Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Deze discussie is misschien meer voor het corona topic dan het Lowlands topic maar er is (voor mijn gevoel niet geheel onterecht) een hoop kritiek op Fieldlabs.

Zie ook EenVandaag van vorige maand:

In de wetenschap is het ook heel gebruikelijk dat er kritiek is op gedane onderzoek. Dat brengt kennis verder. Echter het onderzoek wordt geleidt door een gerenommeerde wetenschapper en OMT lid
Andreas Voss

Ik zal zo eens zoeken, maar na het hele gedoe van 538 gaven ze zelf aan dat ze geen onderzoek doen naar besmettingen maar aleen naar het gedrag van mensen tijdens evenementen en dus ook ervoor gok ik mbt testen. Er is een beeld ontstaan wat totaal niet waar is. Mede door de horeca/evenementenbranche die lobbyt voor dit soort evenementen.
Klopt en is ook logisch want ze willen de besmettingsrisico's in kaart brengen in een (semi) gecontroleerde omgeving. Niet in een open omgeving en daarna besmettingen tellen. Van belang is te achterhalen hoe groot het risico is op verspreiding, niet hoeveel er besmet zijn bij binnenkomst of na afloop

Probleem is de beschikbaarheid van de vaccins, niet de vaccinaties zelf. Tot die tijd is C een pandemie ipv een lokale virale infectie. Het zal nog veen duren tot dat jouw omschrijving werkelijkheid is. Eind 2021 schat ik in
? en een jaar geleden hadden we nog een te kort aan testen.

Jongens, gaat lekker heen. Dit heeft niks met Lowlands te maken. Gijzel het coronatopic maar. Dit wordt weer zo'n eindeloze welles-nietesdiscussie...
Het gaat gewoon een onderdeel worden van Lowlands gezien het een van de eerste grote festivals zal zijn waar het weer kan zijn. Prima dat we er dan over discussiëren.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Helaas inderdaad...we leren er langzaam mee omgaan. We hebben wel veel geluk dat er nu al vaccins zijn!!
Exactly my point. Veel te langzaam. Vaccines begint nu ook de goede kant op te gaan wat prima is. Daarom moeten we ook verder kijken dan je neus lang is. En dat is testen niet naar mijn mening, zeker niet in de vaccinatie positie waar we nu inzitten is het een beetje achterhaald.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Exactly my point. Veel te langzaam. Vaccines begint nu ook de goede kant op te gaan wat prima is. Daarom moeten we ook verder kijken dan je neus lang is. En dat is testen niet naar mijn mening, zeker niet in de vaccinatie positie waar we nu inzitten is het een beetje achterhaald.
Vaccineren gaat gewoon niet sneller omdat er niet meer zijn, dus er is nog geen andere optie dan het te combinerern met testen. Of denk jij dat het zonder testen veilig genoeg is?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Vaccineren gaat gewoon niet sneller omdat er niet meer zijn, dus er is nog geen andere optie dan het te combinerern met testen. Of denk jij dat het zonder testen veilig genoeg is?
Het is zo simplistisch om te denken het niet sneller kan want er is niet genoeg. Juist door deze trage gedachtegang (ook van onze regering) zijn we overal te laat mee geweest. Heel de pandemie van A tot Z steeds te laat. In februari hadden we ook niet de aantallen die we nu hebben, we kunnen nog steeds flink opschroeven.

En dan moeten we voor Lowlands allemaal gevaccineerd kunnen zijn. Kwestie van indeling en financiering.

Vorig jaar werd ik hier uitgelachen dat er festivals mogelijk waren met testen. TOEN was dat de oplossing, en uit het fieldlab onderzoek blijkt dat nu ook gewoon dat het heel goed mogelijk was. Maar we zijn nu gewoon veel stappen verder dan vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, dat is niet te voorspellen en voor mijn gevoel genetisch bepaald (nergens op gebaseerd overigens).
Dat is niet wat ik wil zeggen.. die 67% van Johnson moet je niet al te letterlijk nemen. Want door het vaccine bouw je een verbeterd afweersysteem op, Dus van die 33% is de kans veel kleiner dat je ernstig ziek zal worden omdat je daarmee een flinke weerstand hebt. Dat is dus veel lager dan die 33%.

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Users who are viewing this thread