Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.475
Ik zie het verschil niet zo... Sure het gaat om 16.250 man op de 65.000. Maar dan lopen er nog steeds net geen 50k man rond op een festival.
Dit zou echt de reinste onzin zijn natuurlijk. Hoe zou je 25% van de kaartkopers willen benaderen om te zeggen dat hun niet mogen en de andere 75% wel? Dat kan helemaal niet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Al met al weer erg duidelijk allemaal. LL / EvE we horen graag wat dit concreet inhoudt voor ons als kaartbezitters....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Nog even over de nieuwe aankondigingen :
1. Lowlands heeft QOTSA nog niet in de line-up staan, ik ga er niet meer vanuit dat ze komen...
2. zegt “binnenkort meer bevestigingen , dus stay tuned” bedoelen ze hiermee tegelijkdertijd pukkelpop
3. Lowlands sluit amerikaanse acts nog niet uit...


...Foo Fighters?
Zou ik leuk vinder, maar verwacht het niet
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Dit zou echt de reinste onzin zijn natuurlijk. Hoe zou je 25% van de kaartkopers willen benaderen om te zeggen dat hun niet mogen en de andere 75% wel? Dat kan helemaal niet.
Inderdaad en ga je dan de mensen die als laatste een kaartje gekocht hebben al sowieso uitsluiten? Of via TicketSwap? Beetje vreemde twist dit.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik vraag mij zeer af of die 75% wel klopt. Het lijkt me namelijk erg vreemd als Hugo De Jonge dat niet expliciet in zijn perconferentie zou zeggen. De enige bron die ik heb kunnen vinden is rtlnieuws, geen enkele andere site bericht hier over. Ook vind ik niks op Rijksoverheid.nl. Daar komt nog eens bij dat een massaevenement op 75% laten draaien natuurlijk helemaal nergens op slaat omdat mensen elkaar met festivals nou eenmaal opzoeken, dat moeten ze bij VWS toch ook wel snappen. Om het helemaal onlogisch te maken is Lowlands niet het enige festival die dit probleem zou krijgen, vrijwel ieder festival deze zomer is al uitverkocht. Ik ga ervan uit dat het gewoon 100% is/wordt.

Toch beetje jammer dit, gisteren meteen flesje champagne opengetrokken toen Hugo die zin uitsprak en dan nu toch weer enigzins onzekerheid. Kom op Hugo, we hebben het echt nodig :)
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en @Marc

Froyo

Playlistbediener
23 mrt 2021
7
8
Mogelijk dat die bezettingsgraad van 75% geldt voor de huidige situatie. Heb het zelf nog niet gevonden op de site van de rijksoverheid maar las net wel een artikel: https://www.greatervenues.com/coron...t-onder-voorwaarden-mogelijk-bij-evenementen/


Ernstig
Rijksoverheid: “De situatie is slecht en er is een groot aantal nieuwe besmettingen. De druk op de zorg is erg groot.” Fieldlab oordeelt dat festivals mogelijk zijn, maar onder strikte voorwaarden. Culturele instellingen en geplaceerde evenementen kunnen met een bezettingsgraad van 75% georganiseerd worden. Alle bezoekers worden vooraf getest.

Waakzaam
Rijksoverheid: “De situatie is onder controle te houden, hierbij is het aantal besmettingen laag en de druk op de zorg valt mee.” Fieldlab adviseert een sneltest alleen voor binnen concerten en festivals buiten een sneltest voorafgaand aan het evenement. Overal kan een 100% bezetting worden gehanteerd. Theaters en andere binnen locaties moeten qua ventilatie in orde zijn.

Mocht dit nou het geval zijn, dan zie ik een bezettingsgraad van 100% wel goedkomen komende zomer :)
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Een aanrader.....Voor wie die Tool wat vind ? Check de Finse Band Wheel eens met het nr Hyperion. Lekker 12 minuten gaan. Misschien eventueel een leuke toevoeging voor LL. Het ziet ernaar uit dat het allemaal goed gaat komen tegen die tijd. Let's Pray.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Tootard bevalt me ook zeer goed
Grappig, ik kan jouw smaak helemaal niet peilen, maar op het eerste gehoor niks voor mij. Wereldmuziek..... gezien hun achtergrond heb ik er veel sympathie voor. Kan live misschien wel goed werken door prescence van de band. Zou het niet voor mijn lol opzetten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Een aanrader.....Voor wie die Tool wat vind ? Check de Finse Band Wheel eens met het nr Hyperion. Lekker 12 minuten gaan. Misschien eventueel een leuke toevoeging voor LL. Het ziet ernaar uit dat het allemaal goed gaat komen tegen die tijd. Let's Pray.
Ik vind dit erg mooi! Maar ik denk dat het te prog is voor LL. Daar waar Tool / Karnivool wat meer prog / alt zijn naar mijn bescheiden mening ? is dit eerder meer prog. Maarre van harte welkom op LL en leuke kennismaking ??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Grappig, ik kan jouw smaak helemaal niet peilen, maar op het eerste gehoor niks voor mij. Wereldmuziek..... gezien hun achtergrond heb ik er veel sympathie voor. Kan live misschien wel goed werken door prescence van de band. Zou het niet voor mijn lol opzetten.
Heerlijke muziek voor in een veel te warme tent. Net je eerste biertje van de dag gescoord om de kater weg te werken en dan een beetje brak dit luisteren:

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
747
Een aanrader.....Voor wie die Tool wat vind ? Check de Finse Band Wheel eens met het nr Hyperion. Lekker 12 minuten gaan. Misschien eventueel een leuke toevoeging voor LL. Het ziet ernaar uit dat het allemaal goed gaat komen tegen die tijd. Let's Pray.
Ja, ik vind zulke muziek fantastisch. Maar dit zie je eigenlijk niet meer geprogrammeerd worden op festivals zoals Lowlands. Terwijl ze prima een X-Ray kunnen bespelen vroeg in de middag.

Er is volgens mij wel een Prog festival in Eindhoven (zaal) ergens in februari/maart. Wellicht een aanrader en hopelijk gaat die ook weer plaats vinden komend jaar.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Ja, ik vind zulke muziek fantastisch. Maar dit zie je eigenlijk niet meer geprogrammeerd worden op festivals zoals Lowlands. Terwijl ze prima een X-Ray kunnen bespelen vroeg in de middag.

Er is volgens mij wel een Prog festival in Eindhoven (zaal) ergens in februari/maart. Wellicht een aanrader en hopelijk gaat die ook weer plaats vinden komend jaar.
Ze staan volgens mij ook in Eindhoven en touren mee met de Epic Apocalypse tour van Epica en Apocalyptica
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
403
247
Alpha headliners: chemical Brothers, the Opposites, Liam Gallagher
Alpha Subs: Stormzy, Bring me the Horizon, machine gun Kelly
Bravo afsluiters: Caribou, Balthazar, Denzel Cury
Is het mager, ja! Maar Lowlands maakt vaak zijn grote namen gelijk aan het begin bekend. Misschien ook stiekem rekening mee houden dat we niet echt grote namen meer krijgen.

Hoop stiekem toch wel hoor dat er nog grotere namen bijkomen. Zou dit kwalitatief te weinig vinden.
Afijn, we mogen onze handjes al dichtknijpen als we überhaupt ons tentje mogen opzetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken