Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2589 reacties, heeft 184 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  TafkaP 2 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 2590)
  • Auteur

Raskolnikov

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Er moeten vier dagen geprogrammeerd worden? Ik denk dat men bij Pinkpop best tevreden zal zijn met een kwartet headliners als The Police / Metallica / Coldplay / Lady Gaga (of Beyonce ofzo).

Uiteraard verkoopt The Police zijn dagkaarten wel uit. En ik denk dat de weekendkaarten met deze headliners ook wel zouden uitverkopen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Raskolnikov.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Indiaantje89

Ik heb het idee dat ze een zelfde effect gaan hebben als The Cure in 2012,. Al hadden ze toen met Anouk een matige sub.

maar Metallica in mei dus in Frankrijk volgens Zegut. Zou me niet verbazen dat ze weer Pinkpop doen. Persoonlijk mogen ze van mij een keertje naar Fortarock ofzo.

Raskolnikov

Ik heb het idee dat ze een zelfde effect gaan hebben als The Cure in 2012,. Al hadden ze toen met Anouk een matige sub.

maar Metallica in mei dus in Frankrijk volgens Zegut. Zou me niet verbazen dat ze weer Pinkpop doen. Persoonlijk mogen ze van mij een keertje naar Fortarock ofzo.

The Police is natuurlijk wel wat exclusiever dan The Cure, die met enige regelmaat wel te zien zijn.

Metallica op Fortarock? Dan zou het wel weer een XL-editie in de Goffert moeten zijn. Ik verwacht ze eerder op Pinkpop.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Indiaantje89

The Police is natuurlijk wel wat exclusiever dan The Cure, die met enige regelmaat wel te zien zijn.

Metallica op Fortarock? Dan zou het wel weer een XL-editie in de Goffert moeten zijn. Ik verwacht ze eerder op Pinkpop.

Ik ben geen The Police kenner verder… maar doet Sting solo ook niet een zooi The Police werk? Want die is wel genoeg te zien natuurlijk.

Ik verwacht ook Pinkpop ja. Maar een los buiten concert (of Forta) zou ook weer eens wat anders zijn dan altijd maar weer op Pinkpop.

bcmrmaybe

Ik ben geen The Police kenner verder… maar doet Sting solo ook niet een zooi The Police werk?

https://www.setlist.fm/setlist/sting-and-shaggy/2018/brouwersdam-renesse-netherlands-73ea064d.html

6 nummers van The Police Overigens best een leuk optreden

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

Kesselman

meest logische namen tot nu toe:
    coldplay (Pop), metallica (Hard), the police (Oud), the cure (alternatieve)

mattman
    Moderator

Ik ben geen The Police kenner verder… maar doet Sting solo ook niet een zooi The Police werk?

https://www.setlist.fm/setlist/sting-and-shaggy/2018/brouwersdam-renesse-netherlands-73ea064d.html

6 nummers van The Police Overigens best een leuk optreden

Maar da’s een setlist van die Sting en Shaggy tour. Tijdens normale Sting shows bestaat het grootste deel van de setlist uit Police nummers. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die bij een reünie van The Police anders zouden klinken dan tijdens zijn solotours. Is een beetje een gevalletje zoals bij Oasis: iedereen heeft die nummers al vaak kunnen horen op festivals de laatste jaren, maar fans willen gevoelsmatig de complete band nog eens zien.

The Police heeft sowieso geweldige nummers gemaakt. Dus met Copeland en Summers of zonder: live altijd wel leuk om eens mee te pikken vind ik.

bcmrmaybe

Maar da’s een setlist van die Sting en Shaggy tour. Tijdens normale Sting shows bestaat het grootste deel van de setlist uit Police nummers. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die bij een reünie van The Police anders zouden klinken dan tijdens zijn solotours. Is een beetje een gevalletje zoals bij Oasis: iedereen heeft die nummers al vaak kunnen horen op festivals de laatste jaren, maar fans willen gevoelsmatig de complete band nog eens zien.

The Police heeft sowieso geweldige nummers gemaakt. Dus met Copeland en Summers of zonder: live altijd wel leuk om eens mee te pikken vind ik.

Ik was erbij in AFAS. 8 van de 23 nummers zijn Police nummers. Goed live en The Police zou ik wel erg cool vinden.

Wel ontzettend veel mensen die aan het praten waren tijdens de nummers. Ontzettend fucking Irritant

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

Indiaantje89

Er was toch ook nog sprake van een Dire Straits reünie? Of is die weer van de baan?

bcmrmaybe

Er was toch ook nog sprake van een Dire Straits reünie? Of is die weer van de baan?

Volgens mij is daar nooit sprake van geweest. Marc Knopfler heeft daar geen zin in. Gezien het geld wat ie daar voor zou kunnen vangen moet ie er echt heel erg geen zin in hebben.

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

Processierups

Tijdens normale Sting shows bestaat het grootste deel van de setlist uit Police nummers. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die bij een reünie van The Police anders zouden klinken dan tijdens zijn solotours. Is een beetje een gevalletje zoals bij Oasis: iedereen heeft die nummers al vaak kunnen horen op festivals de laatste jaren, maar fans willen gevoelsmatig de complete band nog eens zien.

Sting zoekt meestal prima muzikanten uit om mee te spelen, maar de chemie en spanning met Copeland en Summers is juist de kracht van deze band (net zoals bij andere trio’s; denk Nirvana, Rush,….).
    Niet te vergelijken met Oasis, waarbij het iedere keer zelfs onzeker was of Liam en Noel er eigenlijk wel bij zouden zijn…

Het zou echt bijzonder zijn als Pinkpop (en ik neem aan dan ook Glastonbury) komend jaar the Police weten te boeken.

DennisvdBr
    Moderator

Er was in principe geen sprake van.
    Wat er wel was, was dat Dire Straits één van de namen was die een paar jaar terug door Jan Smeets genoemd werden waaraan gewerkt ging worden voor het jubileum in 2019.
    Echter is dat, ik meen vorig jaar al gauw ontkracht.

Overigens is uit die periode (zelfde interview zelfs meen ik) ook al sprake van The Police reünie en jubileum. Ook Rowwen Hèze en Golden Earring destijds genoemd. The Police nooit ontkracht, sterker ik zie het wel gebeuren. Maar Rowwen Hèze en Golden Earring is alleen maar aangedikt en herhaaldelijk genoemd, dat zit wel snor.

meest logische namen tot nu toe:
    coldplay (Pop), metallica (Hard), the police (Oud), the cure (alternatieve)

Leuke gok.
    Ik denk alleen nog altijd dat Metallica voor de stadiontour gaat, evenals Rammstein.
    Voor het harde segment zullen we naar een andere band moeten kijken, als Pinkpop überhaupt een harde rockact neerzetten zal… Misschien is Slayer (afscheid), Slipknot (nieuwe albumtour) of Iron Maiden/Volbeat (tweede leg) dan een optie.

Wat betreft The Cure, ik denk dat Pinkpop niet in de race is, maar dat is een onderbuik gevoel. Misschien prikt een andere oude act in dat gat? Kiss, Aerosmith, Led Zeppelin, Paul McCartney of misschien Phil Collins…
    Wie weet. Misschien staat de act wel al in de Festileaks Geruchtenkeuken – headliners 2019

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Paddy

Misschien is Slayer (afscheid),
    Staat eerder op Fortarock verwacht ik. Slayer is op Pinkpop toch ook geen headliner?

Slipknot (nieuwe albumtour)
    Zie ik ook Pinkpop niet headlinen en eerder op Forta staan.

of Iron Maiden/Volbeat (tweede leg) dan een optie.
    Iron Maiden wel headlinerwaardig op Pinkpop, maar zal Mojo hiervoor kiezen? Denk van niet. Eerder een eigen show.
    Volbeat vind ik dan nog het meest waarschijnlijk.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Jerry666

Steve van Zandt zegt op zijn Twitter account that the Boss de komende 1 of 2 jaar niet gaat touren. Dus Bruce niet op Pinkpop 50 jaar

Oasiss

Leuk dat het speculeren weer begonnen is! Maroon 5 op 10 juni in de Ziggo. Streep doorheen?

Indiaantje89

Leuk dat het speculeren weer begonnen is! Maroon 5 op 10 juni in de Ziggo. Streep doorheen?

Lijkt me wel ja (al hoewel Pearl Jam… maar dat is wel een bijzonder geval). Denk dat Maroon 5 ook net niet de status heeft van een headliner, maar ook weer te groot zijn om te subben.

Indiaantje89

Razorlight komt ook met een nieuw album. Lijkt me best een leuke act voor ergens overdag op main of 3FM stage.

DennisvdBr
    Moderator

Dikke streep

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Joslittel

Heeft Maroon 5 ooit weleens een festivalshow gedaan in NL? Heb het gevoel dat die lui altijd in een zaal weggezet worden.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

eloelo

Gelukkig ook maar.

Joslittel

Gelukkig ook maar.

Hehe, dat is zeker waar. Altijd al een commerciële band geweest maar dat eerste album was nog enigszins oke. Daarna is het echt heel hard bergafwaarts gegaan met dertien in een dozijn muziek. Zouden naar mijn smaak waarschijnlijk een veel te hoge spot krijgen.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

remko

Ed Sheeran geeft aan dat hij na het einde van zijn tour in september een jaar vrij neemt. Kan dus een streep door (had hem eigenlijk wel verwacht)

Indiaantje89

Ik ken eigenlijk helemaal niet zo veel werk van Maroon 5. Al zal dat misschien meer zijn dan dat ik zelf denk.. “Ow is die ook van Maroon 5”.

Maar voor mij hoeft het ook niet. Kings Of Leon is ook weer lang geleden overigens :D.

Oasiss

Maar voor mij hoeft het ook niet. Kings Of Leon is ook weer lang geleden overigens :D.

Ik moest hierom lachen en toen zei een onheilspellend stemmetje toch “het blijft Pinkpop..”

eloelo

Sigrid zou ik tevens wel graag zien terugkeren, zij gaat als support act mee met Maroon 5, en is dus ook in de buurt.

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 2590)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.