Rock Werchter 2015 - Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
@Mattman, ben blij dat je schoorvoetend en met enige moeite toch wil toegeven dat M&S best wel leuk was. :wink:
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Een beetje heul erg laat maar enfin...

Woensdag: Die dj op The Hive was echt om te huilen, de manier waarop hij nummers liet overlopen was gewoon `stop + play´. Amai amai amai. Ik stond overigens wel met m´n zatte kop ergens voorin in de knuffelmoshpit, en ik heb ook nog even gecrowdsurft. Dus ja, dat was ik.

Donderdag: Marmozets, prima opener. Niet erg spectaculair, slappe teksten, maar toch, wel leuk om te aanscouwen. EaglesODM toffe nummers, leuke performance, maar die eindeloze jamsessie aan het einde had ook makkelijk drie nummers in de plaats kunnen zijn, jammer. Royal Blood, holy shit. Die bassist die met zijn ene hand nog z'n snaren afragt, en met z'n andere hand op een bekken staat te slaan, BAAS. Rise Against, meh. Geen liefhebber van deze band, ik ben uit het voorste vak gegaan zodat de fans wat ruimte hebben. Heb in het gras onder het genot van een Black An(g)us toegekeken. Florence + The Machine. Het was al vechten om door de poortjes te komen naar de voorvakken, maar wát een show! Jammer genoeg geen Kiss With a Fist of Girl With One Eye, maar gelukkig wel Queen of Peace! Van die gebroken voet had ze gelukkig al lang geen last meer. Hoogtepunt van de hele dag! SBTRKT (hier heb ik weinig mensen over gehoord trouwens), heel erg blij om hem alsnog te zien (kut voetbal vorig jaar). Vette show, vette visuals bij 'New Dorp.New York', gewoon een uur lang lekker dansen/spacen. De tent stond eigenlijk niet echt heel erg vol, ik had vooraan nog redelijk wat ruimte. Het beste elektronische wat ik heb gezien tot op de dag van vandaag. Punt. Chemical Brothers. WHY? Ik stond halverwege 't veld, maar het geluid leek wel van The Hive te komen zo zacht. Saaie set, creepy Visuals, tegenvaller. Ik had wel wat meer verwacht.

Vrijdag: The Last Internationale, supertoffe band met sterke songs + performance. Veel geklaag gehoord van vrienden over hun statement wat betreft de confederale vlag. Maar mij raakte het opzich wel. Deze band staat echt ergens voor! Gitarist + bassist nog ge high-fived. Nice. Gavin James, alleen de laatste nummers gezien zodat we later bij Death Cab een goeie plek zouden hebben. Op het moment dat we tent binnen lopen begint hij met 'dat ene kutnummer', waarna de tent leegloopt als het klaar is. Respectloos publiek dus. Enfin, als het gruwel eindelijk klaar is blijkt John Newman opgebouwt te worden (ik had geen smartphone dus was totaal niet op de hoogte van verschuivingen). Opzich wel weer blij dat ik OMAM/Balthazar achter elkaar kon zien. Eerst Damien Marley. Nope. Nope. Nope. Nee, meneer Marley, ik wil niet 'one more time' mn handen omhoog gooien. Saaie set, teert alleen op de legacy van zn pa. Gedeelte waar ik stond, was wel helemaal blauw van de gezelligheid, nice. Of Monsters and Men, persoonlijk groot fan van deze band, maar speelde vooral nieuw materiaal. Op zich wel prima, ook wel blij dat ze Lakehouse speelde! Balthazar, super strakke show, enorm genoten. Wel jammer dat ze halverwege al 'Blood Like Wine' inzette, dat nummer is eigenlijk de beste afsluiter! Mumford & Sons, ze hadden een fan verloren met hun derde album, maar omdat ik toch al bij OMAM/Balthazar vooraan stond bleef ik maar gewoon vooraan staan bij Mumford, en mijn god wat een fijne show! Ik ben weer van ze gaan houden. Strakke show, enorm fijn publiek. Onverwacht hoogtepunt! Ohja, ik heb Pharell simpelweg geweigerd te zien. Doei. Op de camping kosteloos geamuseerd om mijn klagende vrienden "Hij zei gewoon Brussels!".

Zaterdag: FIDLAR maakte hun verwachtingen waar. Heerlijk surfpunk, nog een pilsje gegooid bij 'Cheap Beer', gedanst op 'Max can't surf'. Beste opener van het festival imo. Royal Blood (opnieuw) was wel tof, maar ik ben nu wel de magie van de eerste keer kwijt, well shit. Hozier, tof, meer niet. The War on Drugs, YES! Wat een bazenband, al had ik ze liever in The Barn gezien. Main is te groot. Noel Gallagher's HFB, wat een held! Waar ik me wel enorm aan heb geergerd is hun roadie die het bij elk nummer voor elkaar kreeg om nog bij de laatste noten al op het podium te wandelen met een nieuwe gitaar. Come on! Het nummer is nog niet eens klaar. Tha, het hoogtepunt was dan nog steeds Don't Look Back in Anger, sorry Noel. Doorgesprint naar The Barn voor drie laatste nummers Angus & Julia Stone, gelukkig nog 'A Heartbreak' gehoord. Damien Rice, beste optreden van m'n leven. Punt. Ik had hem nog nooit gezien, en hij overdondert vriend en vijand, en overstijgt de kut-term singer/songwriter. Enorm talent, wat vooral bij laatste nummer 'It Takes a Lot To Know a Man'. Fucking epische afsluiter, ik heb nog vijf minuten na einde hiervan in volledige verbazing rondgelopen. The Prodigy, fuck you. Just fuck you. Ik ben uit pure ellende maar gaan dansen, zodat je niet helemaal door hebt hoe kut ze eigenlijk wel niet zijn. "Where my warriors at?" Doei.

Zondag: The Van Jets, een maand daarvoor nog voor tien man zien spelen op Sniester in Den Haag, nu voor 5000, wat een verschil! Vette show! 'The Future' en 'Two Tides of Ice' waren echt nice! Catfish and The Bottlemen, als je voorbij de hysterische fangirls kijkt, is dit een best coole band. Ik ken dan wel alles uit m'n kop, maar deze band is eigenlijk niks nieuws. Circa Waves, fucking blij dat ze kwamen! Toffe show, net als CatB niets niews, maar het was in de tent wel lekker 'Take off your shirt-weather'. Counting Crows, hahahahahaha wat een grap. The Script, "Welcome to The Script Family!", Ok. Doei. Kutband. Mijn enige gedachte tijdens die show was "heeft die kerel nou serieus lippenstift op?". Ook kregen we tijdens de show een beker met frietsaus naar ons gegooid. The fuck? Kasabian. Cool cool. Strak, enorm dansbaar (EEZ-EH!!), maar gvd, fuck you saaie kut Muse-fans! Ik ben ook redelijk hardcore Muse-fan, maar waardeer op zn minst wel dat Kasabian voor me staat te spelen, want ze waren episch. Muse, ja, vet! Enorm verast door de aanwezigheid van 'Uno', 'Micro Cuts' en 'Citizen Erased'. Voor de rest was het allemaal wat voorspelbaar. Wat 'Supermassive Black Hole' nog steeds op de set doet is me wel een raadsel, daar vind ik dan weer helemaal niks aan. Kunnen ze beter vervangen imo. Vervolgens lachend de kampvuurtjes gezien. Gelukkig zag ik een brandblussende gast die er zelf het grootste plezier in had om ze te blussen. Het touwtje springen met honderd vliegende flesjes was ook wel lachen. Om half zes toch maar besloten te gaan slapen.

Conclusie: Wat iedereen liep te klagen op de lineup snap ik niet, vier enorm toffe dagen gehad, me geen moment verveeld (oke bij Counting Crows/The Script wel). Sfeer was veel beter dan 2014 (zou het door het voetbal komen XD), echt heel goed publiek dit jaar. The Hive, get your shit together man. Enorme chaos om eindelijk je tent op te kunnen zetten. Ook waren de croissantje opeens duurder geworden, in 2014 kreeg je voor één bon tenminste nog twee croissants, nu nog maar één. North West Walls was wel veel vooruit gegaan, al hoef ik al die sloeries bij House of The Bull niet te zien. Volgend jaar ben ik er vrees ik niet meer bij, tenzij de Peppers komen. Volgend jaar staat Green Man Festival gepland.

Einde bericht
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dit was dus Damien Rice z'n laatste nummer. Ergens halverwege begint de totale onderdompeling in zijn genialiteit.


https://www.youtube.com/watch?v=veydXvlrvwE

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
jajajajajajaj Damien Rice heb ik op Primavera zitten kijken. Die staat nu bovenaan mn lijstje om nog eens te zien.

Tof verslag Dennis!! Wel een vraagje, Heb je Death Cab nu gezien of geskipt?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
jajajajajajaj Damien Rice heb ik op Primavera zitten kijken. Die staat nu bovenaan mn lijstje om nog eens te zien.

Tof verslag Dennis!! Wel een vraagje, Heb je Death Cab nu gezien of geskipt?

Thanks! Death Cab heb ik helaas gemist, ik wou toch iets te graag een goeie plek bij OMAM, ik heb er nu wel spijt van, sinds ik de setlist van Death Cab zag.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
neontiger8 wrote:
jajajajajajaj Damien Rice heb ik op Primavera zitten kijken. Die staat nu bovenaan mn lijstje om nog eens te zien.

Tof verslag Dennis!! Wel een vraagje, Heb je Death Cab nu gezien of geskipt?


Thanks! Death Cab heb ik helaas gemist, ik wou toch iets te graag een goeie plek bij OMAM, ik heb er nu wel spijt van, sinds ik de setlist van Death Cab zag.

Zonde zeg, maar Of Monsters And Men zag er ook best tof uit op de stream. Niet echt mijn bandje maar luistert lekker weg :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Damien Rice, beste optreden van m’n leven. Punt. Ik had hem nog nooit gezien, en hij overdondert vriend en vijand, en overstijgt de kut-term singer/songwriter. Enorm talent, wat vooral bij laatste nummer ‘It Takes a Lot To Know a Man’. Fucking epische afsluiter, ik heb nog vijf minuten na einde hiervan in volledige verbazing rondgelopen. The Prodigy, fuck you. Just fuck you. Ik ben uit pure ellende maar gaan dansen, zodat je niet helemaal door hebt hoe kut ze eigenlijk wel niet zijn. “Where my warriors at?” Doei.

Ik heb dezelfde zaterdag avond gehad zoals jou zo te lezen :)

Waarom zo graag Green Man volgend jaar, heb het ooit voorbij zien komen. Maar wat maakt het een must go festival? of ben je volgend jaar in de buurt rond die tijd?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik heb dezelfde zaterdag avond gehad zoals jou zo te lezen
Ah mooi! Ja het was echt amazeballs!



Waarom zo graag Green Man volgend jaar, heb het ooit voorbij zien komen. Maar wat maakt het een must go festival? of ben je volgend jaar in de buurt rond die tijd?

Nouja, ik ontdekte dit festival ´per ongeluk´, toen ben ik uit gaan zoeken wat er op voorgaande edities speelde, en de aftermovies gaan kijken. Ik was meteen verkocht! Dus ja, ik wil gewoon graag de sfeer proeven daar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken