FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
GnR te klein voor Fortarock? ik denk dat ze veels te duur zijn voor Forttarock!!
Als je ziet wat ze krijgen voor een concert in Amerika.

Oops i fucked up, Fortarock te klein voor GNR* Hahaha
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
amoors wrote:
GnR te klein voor Fortarock? ik denk dat ze veels te duur zijn voor Forttarock!!
Als je ziet wat ze krijgen voor een concert in Amerika.


Oops i fucked up, Fortarock te klein voor GNR* Hahaha

Dat eerder ja.
Maar GNR zou natuurlijk prima in het Goffertpark passen. Los concert met voorprogramma of net wat meer bands en je hebt Fortarock.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Indien FortaRock niet met Metallica op de proppen komt welke andere reële opties zijn er dan nog volgens jullie?


tja, Avenged Sevenfold, denk je amoors ?
Weet niet, ik verwacht ze niet zo als headliner in Europa, in VS wel op aankomende tour.
Marilyn Manson of Korn misschien?
Geen idee op het moment.
Nou… ja… eigenlijk heb ik er nog wel 1… maaaarrrrrr….
Is GnR niet iets ‘te’ voor FortaRock, zou dat een XL-editie betekenen waarvoor je een datum zou verplaatsen???

Ik denk dat we de aankondigingen van Hellfest en NovaRock moeten afwachten. Daar deelde FortaRock ook Volbeat mee.
Wanneer volgt de eerste aankondiging van FortaRock eigenlijk? Dat was vorig jaar eind Oktober?

A7X is toch wel van minder kaliber in NL dan Volbeat. Daarnaast zou ik het een domme actie van MOJO vinden aangezien ze in de Ziggo Dome staan. Dat trekt dan meer mensen
net zoals SlipKnot in 2015. Ook wat klein lijken me Korn (spelen in 013 als ze in NL optreden) en Marilyn Manson. Beiden wel opties voor het festival al lijkt Korn geen favoriet te zijn
van de organisatie want ze zijn vrijwel ieder jaar beschikbaar maar hebben er nog niet gestaan. Wat dat betreft is Sabaton langzaam aan een grotere band aan het worden al hoop
ik niet dat die er staan en lijken ze (nog) niet groot genoeg om te headlinen.

G 'n R lijkt me niet om de eerder aangegeven redenen. Voor Graspop is Aerosmith een optie dus dat zou ook voor FortaRock kunnen denk ik.
Misschien Kiss een optie? geen idee wat hun plannen zijn voor Europa 2017.
Voor mij blijft Metallica favoriet.

De eerste aankondigingen volgen meestal inderdaad eind oktober of zelfs november. Echter indien de headliner de tour bekend maakt kan dat ook eerder.
Zo werd in 2013 Rammstein al in september aangekondigd.

Maar de R zit weer in de maand dus het speculeren en de geruchten zullen toenemen. Ieder jaar weer leuk!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
Oh, was dat in 2013 in september al... Vroeg zeg...
Nou, als die buitenlandse rock/metal festivals eind september met waarschijnlijk de eerste headliner komen, kan FortaRock zomaar meeklappen?
Kan me heel goed voorstellen dat Metallica dat wel kan zijn.
Tourde vorige keer ook onder Sonisphere / DEAG, kan me goed voorstellen dat ze nu LiveNation festivals af gaan.
Kan me ook voorstellen dat de prijskaart van Metallica iets gezakt is (of andere in verhouding te veel verhoogd) waardoor ze zelfs bij FKP Scorpio in Duitsland kunnen touren en op Hurricane/Southside kunnen staan.
Als ik de eerste plaat hoor denk ik, lekker hard!! Zeer geschikt voor de metal-festivals.
Ik geef Hellfest, NovaRock, Graspop, Hu/So, Download (UK wel, FR niet ivm Hellfest) en FortaRock een zeer grote kans Metallica te hebben aankomend jaar.

Dat is mijn idee er over....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat heeft meer te maken met jouw gebrekkige muziekkennis.

Liever dat dan een linkse muziekfascist black-lies.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
Dat heeft meer te maken met jouw gebrekkige muziekkennis.


Liever dat dan een linkse muziekfascist black-lies.

@bcmrmaybe bij deze een tik op uw vingers.
Gelieve dit soort directe confrontatie's te mijden en tevens geenszins uit te lokken.

Back on topic a.u.b.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
bij deze een tik op uw vingers.
Gelieve dit soort directe confrontatie’s te mijden en tevens geenszins uit te lokken.

Ik ga er van uit dat black-lies ook een tik over zijn vingertjes heeft gehad? @dennisvdbr
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik geef Hellfest, NovaRock, Graspop, Hu/So, Download (UK wel, FR niet ivm Hellfest) en FortaRock een zeer grote kans Metallica te hebben aankomend jaar.

Dat is mijn idee er over….

Graspop heeft in het verleden vaker aangegeven niet te komen met bands van het kaliber Rammstein, Metallica ivm de prijs.
Echter stond er dit jaar wel Black Sabbath en die waren te duur voor FortaRock.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Website Metallica:

"It’s on!!! As we put the finishing touches on Hardwired…To Self-Destruct we’re also getting ready to hit the road for the first of many headlining shows around the world. To kick it all off we’re returning to five cities we know will absolutely rock hard with all kinds of crazy Metalli-love and get this tour started right! First up we travel to Latin America."

De tour start al in oktober dus mij lijkt Europa in de zomer een zekerheid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
Airbourne op Festivals in 2017.... FortaRock?
http://festileaks.com/2016/09/airbourne-in-2017-komen-we-naar-grote-europese-festivals/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
(...)
De eerste aankondigingen volgen meestal inderdaad eind oktober of zelfs november. Echter indien de headliner de tour bekend maakt kan dat ook eerder.
Zo werd in 2013 Rammstein al in september aangekondigd.

Maar de R zit weer in de maand dus het speculeren en de geruchten zullen toenemen. Ieder jaar weer leuk!

Is volgende week aankondiging al mogelijk?
Of zal FortaRock eerst van te voren aangeven wanneer ongeveer nieuws komt?
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Land Graaf wrote:
(…)
De eerste aankondigingen volgen meestal inderdaad eind oktober of zelfs november. Echter indien de headliner de tour bekend maakt kan dat ook eerder.
Zo werd in 2013 Rammstein al in september aangekondigd.

Maar de R zit weer in de maand dus het speculeren en de geruchten zullen toenemen. Ieder jaar weer leuk!


Is volgende week aankondiging al mogelijk?
Of zal FortaRock eerst van te voren aangeven wanneer ongeveer nieuws komt?

Als ik me niet vergis komen ze normaal van te voren met nieuws over waneer een naam bekend gemaakt word.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
Zojuist Iron Maiden tour 2017 bekend gemaakt.
Voor wie hoop had op Maiden, nu offcieel uitgesloten voor FortaRock.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik had echt mijn geld op Metallica gezet voor Forta. Dan spelen ze er in 2018 hahaha
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Slipknot? Las ergens dat die ene gerucht zijn voor Graspop

Betwijfel of ze dat nog een keer zo snel na 2015 gaan doen. Was qua bezoekersaantallen niet het beste jaar voor Fortarock,\.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken