Bospop 2019

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
605
306
Het eerste nieuws is er inmiddels, dus laten we ook maar meteen een nieuw topic ervoor openen!

Wat: Bospop
Wanneer: 12, 13 en 14 juli 2019
Waar: Weert
Wat: Rock, Blues en aanverwanten

Festival is dus een weekend later dan eerst aangekondigd, volgens de organisatie om te passen in het tourschema enkele bands die ze graag vast willen leggen voor de aankomende editie. Zag in het 2018 topic al Status Quo als suggestie voorbij komen. Iemand anders al andere namen gehoord?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Goedemorgen,

komt ons/mij goed uit dat het een week verzet is, past nu precies vóór mijn vakantie!!
Namen heb ik nog niet gehoord nee... nog erg vroeg nu... Status Quo mag van mij wel, zoals ook Alter Bridge, Greta van Kleef, Deep Purple,
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
605
306
Laat ik dan wat bands opnoemen die ik best op het affiche tegen wil komen:

Grotere namen:
Incubus / Blue Oyster Cult / Status Quo

Middel namen:
Greta van Fleet / Kaleo

Kleinere namen:
Black Foxxes / The Answer / Barns Courtney / Howlin Rain

En als toevoeging: ik zie net dat Toto het weekend voor Bospop (dus in het oude geplande weekend) een tweetal optredens in Frankrijk gepland heeft staan. Daarmee zijn ze denk ik ook direct een kanshebber.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
The Cure? Er wordt gerept over BKS en Pinkpop maar ik vind het ook wel iets voor Bospop. Misschien wel wat duur hoor.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
The Cure? Er wordt gerept over BKS en Pinkpop maar ik vind het ook wel iets voor Bospop. Misschien wel wat duur hoor.

Bijzonder dat een band zowel voor BKS als Bospop genoemd wordt. Zegt wel iets over bijzondere status van The Cure. Al verwacht ik dat ze eerder voor een DTRH, BKS of Pinkpop zullen kiezen; Bospop is toch teveel 'classic rock'.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
John Fogerty gaat volgend jaar op wereldtournee omdat hij 50 jaar in het vak zit. Iets om rekening mee te houden.
https://themusicuniverse.com/john-fogerty-celebrating-50-years-2019/
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
605
306
Ik heb hem een aantal jaren terug al gezien, maar ik zou er niets op tegen hebben om deze legende nog eens te zien
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
580
522
Zou helemaal niet verkeerd zijn:
John Fogerty, Journey, Status Quo, Joan Jett (staat op m'n droomlijstje maar ze is bijna niet meer in Europa te vinden, helaas), Blondie...
Bon Jovi zal wel iets te groot zijn voor Bospop of niet?

Wanneer zouden we een eerste naam kunnen verwachten? Is dat meestal niet in november?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
605
306
Naar mijn weten was het de afgelopen jaren half december dat de eerste namen kwamen. Maar onderstaande tekst staat nu al minimaal een week op de site volgens mij±

"WE ZIJN DRUK BEZIG MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN NIEUW PROGRAMMA VOOR BOSPOP 2019.
NIEUWE NAMEN VOLGEN SPOEDIG."

Ik noem half december zelf niet spoedig, maar dat is meer interpretatie denk ik dan...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
Alan Parsons komt met nieuw album en wereldtournee. Ook wel een goede naam al zie ik hem niet als headliner.
https://bestclassicbands.com/alan-parsons-new-album-tour-8-29-18/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
Naar mijn weten was het de afgelopen jaren half december dat de eerste namen kwamen. Maar onderstaande tekst staat nu al minimaal een week op de site volgens mij±

“WE ZIJN DRUK BEZIG MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN NIEUW PROGRAMMA VOOR BOSPOP 2019.
NIEUWE NAMEN VOLGEN SPOEDIG.”

Ik noem half december zelf niet spoedig, maar dat is meer interpretatie denk ik dan…
Waarschijnlijk voor de kerst komen ze wel met een headliner....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
John Fogerty staat op 14 juli op Werchter Classic. Heel goed mogelijk dus dat hij de 13e op Bospop staat.
Bon Jovi staat in de Goffertpark....
http://www.dansendeberen.be/2018/10/29/bon-jovi-en-john-fogerty-op-tw-classic-2019/
Toto samen John Fogerty op de zaterdag, zou dat een optie zijn.
Beiden zijn de zondag dus al bezet....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
605
306
Ik zou het erg mooi vinden als ze beiden op zaterdag erbij zouden zijn, maar gezien het budget van Bospop denk ik dat het eerder de een of de ander wordt. Anders zal er op zondag waarschijnlijk een "goedkope" headliner moeten worden geboekt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
Ben ik niet helemaal met je eens want dit jaar vond ik ook al dat ze redelijk hadden uitgepakt met A-HA Simple Minds Live U40 met Ali en Zucherro.
Dus het zou denk ik best wel kunnen. Zullen we voor de zondag dan Lenny Kravitz noteren? Die is ook op tour door Europa komende zomer.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken