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ja maar Nick Cave was gewoon headliner op RW18. Co-head met Arctic Monkeys, waarbij beide acts evenveel speeltijd kregen, namelijk 1,5h. Datzelfde jaar waren ook QOTSA en Gorillaz beide een headliner op dezelfde dag. En dat doen ze wel meer (Tool + The Cure, Florence + Mumford, Kendrick + TOP, KOL + Arcade Fire, Editors + RHCP...)
Dat had op Pinkpop ook gekund, Bruno Mars had ook een set van 1,5 uur. Daar had je Cave bij kunnen zetten aangezien Editors ook al 75 min speelden.

Verder zie ik zelf geen verschil tussen een co-headliner en sub-headliner volgens mij wordt dit voornamelijk gebruikt door forumgebruikers om aan te geven hoe 'groot' de act voor de afsluiter/headliner is t.o.v. de headliner. Bij de combi Volbeat - GnR wordt sneller gesproken van een sub dan bijvoorbeeld bij de combi Volbeat-SOAD.
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: RubenFrusciante

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zou dat op Pinkpop niet gekund hebben? Jamiroquai en Kravitz speelden volgens mij 1h15m als sub.
Haal vervolgens dat kwartiertje weg tussen de headliner en de laatste noord/tent act en je hebt een volledige set.

Voor Arcade fire hadden ze bijvoorbeeld ook aangepaste set tijden.

Ik denk dat Pinkpop gewoon niet zo ver wilde gaan voor een act die je toch ook niet onmiddellijk met Pinkpop anno 2018 associeert. En met DTRH had MOJO een veel beter alternatief, waarom dan speciaal gaan doen in Landgraaf?

Voor Arcade Fire hebben ze dat inderdaad wel gedaan. Maar dat was ook een overduidelijke zet om BKS van een droomheadliner weg te houden. En opnieuw is dat niet meer nodig met ook DTRH in de buurt.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en Rikkie

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik denk dat Pinkpop gewoon niet zo ver wilde gaan voor een act die je toch ook niet onmiddellijk met Pinkpop anno 2018 associeert. En met DTRH had MOJO een veel beter alternatief, waarom dan speciaal gaan doen in Landgraaf?

Voor Arcade Fire hebben ze dat inderdaad wel gedaan. Maar dat was ook een overduidelijke zet om BKS van een droomheadliner weg te houden. En opnieuw is dat niet meer nodig met ook DTRH in de buurt.
Helemaal mee eens, ze wilden er gewoon niet voor gaan. Als ze door het etiquette (co-)headliner op de act te plakken een act konden binnenhalen, dan hadden ze dat gedaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Verder zie ik zelf geen verschil tussen een co-headliner en sub-headliner volgens mij wordt dit voornamelijk gebruikt door forumgebruikers om aan te geven hoe 'groot' de act voor de afsluiter/headliner is t.o.v. de headliner. Bij de combi Volbeat - GnR wordt sneller gesproken van een sub dan bijvoorbeeld bij de combi Volbeat-SOAD.
om precies te zijn.... Bij een festival als rock werchter zie je vaak een tijdslot die overeenkomt met die van de headliner, waardoor je eigenlijk 2 headliners hebt en dat dan een co-headliner genoemd zal worden. Bij Pinkpop is er specifiek verschil aan te wijzen tussen de headliner "die de dag draagt" en de act die er voor staat, daardoor sub (als in substitute headliner). Bij Pinkpop spreekt men ook wel over "second headliner"... dus zo doende ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken