Rock Werchter 2015 - Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
The Strokes zou natuurlijk subliem zijn. En Faith No More! Komen met nieuw werk in 2015 en ze gaan weer touren. Dat zou een topnaam zijn! Maar kans op deze groepen op Werchter is helaas niet al te groot...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Faith Nor More moet echt wel kunnen hoor. Die hebben genoeg bekende nummers. Ik bedoel maar, als je Depeche Mode op je affiche zet (2013), dan kan Faith no More ook.

The Strokes zou veel volk aantrekken denk ik, maar is geen headliner :)
 
3 dec 2013
410
0
Ik zou het ook niet erg vinden als Editors weer op RW zouden staan. Maar niet perse als headliner, en ik denk dat Editors ook met sub genoegen zouden nemen.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Over een mogelijk Nederlandse act voor volgend jaar.

Schrijf Dotan maar op. Hype van het moment.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Hij staat idd met "home" op no. 1 in De Afrekening op StuBru. Maar ik weet niet of hij echt past bij RW, dan zou ik nog eerder Blaudzun verwachten (doet het ook goed in België en er werd op RW14 veel reclame gemaakt voor zijn optreden in de AB op de grote schermen) . Maar ik ga Dotan morgen in Middelburg zien, misschien heb ik dan een ander oordeel :wink:
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Nederlandse kanshebbers zijn inderdaad, Blaudzun, Dotan en ik gok echt op Kensington om main stage te openen op een dag
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dotan, alsjeblieft niet zeg.... Niet dat ik vrolijk wordt van Blaudzun en Kensington, maar liever dan Dotan. Ik denk dat Jett Rebel ook wel zou moeten kunnen als opener, maar volgens mij is hij alleen in NL enigszins bekend
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gewoon lekker Nederlandse 'bands' weg laten graag :') (Uitzondering voor Birth of Joy als tentopener ofzo.)
Dit jaar stond er ook maar 1 Nederlandse naam toch?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Gewoon lekker Nederlandse ‘bands’ weg laten graag :’) (Uitzondering voor Birth of Joy als tentopener ofzo.)
Dit jaar stond er ook maar 1 Nederlandse naam toch?

eigenlijk het beste idee ja
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kensington lijkt me toch de grootste kanshebber voor een plek op Werchter. Die zijn de laatste tijd zó populair geworden en verkopen hier zelfs de HMH uit. Dotan zie ik toch niet zo snel komen, gelukkig ook maar...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Dotan staat op 1 in zowat elke Belgische hitlijst momenteel. Op elke radiozender, dus spreekt heel wat volk aan. Ken er gewoon nog maar 1 nummer van :)
Jett Rebel zie ik als 2de mogelijkheid, werden deze zomer veel gedraaid met een nummer, even opzoeken, met Tonight.

 
3 dec 2013
410
0
Dotan staat op 1 in zowat elke Belgische hitlijst momenteel. Op elke radiozender, dus spreekt heel wat volk aan. Ken er gewoon nog maar 1 nummer van
icon_smile.gif

Jett Rebel zie ik als 2de mogelijkheid, werden deze zomer veel gedraaid met een nummer, even opzoeken, met Tonight.

Dotan mag, maar die Jett Rebel vind ik zo bagger ! arrogant typetje ..
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik Hoop:
Foo Fighters (Nieuw album + al 10 jaar niet op werchter gestaan) - Jack White (grote afwezige 2014)
The Killers(Zelfde positie als Editors 2013 en KOL 2014) - Snow Patrol (wil ik eindelijk wel is zien)
The Cure - Stone Roses (twee oudere bands die allebei wel kans maken)


Ook Kasabian, Gaslight Anthem, The Kooks, Paolo Nutini, The War on Drugs, Blaudzun, Elbow, Tenacious D, The Libertines

Netsky verwacht ik ook weer en Goose heeft bewezen dat ze een festival kunnen afsluiten dus wieweet zelfde positie als op pukkelpop.

Radiohead verwacht ik meer op pukkelpop of Lokerse feesten
Queens Of The Stone Age zal denk ik volgend jaar aan hun nieuw album werken
Muse zal misschien meer voor 2016 zijn
Coldplay acht ik 50/50

Waar ik ook benieuwd naar ben is Black Keys omdat ze dit jaar niet op een ideaal moment aan hun optreden begonnen (België was net uitgeschakeld op het wk waardoor er een beetje een negatieve sfeer was). Misschien dat ze een herkansing krijgen volgend jaar ik herinner me dat er dit jaar ook veel bands waren die 2 jaar op rij naar werchter kwamen.



 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vond The Black Keys aan het begin van hun optreden ook een beetje saai. Later zei Eddie Vedder nog dat hij met de frontman van The Black Keys de wedstrijd had gekeken dus dat die kille sfeer erin zat zou goed kunnen ja! Neemt niet weg dat Pearl Jam een fantastisch optreden heeft gegeven!
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
De sfeer was toen inderdaad bedrukt. Niet geheel onlogisch eigenlijk.
Na onze zege tegen de VS (in een knalprestatie, ondanks de verlengingen), dachten we de ARgentijnen even in te maken. De teleurstelling was dus immens.
Hierdoor was het dus wat minder, en kwam de sfeer er precies maar op het einde in bij de black Keys (of toch op de plek waar ik nog ben heen gegaan, was wel vrij ver zo ter hoogte van de toog in het midden).
Van mij mogen ze terugkeren, want ik wil ze eigenlijk wel eens helemaal zien en niet na zo'n teleurstelling.

The Killers zou wel echt nog eens leuk zijn ja. Al hebben die veel tegenhangers.
Goose zou op de spot van Netsky kunnen in 2013. Hoofdpodium dag 1 afsluiten dus. Netsky kan, al is de vraag dan, waar zet je die deze keer, toch terug gewoon op de main?

Paolo Nutini verwacht ik niet terug, steengoed optreden, dat wel, maar trok niet bijzonder veel volk vond ik (buiten AM gillende meisjes).

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Ik Hoop:
Radiohead verwacht ik meer op pukkelpop of Lokerse feesten

Op Pukkelpop oké maar op de Lokerse Feesten? Met alle respect voor dat fantastische festival, maar is Radiohead niet iets te groot om daar te spelen? Daanaast zouden die, net als pakweg Metallica, zo'n miljoen euro kosten. Zou een dikke headliner zijn voor Werchter maar dat zie ik niet meteen gebeuren want ik zie ze zo vroeg nog niet touren.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The Killers gaan niet komen en dat ga ik niet weer uitleggen....

Gaslight Anthem zou tof zijn, maar ik ga ze in de HMH zien dus hoeft van mij niet per se. Caribou brengt ook een nieuw album uit en heb t op BKS dit jaar prima naar mijn zin gehad bij zn optreden, dus die mogen ook komen. Paolo Nutini verwacht ik niet terug. Steengoed album en een heel tof optreden(vind ik als fan dan), maar niet zo goed dat hij terug moet komen.

Ik hoop heel erg op Foo Fighters en geef ze een vrij grote kans.
Kasabian en Jack White zouden misschien samen headlinerpositie kunnen doen? Ze zullen beide wel headliner willen zijn, maar in hun eentje lijkt me iets te klein.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Welja ik weet wel Lokerse Feesten is niet zo super groot maar niet vergeten dat wel Neil Young daar dit jaar nog stond wat toch ook geen kleine naam is. Want een jaar eerder nog gepland als headliner op pukkelpop.

Jack White zie ik een beetje als twijfelgeval voor headliner al zou ik hem wel het voordeel van de twijfel geven. Kasabian vind ik goed maar zou ik zeker niet als headliner zetten max zelfde positie als franz ferdinand vorig jaar.

Ja paolo Nutini is meer wishfull thinking omdat ik hem gemist heb en er achteraf wel spijt van heb. Ik vond het leuker om naar eels te gaan kijken alleen ben ik nooit in de tent geraakt. Dan heb ik me kapot geërgerd aan personen die vrij vooraan staan maar die eels dan na 2 minuten gezien hebben. Dan lopen ze lomp tegen iedereen tegen terwijl ze naar buiten lopen.

Netsky misschien op de positie van Stromae?



 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
The Killers niet? Misschien Mumford and sons? al heb ik daar ook nog niet zoveel over gehoord of gelezen.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken