Rock Werchter 2015 - Geruchten

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Kasabian kan wel als sub denk ik, maar dan krijg je eerder co-headliner zoals KOL-Blur in 2013
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Thomus: Je weet wel dat Werchter 4 dagen duurt hé
icon_wink.gif
Oh en Lenny Kravitz als afsluiter zal niet zo snel gebeuren. Kasabian als sub trouwens ook niet.

Ik weet dat maar al te goed. Ik kan momenteel gewoon niet op genoeg headliners komen. Heb nog niet echt bestudeerd wie er tourt of al jullie posts gelezen :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Ondertussen van een collega van mijn vader gehoord (hij werkt al meer dan 15 jaar bij de organisatie vn Werchter) dat er ongeveer een 8-tal dagen vrij worden gehouden om evenementen te plannen op het terrein. Waaronder :
*4 dagen RW
*een boutique
*een classic
*een aparte dag voor U2 (zoals in de jaren '90)
*Een evenement met AC/DC
Ook zou de deal met Foo Fighters al rond zijn, die komen namelijk ook naar Pinkpop. In hoeverre dit waar is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar hij kon ook al begin oktober zeggen dat onder andere stromae en pixies gingen afkomen afgelopen editie.

Credits to 1996Customer (graz forum)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Klinkt prima, al vind ik een boutique én U2 én ACDC wel heel veel. kun je net zo goed een 3-daags Boutique organiseren.

Foo Fighters klinkt logisch. Dat hij Stromae en Pixies noemde vind ik niet heel speciaal. Die werden door veel mensen genoemd als ik t goed onthouden heb.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Foo Fighters vind ik ook een redelijk veilige 'gok'. Nieuwe plaat, groot gerucht voor Glastonbury dus waarschijnlijk een tour in Juni/Juli. Stonden recent nog op Pukkelpop dus zou best logisch zijn als ze nu Werchter aandoen.

Misschien Coldplay voor Boutique? En dan U2/ACDC voor Classic?
8 Dagen vind ik ook weer een beetje veel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Foo Fighters vind ik ook een redelijk veilige ‘gok’. Nieuwe plaat, groot gerucht voor Glastonbury dus waarschijnlijk een tour in Juni/Juli. Stonden recent nog op Pukkelpop dus zou best logisch zijn als ze nu Werchter aandoen.

Misschien Coldplay voor Boutique? En dan U2/ACDC voor Classic?
8 Dagen vind ik ook weer een beetje veel.
Dit zijn btw wel meer grote geruchten voor Glasto. Glasto in 2015 24-28 juni, dus ruim 2 weken na o.a. Werchter en Pinkpop. Als ik een greep neem uit de grote geruchten voor Glasto dan zitten daar naast Foo's, Coldplay, AC/DC ook nog o.a. Oasis (reünie-tour), Kate Bush (nieuw album), RHCP (nieuw album), David Bowie (tour?), Iron Maiden (2015 nieuw album) en zeker niet te vergeten Fleetwood Mac (tour vervolg) bij. Dus redelijk voor de hand liggende namen, maar niet geheel zeker / wel plausibel, kunnen eigenlijk op heel veel festivals ergens staan.
Maar wel leuk alvast over na te denken ;)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Dit jaar zou Boutique deels zijn afgelast omdat er te veel evenementen waren op de wei in 2013.

En dan volgend jaar plots 8 dagen festival? Dat zou wel wat vreemd zijn.

over de geruchten: Oasis reunietour zou fantastisch zijn, zet die maar op Werchter dan!

AC/DC kan gewoon boutique vullen met een hardrock dag, net als coldplay dat eventueel zou kunnen (met een ander programma dan)
Fleettwood Mac zie ik dan weer als kanshebber voor classic, al zou AC/DC daar dan ook weer kunnen. Keuzes zat dus!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
over de geruchten: Oasis reunietour zou fantastisch zijn, zet die maar op Werchter dan!

Dit gerucht komt alleen doordat hun eerste album dit jaar 20 Jaar uit is. Ze vinden dit een ideale gelegenheid voor een reunietour. Maar verder zie ik dit helaas. dit jaar nog niet gebeuren. het is wel al behoorlijk lang stil bij de broertjes
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
over de geruchten: Oasis reunietour zou fantastisch zijn, zet die maar op Werchter dan!

Dit gerucht komt alleen doordat hun eerste album dit jaar 20 Jaar uit is. Ze vinden dit een ideale gelegenheid voor een reunietour. Maar verder zie ik dit helaas. dit jaar nog niet gebeuren. het is wel al behoorlijk lang stil bij de broertjes

Dit zie ik ook niet gebeuren. Komt er niet een nieuw album van Noel aan? Vorig jaar is er nog een nieuw Beady Eye album gekomen, dus ze zitten niet echt stil. Trouwens Liam heeft Noel(en Spongebob) uitgedaagd voor de Ice Bucket Challenge, is dat een goed of slecht teken?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Komt er niet een nieuw album van Noel aan?
Volgens mij wel ja. En hij nomineerde Ivor the Engine, Spongebob en daarna de letterlijke woorden: 'en nu we het toch over cartoonfiguurtjes hebben; Noel Gallagher'.

Als er een Oasis reünie komt zal dat alleen maar vanwege het geld zijn en niet omdat ze er allebei zo'n zin in hebben. Ik zie het ook niet gebeuren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit zie ik ook niet gebeuren. Komt er niet een nieuw album van Noel aan? Vorig jaar is er nog een nieuw Beady Eye album gekomen, dus ze zitten niet echt stil. Trouwens Liam heeft Noel(en Spongebob) uitgedaagd voor de Ice Bucket Challenge, is dat een goed of slecht teken?

Zover ik weet zijn ze voor het festivalseizoen al gestopt met het touren van dat album. dus liam zit al wat maandjes thuis en Noel hebben we muzikaal al 2 jaar niks van gehoord
 
3 dec 2013
410
0
The kinks touren dus ook weer .... weet niet wat ik daar van moet vinden.
Ik denk dat het namelijk niets meer is of niets meer was.

Overigens, word mijn website echt aardig bezocht. Die is puur en alleen voor werchter, maar is wel leuk om te zien dat mensen foto's enzovoorts insturen. En als er iets te winnen valt is het sowieso altijd prijs haha.

Ik hoorde ook dat er geruchten gaan over U2 dat ze geen stadion tour wilden doen, maar een weide tour. Dat zou op zich leuk zijn, de rede daar van zou zijn dat ze "terug naar der roods" willen een keer! Maar goed, dat is een onbevestigd iets wat ik op een vage site gelezen heb. Dus ben bang dat dat niet waar zal zijn.

Oasis Reünie zie ik niet gebeuren trouwens, die gasten klappen elkaar binnen 2 minuten weer de tent uit!

Bij FF en Muse heb ik een redelijk goed gevoel. Zijn wel de bands die er passen en rond die tijd op pad zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik zie Oasis ook niet gebeuren, en mocht het toch gebeuren zou het zomaar een eenmalig optreden kunnen zijn en dan alleen Glastonbury.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Muse gaat hem denk ik wel worden, ze bestaan nu 20 jaar, en ik verwacht echt dat ze er nog iets mee gaan doen, ook heeft Matthew Bellamy aangegeven met nieuw materiaal bezig te zijn.

Foo Fighters lijken me vanwege het nieuwe album niet meer dan logisch.

CHVRCHES zal ook wel komen, maar zal dan wss in de Klub C optreden en geen main stage.
Lenny Kravitz? Ik denk het niet!
Kings of Leon? Ik ben er zelf ontzettend fan van, maar denk dat Werchter echt een enorme fout maakt als ze die voor de 3e keer op rij boeken. Dat zou 7 keer in 9 jaar zijn.

Ik denk dat Kensington als Nederlandse band toch stiekem een plekje krijgt in The Barn.

Op mn Wishlist staat nog wel The Head and The Heart, Chet Faker, QOTSA, Band of Skulls, Kaiser Chiefs en (die zullen wel niet geboekt worden) Madness!
 
3 dec 2013
410
0
Mooi lijstje ! ik hoop dat je gelijk hebt met KOL en de rest mag wat mij betreft zeker komen. Ik heb Kensington paar maanden geleden een keer live gezien. Zijn on-Nederlands goed!
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Kensington is hoe je het ook draait of keert echt wel heel onbekend hier hoor. Ik ken er niets van.
Als er dan een Nederlandse act zal geboekt worden (normaal gezien wel), zou het Jett Rebel of Blaudzun zijn denk ik. Nuja, zolang het niet de Jeugd van Tegenwoordig is, ben ik tevreden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Kensington is hoe je het ook draait of keert echt wel heel onbekend hier hoor. Ik ken er niets van.
Als er dan een Nederlandse act zal geboekt worden (normaal gezien wel), zou het Jett Rebel of Blaudzun zijn denk ik. Nuja, zolang het niet de Jeugd van Tegenwoordig is, ben ik tevreden.

Dit was toch wel een hit in Vlaanderen hoor. Maar da's mss inderdaad niet genoeg voor een spot op Werchter.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik zie Alt-J trouwens ook wel komen. Ik weet dat het vorig jaar(2013) was, maar ze komen in september met een nieuwe plaat en ze zijn superpopulair dus waarom niet. Gokje voor de headliners: Foo Fighters, Muse, Qotsa/Snow Patrol/Arcade Fire, Klassieker(McCartney, the Cure etc.). Queens of the Stone Age is niet waarschijnlijk, ik weet het, maar ze hebben de afgelopen twee jaar eigenlijk een 'uitzondering' gemaakt voor Werchter terwijl ze wel sterk gerucht waren. Als ze volgend jaar toch enkele tourdata doen zie ik Werchter er wel tussen zitten. Zelfde geld eigenlijk voor Arcade Fire, die ze kunnen boeken als minder grote headliner oid.

Andere bands die ik zie komen: Kasabian, Jack White(grote afwezigen dit jaar en een nieuwe plaat), Alt-J dus, the War on Drugs zal er wel bij zijn na de ongelofelijke hype, the Horrors, Milky Chance idem the War on Drugs, Jungle. Dan is het nog even afwachten wat er met nieuwe albums tegen die tijd, en de onderste lagen van het affiche houd ik nog even buiten beschouwing.

Elektronisch: Flume komt met een nieuwe plaat, Rustie heeft er net een, en misschien kan Deadmau5 wel weer een dag afsluiten, met een nieuwe plaat op zak.

Hiphop: benieuwd wat Werchter daar dit jaar mee doet. Afgelopen jaar compleet gebanned van het terrein. Metal/hardrock idem.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Gisteren deed Tom Smith van Editors een Q&A en gaf aan dat opnames voor hun nieuwe album in oktober beginnen. Dan mag je toch voorzichtig Editors bij de kanshebbers stoppen.

Coldplay kans wordt ook groter, Chris Martin geeft aan dat de band nu al in de studio zit voor album nummer 7 en er zijn geruchten dat deze in november al uitkomt. Tel daar de sterke geruchten voor Glastonbury bij op en ik zet ze samen met Foo Fighters op poll position.

Nu al 4 headliners noemen doe ik niet, vorig jaar rond deze tijd verwachtte niemand Metallica en Kings of Leon dus er komen nog complete verrassingen.

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gisteren deed Tom Smith van Editors een Q&A en gaf aan dat opnames voor hun nieuwe album in oktober beginnen. Dan mag je toch voorzichtig Editors bij de kanshebbers stoppen.
Het zou wel heel triest zijn als ze Editors weer halen. 3x in 4 jaar..

Ik hoop het meest op The Strokes, Arcade Fire of Muse. (Al zal The Strokes geen headliner zijn denk ik.) Maar daarvoor zijn nog niet echt plannen bekend voor volgend jaar dus dat wordt afwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken