Rock Werchter 2015 - Geruchten

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ze maakten op Werchter dit jaar ook al reclame voor zn optreden. En Blaudzun is nu niet echt een naam om mee op te scheppen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Natuurlijk, maar Werchter is en blijft een muziekfestival dat zijn tickets verkoopt aan mensen die voor de muziek komen. Ik (en velen anderen) wouden SBTRKT dolgraag zien en hebben daar verdomme een kaartje voor gekocht, compleet gestoord om het dan op de dag zelf af te gelasten. Ik ben er nog steeds boos over, echt een kutstreek van de organisatie. Laat dat voetbalvolk maar op The Hive kijken of bij die nieuwe weide op het festivalterrein. Ze hadden er echt nog wel iets anders aan kunnen doen in plaats van het muziekprogramma daaronder te laten lijden.

Ik ben vooral teleurgesteld in het feit dat dit zo slecht aangegeven was. Ik sprak iemand die klaarstond en daar pas doorkreeg dat hij niet mocht spelen
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.515
797
Tuurlijk is het een kwestie van smaak, ik heb het nummer Chocolate van The 1975 ook hoog in mijn lijstje staan van 2013. ik vond het alleen jammer dat het zo'n tienermeisjes band was toen ik ze op Werchter zag, zo gedroegen ze zich ook toen ze speelden. Daar is in principe niks mis mee, maar het is niet mijn smaak.

Daarnaast was het bij SBTRKT beter geweest inderdaad als ze het naar een ander moment op de dag hadden verplaatst in plaats van helemaal te annuleren. maar ik snap wel dat je het zekere voor het onzekere neemt. nu zijn er in principe geen problemen geweest naast het feit dat er alleen heel veel mensen chagrijnig waren dat het niet doorging.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Natuurlijk, maar Werchter is en blijft een muziekfestival dat zijn tickets verkoopt aan mensen die voor de muziek komen. Ik (en velen anderen) wouden SBTRKT dolgraag zien en hebben daar verdomme een kaartje voor gekocht, compleet gestoord om het dan op de dag zelf af te gelasten. Ik ben er nog steeds boos over, echt een kutstreek van de organisatie. Laat dat voetbalvolk maar op The Hive kijken of bij die nieuwe weide op het festivalterrein. Ze hadden er echt nog wel iets anders aan kunnen doen in plaats van het muziekprogramma daaronder te laten lijden.

Ik ben vooral teleurgesteld in het feit dat dit zo slecht aangegeven was. Ik sprak iemand die klaarstond en daar pas doorkreeg dat hij niet mocht spelen

Gloeilamp heeft zeker gelijk. Ik ben zelf een voetbalfan, maar een muziekfestival is er in de eerste plaats voor de muziek. Een optreden de dag zelf cancelen (en er dan idd nog zo gebrekkig over communiceren) doet een zichzelfrespecterend muziekfestival normaal gezien niet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Guess who’s back
Back again

Ok sorry ben lang niet meer actief geweest hier, dus het wordt hoog tijd weer in de geruchtenmolen mee te gaan draaien. Ik verbaas me trouwens altijd over hoe vroeg dat al begint… Aan de andere kant, alle festivals zijn natuurlijk ook al druk bezig met de eerste namen.

Ik heb een beetje gelezen wat de opties zijn, vroeg gokje van mijn kant:

Headliners:
Foo Fighters (festivals 2015, zeker in België, lang niet op RW geweest)
Muse (grote kans met nieuw album op komst en gemiste kans dit jaar)
Radiohead/Coldplay (één van beiden, weet niet wat meer kans heeft)
Editors (met sterke sub erbij)

Ik probeer mijn verwachtingen een beetje realistisch te houden. Ik kan ook wel hopen op RATM/Muse/U2/Springsteen oid, maar dat heeft niet zoveel kans van slagen. Wat betreft Editors: ik hoop het niet, maar er gaat sowieso een “zwakke” dag met een “teleurstelling” tussen zitten, dus dat is mijn optie voor die positie. Sorry Editors
icon_wink.gif

Anyway, overige opties voor headliners buiten deze 5 lijken mij RHCP, Stevie Wonder, Iron Maiden en U2. Al verwacht ik dat die laatsen een stadiontour gaan doen en vindt ik de overigen ook niet extreem waarschijnlijk, al hebben ze allemaal tours/albums aangekondigd. En dan wil ik nog een naam erbij gooien, al weet ik dat de meesten van jullie er niet van houden: Linkin Park? Nieuw album uit, op RaR gestaan, beiden redelijk goed ontvangen naar mijn weten, dus waarom geen festivals komend jaar? Die zouden dan op de plaats van Editors kunnen ofzo.

Alle namen die je opsomt houden steek (maken goede kans op een tour in 2015), behalve Iron Maiden (denk ik). Heb je ergens gelezen dat Maiden weer op tour gaat? Na deze zomer de twee jaar durende Maiden England-tour afgesloten te hebben denk ik dat ze wel zullen pauzeren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Ik hoop op betere afsluitende dance-acts dan in 2014. Skrillex en Major Lazor, amai, da's toch echt geen kwaliteit... Die laatste zeker niet, wat twerken en bubblebutten... En vele festivalgangers dachten er zo over leek mij, want zeer veel volk verliet het terrein wanneer deze acts moesten beginnen/begonnen waren.

Er lijkt mij echter hoop te zijn voor 2015: The Chemical Brothers zitten in de studio voor een nieuw album en The Prodigy komt normaal gezien (eindelijk) ook met een nieuw album. Dàt zijn dance-acts die waardig een dag kunnen afsluiten. Verder komt Goose ook met een nieuw album. Zou wel kunnen dat ze gepromoveerd worden naar mainstage-afsluiter (net zoals Netsky, beiden deden trouwens eerder een 'voorproef' als mainstage-afsluiter op Pukkelpop).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik hoop op betere afsluitende dance-acts dan in 2014. Skrillex en Major Lazor, amai, da’s toch echt geen kwaliteit… Die laatste zeker niet, wat twerken en bubblebutten… En vele festivalgangers dachten er zo over leek mij, want zeer veel volk verliet het terrein wanneer deze acts moesten beginnen/begonnen waren.

Er lijkt mij echter hoop te zijn voor 2015: The Chemical Brothers zitten in de studio voor een nieuw album en The Prodigy komt normaal gezien (eindelijk) ook met een nieuw album. Dàt zijn dance-acts die waardig een dag kunnen afsluiten. Verder komt Goose ook met een nieuw album. Zou wel kunnen dat ze gepromoveerd worden naar mainstage-afsluiter (net zoals Netsky, beiden deden trouwens eerder een ‘voorproef’ als mainstage-afsluiter op Pukkelpop).

Skrillex heb ik niet gezien, maar Major Lazer was gewoon echt heel tof en zo dachten heel mensen er over, want ik heb een heel veld naar de kl*te zien gaan. Wel ben ik het met je eens dat het absoluut geen goede muziek is, maar een feestje is het zeker. Tuurlijk gaan er ook veel mensen terug, als je al vanaf een uur of 2 op het terein bent bent kan ik me ook voorstellen dat er vermoeidheid mee speelt. Skrillex heb ik niet gezien, maar toen ik terug liep van The Opposites(waar het ook ramvol was) leek het er toch op dat ook hier veel publiek af kwam. Ik denk dat hoewel er veel mensen terug naar de camping/naar huis gaan, er ook heel veel mensen blijven om nog even een dik feestje te vieren.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik zie Editors wel als een kleine kanshebber omdat ze aangegeven hebben aan een nieuw album te werken.

Matthew Bellamy van Muse melde gisteren (vlak voor hij aanwezig was bij een Coldplay optreden, maar dat terzijde) dat ze weer eens de studio ingedoken waren. Vraag is hoe vroeg het alum uitkomt. Ik weet wel dat ze voor hun volgende tour weer festivals willen doen. Muse blijft ieder jaar een gerucht dus het blijft twijfelachtig.

Foo Fighters gaan natuurlijk gewoon komen, na dat nieuws van Studio Brussel.

Coldplay heb ik al gezegd, zie ik als grote kanshebber, vanwege hun laatste album en hun aankomende album die mogelijk dit jaar nog uitkomt.

U2 is denk ik meer iets voor Boutique, de organisatie kennende.

Linkin Park vind ik eigenlijk te klein geworden als headliner maar het kan wel vanwege hun nieuwe album. Hetzelfde geld voor Florence + The Machine.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Met Stockholm Syndrome eens betreft Editors.. ze gaan aan nieuw album werken dit jaar nog geloof ik.
Alle wonderen zijn de wereld nog niet uit. ze kwamen ook ineens met WEER Kings of Leon aanzetten, dus ik zie het wel gebeuren alweer(met Editors, niet KOL obviously). Maar goed misschien ook niet, heb wel het idee dat volgend jaar een mooi jaar gaat worden met veel grote namen die gaan touren dus genoeg keuze denk ik.
Met Muse heb ik nog steeds het idee als ze festivals doen, dat ze het wat exclusief houden, maar dat zal wel aan mij liggen.
Foo Fighters is ook voor mij gewoon een soort van zekerheidje al. daar heb ik het sterkste gevoel over dat die gaan headlinen op Werchter.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik denk aan nog een band die volgens mij toch een goede kans maken. Namelijk the script! Net een nieuw album uit en met superheroes toch een leuke single. Zij zullen sowieso geen headliner zijn maar zo in de vroege avond moet mogelijk zijn.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Hozier al een paar keer op de radio gehoord, lijkt me wel iets voor Rock Werchter. Ook las ik dat The Cure één van de vele bands is die met een nieuw album komt, Als daar en nieuwe tour bijkomt waarom dan niet?

Blaudzun was meer dan geslaagd op Pukkelpop
Skunk Anansie?? Een band die ook al een tijdje niet naar Werchter is geweest.
Mando Diao: gezien op Rock Am Ring en was zeer goed, hebben eigenlijk amper al opgetreden in België misschien wel een verrassende subheadliner?
Netsky: is denk ik ook aan een nieuw album bezig al verwacht ik die natuurlijk meer op graspop (lol) ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.515
797
Simple Minds gaat na hum album ook weer op tour in UK en Europa. toch wel een goede kanshebber, was echt één groot feest vorige keer
 
3 dec 2013
410
0
Radiohead lijkt toch echt een nieuw album uit te gaan brengen!
http://www.ishetalwerchter.nl/?p=281

Dat zou toch echt wel HEEL dik zijn als die op RW staan !
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.823
Radiohead lijkt toch echt een nieuw album uit te gaan brengen!

http://www.ishetalwerchter.nl/?p=281

Dat zou toch echt wel HEEL dik zijn als die op RW staan !

ALS ze touren rond RW en ALS ze festivals zouden doen, dan zal RW die wel binnen willen halen denk ik. Dat zou een machhtige headliner opleveren.

Maar jammer genoeg zie ik ze nog niet touren tegen dan. Zou kunnen maar ik denk het niet. Misschien Thom solo?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik denk eerder een nieuwe solo plaat van Thom. Hij is de laatste tijd actief op zijn eigen twitter met rare cryptische dingen, op tumblr rare tekeningen posten en nu dit. En dan zijn er nog wat aanwijzingen van nieuwe nummers die Yorke in DJ sets speelt.
Het artwork erachter lijkt ook erg op zijn vorige solo plaat cover. Of iets van Atoms For Peace. Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Maar Radiohead mag natuurlijk altijd op RW komen. (Al zie ik Radiohead het liefst in een zaal denk ik.)
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Tijdje weggeweest nu terug :)

Radiohead: dat de drummer op 3 februari in de paradiso staat lijkt me geen slecht nieuws, als radiohead zoù touren dan moet Werchter ze zeker hebben geen twijfel mogelijk.
Foo Fighters & Coldplay: Alle bij zéér grote geruchten
Pink Floyd lijkt ook een nieuwe album uit te brengen, ik weet nou niet of ze gaan touren maar anders zeker boutique of classic
Netsky brengt ook een nieuwe album uit, tenzij hij op pukkelpop staat lijk hij me weer naar werchter te komen.

verder hoop ik op:
Parov Stellar (Nog is, ze waren steengoed)
Papa Roach
Disclosure
Tenacious D (anders Kyle Gass, was goed op Pukkelpop)
The Checmical Brothers
 
3 dec 2013
410
0
Radiohead drummer staat 3 feb in de Paradiso. Denk dat dit slecht nieuws is..

Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden ... Maar goed.. hoeft niet meteen slecht nieuws te zijn kan natuurlijk ook gewoon nog steeds daarna he!

Er zitten toch nog een aantal maanden tussen!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
dat hij er solo staat is denk ik slecht nieuws als je hem als solo-artiest wil zien, maar voor Radiohead dat eventueel zou touren in de zomer lijkt dat mij niet echt een probleem.

Mij lijkt Russkaja ook wel tof op Werchter, man man man wat was dat een feest op Appelpop. Ik denk alleen niet dat ze echt op RW passen(nou ja echt niet). Maar goed stiekem hopen mag
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken