Rock Werchter 2015 - Geruchten

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ok, laatste keer:
The Killers zijn op een break(de concerten afgelopen tijd waren daarop een uitzondering). In de tussentijd werken zowel Brandon Flowers(zanger) als Big Talk(sideproject van drummer Ronnie Vannucci) aan een solo album. Het album van Big Talk kan al heel snel gaan komen, de eerste single wordt door de fans nog voor de kerstsingle van The Killers verwacht. Het album van Brandon Flowers zal begin 2015 gaan komen. Met deze albums zal getourd worden waardoor er geen tijd is voor een tour met The Killers. Daarnaast heeft Brandon Flowers tegen NME gezegd dat er voorlopig geen album van The Killers aan zit te komen, waardoor er ook geen reden is om te touren.

Mumford & Sons zou ik niet weten. Ik dacht ergens gehoord te hebben dat ze met een nieuw album bezig zijn, maar dat weet ik niet zeker.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Radiohead op Lokerse Feesten zou nu al de grootste grap van het festival seizoen zijn. Radiohead heeft ook een totaal andere doelgroep dan een Neil Young gok ik. Past niet bij het festival. Radiohead heeft vandaag wel hun Facebook uiterlijk veranderd naar wat vage wazige afbeeldingen. Dus ik hoop dat er binnenkort weer wat nieuws komt.

En Mumford & Sons schijnen wel bezig te zijn met een 3e album, maar hebben er geen haast mee.
http://www.mtv.co.uk/mumford-sons/news/mumford-sons-working-on-third-album
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kasabian gaat natuurlijk nooit headlinen op Werchter, hetzelfde voor Jack White. Grote namen hoor, maar lang niet zo groot als bijvoorbeeld Pearl Jam, Arctic Monkeys, Kings of Leon en Metallica dat dit jaar waren. Kasabian verkoopt de HMH en Vorst Nationaal niet uit, en Jack White verkoopt die laatste zaal ook niet uit. Een headliner moet dat natuurlijk wel kunnen, een combo van deze twee zou ook in het niet vallen na eerdere combo's als Depeche Mode/Editors, Blur/Kings of Leon en Snow Patrol/Red Hot Chili Peppers.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik zie inderdaad Kasabian en/of Jack White niet headlinen.
Kasabian was wel headliner op Glastonbury, maar in UK zijn ze ook erg populair en verkopen ze de zalen snel uit.
Hier totaal niet zo.
Jack White hetzelfde eigenlijk, al is die in UK ook niet zo populair als Kasabian dat is daar.
Radiohead zie ik eigenlijk geen festivals doen komende zomer, in mijn idee komt de band ook niet goed tot zijn recht op Werchter? dat is alleen wat ik denk. Heb Radiohead maar 1x gezien in Ziggo..
Mumford & Sons namen ook een break toch?
Dus die verwacht ik ook niet...
Maar goed, misschien zit ik er naast. ik verwacht zeker Foo Fighters, die gaan denk ik wel zeker weten headlinen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik weet nog dat ik op 5 december een eerste lading namen kreeg, en een dag later de kaartverkoop begon.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Maar anderzijds in 2013 dacht ik dat we in September al wisten dat Rammstein kwam, niet echt een lijn in te trekken denk ik
 
G

Guest

Guest
Ik begin toch wel weer benieuwd te worden stiekem ! Wanneer was vorig jaar de nieuwe website online ?

Misschien geen volledig antwoord op je vraag, maar:

Rock Werchter 2012 - eerste naam op 25/11/2011 (RHCP & Justice) - ticketverkoop op 03/12/2011 (bron)

Rock Werchter 2013 - eerste naam op 21/09/2012 (Rammstein) - ticketverkoop op 02/11/2012 (bron)

Rock Werchter 2014 - eerste naam op 02/12/2013 (Metallica) - ticketverkoop op 07/12/2013 (*) (bron)

(*): voor de editie van '14 werden in december '13 een hele hoop namen aangekondigd (de teller stond op 8, bij het begin van de ticketverkoop)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Concreet kunnen we dus vanaf eind september beginnen hopen, maar ik gok toch dat het pas in november of begin december zal zijn dat we een eerste bevestiging krijgen :)

Nog enkele kanshebbers in mijn ogen:
Temples, Hozier, Sigma, Ella Eyre, You me at six (werchter boekt wel vaker zo'n poppunk groepje vergelijkbaar met all time low, american rejects)


Ook herhaling zal er wel weer inzitten:
dan denk ik aan Royal blood (nu toch wel aanwezig op de radio en album dat verschenen is)
en populairder: Imagine Dragons (was tijdens match België, tot zover dat een reden is, en komen ook met nieuw album dacht ik)

Ik hoop nog sterk op Cage the Elephant en The Cat Empire, maar weet niet of die erin zouden kunnen zitten.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Hozier zie ik inderdaad ook wel komen inderdaad. Ik verwacht dat Royal Blood een soortgelijke verschuiving als Bastille gaat krijgen komend jaar.

Ik hoop dat Imagine Dragons niet komt en tenzij ze zoals jij zegt met een nieuw album komen gaat dat ook niet gebeuren. Ze zijn nu al 2 jaar vol aan het touren en 3 jaar zou echt heel veel zijn.

The Cat Empire zou echt heel tof zijn, echt heerlijke muziek. Hopelijk op de Main Stage in de zon, maar dat zal er denk ik niet in zitten.
 

John

Nieuw lid
8 sep 2014
1
0
If you want to see Weezer in Belgium next year, Rock Werchter won't be the place. ;) 100% sure. In november, you will discover where!
 
3 dec 2013
410
0
If you want to see Weezer in Belgium next year, Rock Werchter won’t be the place.
icon_wink.gif
100% sure. In november, you will discover where!


Waar heb je die info vandaan ?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
If you want to see Weezer in Belgium next year, Rock Werchter won’t be the place.
icon_wink.gif
100% sure. In november, you will discover where!

vanwaar zo zeker, en zelfs wanneer het bekend wordt?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ik wil ze ook zien! Alleen graag op Rock Werchter !

Ik ook, en ze passen er naar mijn mening volgend jaar ook nog eens heel goed.

btw, @Fonneke Ik mis nu echt de grote Nee op jullie site, verder meer dan prima als er echt nieuws komt over Werchter :D
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ishetalwerchter.nl had vroeger toch alleen een Nee en Ja op de site staan? of was dat een site met bijna dezelfde link?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken