Rock Werchter 2015 - Geruchten

3 dec 2013
410
0
Niet door mij in ieder geval ! maar die heb ik tijdje geleden overgenomen, en zijn we nu in de vrije tijd aan het opbouwen en vol stoppen. Dat kost trouwens nog GRUWELIJK wat tijd ook haha
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
…. wtf heeft dat met RW te maken….
Ik denk dat het een voorbeeld was van wat JB. bedoelde.

Maargoed, OT.
U2 is wel weer een sterker gerucht geworden nu bekend is dat ze in 2015 al touren. Al is het ook wel een mooie naam voor Boutique.
 
3 dec 2013
410
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
…. wtf heeft dat met RW te maken….

Ik denk dat het een voorbeeld was van wat JB. bedoelde.

Maargoed, OT.
U2 is wel weer een sterker gerucht geworden nu bekend is dat ze in 2015 al touren. Al is het ook wel een mooie naam voor Boutique.

Dat is iets heel anders he, maar goed!
U2 is echt super als dat zo is! Ik vind de geruchten voor aankomend jaar wel leuk tot op heden!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
no worries Fonneke, dat was de site genaamd www.ishetalrockwerchter.nl, lijkt er wel op.
al is het wel een leuk idee om die klok omhoog te halen, maar ik snap helemaal niks van programmeren en websites maken dus ik laat dat lekker aan jullie allemaal over :D

OT idd weer, U2 en Stevie Wonder zijn dus grote geruchten. ik zie eerder Stevie Wonder komen dan U2 omdat Stevie Wonder dit jaar ook op grote festivals stond en U2 moet ik nog maar zien of ze niet iets persoonlijks doen na al die jaren in plaats van festivals
 
3 dec 2013
410
0
no worries Fonneke, dat was de site genaamd http://www.ishetalrockwerchter.nl, lijkt er wel op.
al is het wel een leuk idee om die klok omhoog te halen, maar ik snap helemaal niks van programmeren en websites maken dus ik laat dat lekker aan jullie allemaal over
icon_biggrin.gif


OT idd weer, U2 en Stevie Wonder zijn dus grote geruchten. ik zie eerder Stevie Wonder komen dan U2 omdat Stevie Wonder dit jaar ook op grote festivals stond en U2 moet ik nog maar zien of ze niet iets persoonlijks doen na al die jaren in plaats van festivals

Hij komt ook nog wel omhoog ;) maar zijn er mee bezig om het allemaal netjes te krijgen. Maar tijd is even lastig haha!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.387
6.006
Guess who's back
Back again

Ok sorry ben lang niet meer actief geweest hier, dus het wordt hoog tijd weer in de geruchtenmolen mee te gaan draaien. Ik verbaas me trouwens altijd over hoe vroeg dat al begint... Aan de andere kant, alle festivals zijn natuurlijk ook al druk bezig met de eerste namen.

Ik heb een beetje gelezen wat de opties zijn, vroeg gokje van mijn kant:

Headliners:
Foo Fighters (festivals 2015, zeker in België, lang niet op RW geweest)
Muse (grote kans met nieuw album op komst en gemiste kans dit jaar)
Radiohead/Coldplay (één van beiden, weet niet wat meer kans heeft)
Editors (met sterke sub erbij)

Ik probeer mijn verwachtingen een beetje realistisch te houden. Ik kan ook wel hopen op RATM/Muse/U2/Springsteen oid, maar dat heeft niet zoveel kans van slagen. Wat betreft Editors: ik hoop het niet, maar er gaat sowieso een "zwakke" dag met een "teleurstelling" tussen zitten, dus dat is mijn optie voor die positie. Sorry Editors ;-)
Anyway, overige opties voor headliners buiten deze 5 lijken mij RHCP, Stevie Wonder, Iron Maiden en U2. Al verwacht ik dat die laatsen een stadiontour gaan doen en vindt ik de overigen ook niet extreem waarschijnlijk, al hebben ze allemaal tours/albums aangekondigd. En dan wil ik nog een naam erbij gooien, al weet ik dat de meesten van jullie er niet van houden: Linkin Park? Nieuw album uit, op RaR gestaan, beiden redelijk goed ontvangen naar mijn weten, dus waarom geen festivals komend jaar? Die zouden dan op de plaats van Editors kunnen ofzo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.387
6.006
En dan, om het overzichtelijk te houden, een aparte post over subs en lagere posities.

Mogelijke Subs:
Snow Patrol (heet gerucht vorig jaar, nu weer veel genoemd, nieuw album comming)
FATM (gaat weer touren, bezig met opnamen)
The Strokes (gaan de studio in)
Kasabian (nieuw album)
Jack White (grote afwezige 2014)
QOTSA (werken aan album, als ze op tijd klaar zijn...)

Sommige zijn misschien wat groot maar zouden dan in combi met een meerdere headliner kunnen... Of juist voor een hele grote om een superdag te creëren als Black Keys/Pearl Jam vorig jaar. Alles kan.

Verder namen die zouden kunnen of die ik graag zou zien:
Slash
Rise Against
The Virginmarys
Faith no More
The Prodigy (weet iemand hier iets van?)
Deadmau5
Stromae (wat een show, zou zou weer kunnen lijkt mij)
N.E.R.D. (geen idee op wat voor positie trouwens. Dagsluiter?)
Awolnation
Sick Puppies
3 Doors Down
Soundgarden
Ghost (ik weet het, Graspop enzo, maar hey ze stonden ook op Pinkpop)
Tenacious D

Ook Rammstein staat nog op mijn bucket list om ergens ooit te zien, maar ik ben bang dat het niet RW15 gaat worden want het is erg stil rond de band en ze stonden bovendien nog op RW13... Helaas :(
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Oh, Editors hoeft van mij na 2010, 2012 en 2013 echt even niet meer te komen hoor.. In 2013 viel het al best wel tegen na hun geniale show in 2012. Ik denk dat elke show nu gaat tegenvallen.

Er zitten verder ook wel veel grote namen uit 2012 tussen de geruchten: Jack White, FATM, Kasabian, Snow Patrol. Oke het is dan al 3 jaar terug maar ik hoop eigenlijk dat ze met iets originelers komen. (Arcade Fire, The Strokes, Radiohead, Muse).
 
3 dec 2013
410
0
Editors vind ik altijd wel een aanwinst, ipv zoon kut bandje als 1975 ofzo haha ..



En dan, om het overzichtelijk te houden, een aparte post over subs en lagere posities.

Mogelijke Subs:
Snow Patrol (heet gerucht vorig jaar, nu weer veel genoemd, nieuw album comming)
FATM (gaat weer touren, bezig met opnamen)
The Strokes (gaan de studio in)
Kasabian (nieuw album)
Jack White (grote afwezige 2014)
QOTSA (werken aan album, als ze op tijd klaar zijn…)

Sommige zijn misschien wat groot maar zouden dan in combi met een meerdere headliner kunnen… Of juist voor een hele grote om een superdag te creëren als Black Keys/Pearl Jam vorig jaar. Alles kan.

Verder namen die zouden kunnen of die ik graag zou zien:
Slash
Rise Against
The Virginmarys
Faith no More
The Prodigy (weet iemand hier iets van?)
Deadmau5
Stromae (wat een show, zou zou weer kunnen lijkt mij)
N.E.R.D. (geen idee op wat voor positie trouwens. Dagsluiter?)
Awolnation
Sick Puppies
3 Doors Down
Soundgarden
Ghost (ik weet het, Graspop enzo, maar hey ze stonden ook op Pinkpop)
Tenacious D

Ook Rammstein staat nog op mijn bucket list om ergens ooit te zien, maar ik ben bang dat het niet RW15 gaat worden want het is erg stil rond de band en ze stonden bovendien nog op RW13… Helaas
icon_sad.gif

En jou lijstje vind ik al een hele mooie start !
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Editors en 1975 is natuurlijk niet echt te vergelijken. The 1975 is vooral dagopvulling en Editors zou de publiekstrekker moeten zijn. Ik denk niet dat Editors gaat komen als er geen nieuw album komt. In 2012 stonden ze er al met wat nummers van The Weight Of Your Love, zonder dat deze uit was, en in 2013 stonden ze er echt met het nieuwe album. Mocht er geen nieuw album komen denk ik niet dat we de Editors zullen zien.
 
3 dec 2013
410
0
Editors en 1975 is natuurlijk niet echt te vergelijken. The 1975 is vooral dagopvulling en Editors zou de publiekstrekker moeten zijn. Ik denk niet dat Editors gaat komen als er geen nieuw album komt. In 2012 stonden ze er al met wat nummers van The Weight Of Your Love, zonder dat deze uit was, en in 2013 stonden ze er echt met het nieuwe album. Mocht er geen nieuw album komen denk ik niet dat we de Editors zullen zien.

Ik bedoelde niet alleen 1975 ....maar dat soort muziek, staan ook vaak genoeg van die bagger bandjes in de avond.
Liever dan Editors dan dat...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Editors en 1975 is natuurlijk niet echt te vergelijken. The 1975 is vooral dagopvulling en Editors zou de publiekstrekker moeten zijn. Ik denk niet dat Editors gaat komen als er geen nieuw album komt. In 2012 stonden ze er al met wat nummers van The Weight Of Your Love, zonder dat deze uit was, en in 2013 stonden ze er echt met het nieuwe album. Mocht er geen nieuw album komen denk ik niet dat we de Editors zullen zien.

Inderdaad de kans op Editors lijkt me best klein, in 2012 was ook wel speciaal omdat ze bijna gestopt waren tot RW ze een headline positie aanbood.

Foo Fighters lijkt me wel een zekerheidje, komen dus sowieso naar een Belgisch festival en RW is alweer een tijdje terug. Vorige keer dat ze Europese festivals deden waren ze hier in Augustus dus Juni/Juli zou logisch zijn.

Muse zou kunnen, zie ze iig niet op Boutique staan omdat ze daar in 2013 al stonden en Classic is verkeerde doelgroep. RW maakt dus wel een goede kans maar als ze grote arena's kunnen uitverkopen zoals we vorige tour hebben gezien dus dat zouden ze ook best kunnen doen. Zou me niks verbazen als ze redelijk exclusief op festivals staan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Liever The 1975 dan alwéér die Editors, die heb ik nou wel vaak genoeg gezien en het zou compleet belachelijk zijn om die te boeken zonder nieuw album. Maar goed, je weet het nooit met de organisatie.

Hopelijk boeken ze dit jaar ook weer een paar acts zoals Trentemoller, Moderat en SBTRKT vorig jaar. Als ze het maar niet flikken om er daar weer een van te cancelen om een of andere reden. Dat SBTRKT dit jaar niet op mocht treden door die klotewedstrijd heeft die dag wel enigszins verziekt.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
Ach, het is jammer SBTRKT is geweldig maar qua historie is een kwartfinale veel belangrijker voor Belgie dan een optreden van SBTRKT. en qua veiligheid was het ook slim want de velden met schermen stonden bomvol. Verder heb ik liever Editors dan 1975, dat vond ik behoorlijk slecht dit jaar haha. Maar laat alsjeblieft SBTRKT weer komen, en nu echt!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The 1975 is echt een bandje dat nog helemaal niets voor stelt, waar Editors toch al bewezen heeft meer dan een paar leuke liedjes af te leveren. Ik zou Editors als subheadliner prima vinden, maar heb natuurlijk liever iets dat al een tijdje niet geweest is.

Trentemoller mag van mij ook wel terugkomen en dan aub niet tussen Black Keys en Pearl Jam in, dan kan ik ze wel zien ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ach, het is jammer SBTRKT is geweldig maar qua historie is een kwartfinale veel belangrijker voor Belgie dan een optreden van SBTRKT. en qua veiligheid was het ook slim want de velden met schermen stonden bomvol. Verder heb ik liever Editors dan 1975, dat vond ik behoorlijk slecht dit jaar haha. Maar laat alsjeblieft SBTRKT weer komen, en nu echt!

Natuurlijk, maar Werchter is en blijft een muziekfestival dat zijn tickets verkoopt aan mensen die voor de muziek komen. Ik (en velen anderen) wouden SBTRKT dolgraag zien en hebben daar verdomme een kaartje voor gekocht, compleet gestoord om het dan op de dag zelf af te gelasten. Ik ben er nog steeds boos over, echt een kutstreek van de organisatie. Laat dat voetbalvolk maar op The Hive kijken of bij die nieuwe weide op het festivalterrein. Ze hadden er echt nog wel iets anders aan kunnen doen in plaats van het muziekprogramma daaronder te laten lijden.

Verder is The 1975 vs. Editors gewoon een kwestie van smaak. Natuurlijk heeft Editors meer bewezen dan The 1975, die bestaan ook al 10 jaar langer. Dat is gewoon iets dat nu nog niet is te vergelijken, ik zie The 1975 namelijk nog heel erg groeien. Tivoli was ook bizar snel uitverkocht, en op Sziget ging het hele veld voor het hoofdpodium los. Daar waren ze ook stukken beter dan op Werchter en BKS naar mijn mening. Waar The 1975 nog volop groeit, vind ik Editors steeds minder worden. Werchter 2013 was bijvoorbeeld zoveel minder dan Werchter 2012, vandaar dat ik liever iets nieuws zie.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat zei ik in t begin ook al, maar goed. Ik denk niet dat The 1975 nog veel gaat groeien. We zullen er eerder helemaal niks meer van horen dan dat ze richting een headlinerspot o.i.d. gaan. Daarnaast vind ik Editors niet echt minder worden, maar dat is idd een kwestie van smaak
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
Rock werchter postte net op hun Facebook pagina een foto van blaudzun. Daarop zijn ze aan het fietsen in het rock werchter fietstruitje. Is het gewoon puur daarom of is dit een hint naar een optreden op werchter 2015...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken