FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
ik betwijfel dat slipknot komt...
Ik hoop/denk: System of a down, Tool, Ozzy Osbourne
Verder kom ik eigenlijk niet, ik denk niet dat ze bijv. voor GnR of Aerosmith zullen kiezenen bijvoorbeeld evenged sevenfold zal wel te weinig mensen aantrekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Dus geen Metallica voor FortaRock Zie topic in Pinkpop

Ongelooflijk!?!?
Had ze echt verwacht met het nieuwe album, zeker op de rock en metal festivals deze zomer.
Raar, geruchten genoeg en waren niet onverklaarbaar.
Vreemd, denk dat Amerikaanse boekers hun slag geslagen hebben.
Had ze ook echt op FortaRock verwacht, echt verwacht...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
SOAD, Tool, Guns.

Avenged Sevenfold zal denk ik inderdaad te weinig mensen trekken.

Er is echt wel een leuke naam nodig naast een goed randprogramma
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Positief nieuws voor mij. Kans op SOAD wordt weer een stukje groter.

Avenged Sevenfold lijkt mij een te kleine headliner maar zeer goede sub. Aerosmith is te mainstream rock (wel een leuke band btw). Slipknot zullen ze niet zo snel doen na 2015. Iron Maiden kan al niet meer.
Guns 'N Roses is een twijfel geval, zou kunnen maar dat zou niet bij iedereen in goede aarde vallen. De organisatie zal daar niet al te veel rekening mee houden want dat was de laatste 2 jaar ook al. Dus die kunnen opzich. Tool treedt ook weer op (bijv. 29 okt in New Orleans) dus misschien maken die de oversteek ook wel naar Europa. Het lijkt erop dat er nog wat metal headliners tekort komen dit jaar, dus dat zou me niks verbazen.

SOAD, GnR of Tool. Andere opties zie ik zo 123 niet.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
Avenged Sevenfold kan echt geen dag dragen op Fortarock en zeker omdat ze in Januari al in de Ziggodome staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
...
Guns ‘N Roses is een twijfel geval, zou kunnen maar dat zou niet bij iedereen in goede aarde vallen. De organisatie zal daar niet al te veel rekening mee houden want dat was de laatste 2 jaar ook al. Dus die kunnen opzich. ...

Bij een metalfestival krijg je altijd gezeur over de headliner, want die is bijna per definitie te mainstream.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bij een metalfestival krijg je altijd gezeur over de headliner, want die is bijna per definitie te mainstream.

Maiden, Rammstein, Volbeat zijn sowieso mainstream. Bij Forta wordt nu goed gekeken naar het randprogramma. Ik zie Guns echt wel headlinen met een vette show. Zet daarom heen goede metal en hardrockbands in de verschillende categorieën en Forta is dan good to go

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Bij een metalfestival krijg je altijd gezeur over de headliner, want die is bijna per definitie te mainstream.

Maiden, Rammstein, Volbeat zijn sowieso mainstream. Bij Forta wordt nu goed gekeken naar het randprogramma. Ik zie Guns echt wel headlinen met een vette show. Zet daarom heen goede metal en hardrockbands in de verschillende categorieën en Forta is dan good to go

Kan....
Maar ik denk dat GNR iets te groot is voor FortaRock.
Dan bedoel ik dat ze echt heel veel volk gaan trekken.
Dan zit je zeker bij een ArenA of GelreDome, als alternatief Pinkpop of Malieveld.
Maar denk dat FortaRock het 'intiemer ' gaat houden.
Tja, dat ze dan zo'n truck uithalen om Avenged Sevenfold na de show die ze al hebben ook nog eens FortaRock headliner te hebben zou ook een slechte zet zijn.

Ik denk dat Metallica ons een loer gedraaid heeft... :-x
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop echt niet dat GNR op Fortarock komt. Ik wil ze namelijk best wel zien eigenlijk, maar al de pleuresherrie die er voor staat trek ik echt niet. En ik denk dat ik niet de enige ben die GNR wel wil zien maar geen metal fan is. Kortom ik zou het geen slimme actie vinden voor de GNR fans om ze op Fortarock te zetten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat Metallica ons een loer gedraaid heeft…

Zo'n beetje iedereen verwachtte Metallica. ik snap ook niet goed waarom ze niet gelijk festivals kiezen. Daar is het meeste geld mee te vangen. Maar goed ik heb wel een theorie waarom ze niet komen.

Metallica heeft gewoon minder aanbiedingen gehad met minder geld omdat er andere grote vissen beschikbaar zijn. Metallica is nu voor 2017 gewoon minder hot. Als er dan te weinig festivals zijn die Metallica wel willen en wel het geld betalen dan kan het zijn dat het niet rendabel genoeg is om de oversteek te maken. Ze gokken dan op 2018 dat er dan minder bands beschikbaar zullen zijn.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik denk dat Metallica ons een loer gedraaid heeft…

Zo’n beetje iedereen verwachtte Metallica. ik snap ook niet goed waarom ze niet gelijk festivals kiezen. Daar is het meeste geld mee te vangen. Maar goed ik heb wel een theorie waarom ze niet komen.

Metallica heeft gewoon minder aanbiedingen gehad met minder geld omdat er andere grote vissen beschikbaar zijn. Metallica is nu voor 2017 gewoon minder hot. Als er dan te weinig festivals zijn die Metallica wel willen en wel het geld betalen dan kan het zijn dat het niet rendabel genoeg is om de oversteek te maken. Ze gokken dan op 2018 dat er dan minder bands beschikbaar zullen zijn.

Daar kon je wel eens gelijk hebben, op metal gebied is Guns natuurlijk meest hotte act komende zomer en die gaan zeker te groot zijn voor Fortarock.
Al vraag ik me wel langzaamaan af wie daar dan moet gaan headlinen, zowel headline metal acts zijn er niet komend jaar.
Ik geef dan eigenlijk Aersmith de meeste kans met een afschedstour
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
te groot voor Fortarock? Onzin. Hoe groot wil je het hebben? 40.000 man lijkt mij een prima aantal. Da's meer dan er normaliter in het GelreDome passen. Al denk ik dat GNR in Nederland niet op een festival zal staan.

En Metallica die eigen concerten geeft, is ook geen vreemd verschijnsel. Die mannen gaan de komende 2 jaar waarschijnlijk de hele wereld rond.
Overigens kun je als band meer verdienen met een eigen optreden.


Benieuwd met welke headliners festivals als hellfest, download, Graspop en Forta nu mee gaan komen. In het hardere segment is er imo niet echt een overschot aan beschikbare headliners.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
DennisvdBr wrote:
Land Graaf wrote:
(…)
De eerste aankondigingen volgen meestal inderdaad eind oktober of zelfs november. Echter indien de headliner de tour bekend maakt kan dat ook eerder.
Zo werd in 2013 Rammstein al in september aangekondigd.

Maar de R zit weer in de maand dus het speculeren en de geruchten zullen toenemen. Ieder jaar weer leuk!


Is volgende week aankondiging al mogelijk?
Of zal FortaRock eerst van te voren aangeven wanneer ongeveer nieuws komt?


Als ik me niet vergis komen ze normaal van te voren met nieuws over waneer een naam bekend gemaakt word.

Klopt! Op FB wordt eerst de achtergrond foto aangepast. Vervolgens verschijnt een bericht dat ze druk bezig zijn blah blah en
dat er spoedig namen zullen komen. Ik verwacht niets voor eind oktober. But you never know...

Kreeg zo'n beetje mee dat er zeker geen Metallica staat? Uit welke bron is dit?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
Kreeg zo’n beetje mee dat er zeker geen Metallica staat? Uit welke bron is dit?

Metallica zelf, zeiden dat ze tot voglend jaar herfst er geen europese shows meer bij zouden komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
verbaast, flink understatement!!!!!
Dit bericht op de site van Metallica :
WORLDWIRED TOUR TRAVELS TO COPENHAGEN

(...) 2017 and as of this time these shows are our only scheduled European appearances of ’17, until the Fall at the earliest. So if you need a Metallica fix soon hopefully you can make it to Copenhagen!

(...)

We can’t wait to bring the WorldWired Tour to Copenhagen and as we always like to say, keep watching here for more information and additional dates.

Dus, Worldwide tour, maar alleen in Europa in Kopenhagen, dat is al vreemd.
Eerste zeggen ze "as of this time these shows are our only scheduled European appearances of ’17", wil dat eigenlijk zeggen, er komt nog was na deze tijd?
Maar, dan "until the Fall at the earliest", tja het is theoretisch al herfst nu. Maar wil het zeggen er komt tot de winter geen aankondiging meer of er komt geen aankondiging meer tot we concerten aankondigen in de herfst van 2017? Ook vreemd.
Dan die laatste zin "keep watching here for more information and additional dates.", wat aangeeft dat er nog wat komt (inmiddels dus Lollapalooza's), maar wat is het komt er nu meer in Europa of niet...

Je kan er dus e.e.a. over op loslaten lijkt het.
Maar, ik ben het spoor wel even kwijt ja...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Ik denk dat we het vrij snel gaan weten. Tussen nu en een maand, gok ik.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Zoals ik het lees, gaan ze wel met meer informatie en data komen, maar zullen die data in ieder geval wat Europa betreft pas (op z'n vroegst) in de herfst 2017 vallen. Oftewel, de WorldWired (NIET WORLDWIDE) Tour komt op z'n vroegst in de herfst van 2017 pas in Europa, op Kopenhagen na.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken