FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Echt heel jammer :(. Als ik het laatste artikel lees van festileaks (zie post Dennis hierboven) word ik wel een beetje kwaad op Mojo. Lijkt erop dat die Fortarock hadden gedwongen om een week voor Pinkpop te zitten. Als het had kunnen doorgaan op 10 juni hadden ze gewoon een programma kunnen samen stellen met SOAD, Alter Bridge, Airbourne, Slayer, In Flames, Sleeping with Sirens etc. Dan was het net zo een geslaagde editie geweest als vorig jaar, misschien wel met meer bezoekers zelfs.

Ik hoop echt dat ze zich in 2018 kunnen herpakken. Meestal als het een keer is afgezegd, volgt het meerdere keren, maar laten we het de voordeel van de twijfel geven/hopen op forta 2018!
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Geloof me, als ze SOAD hadden kunnen pakken was het VEEL succesvoller geweest dan vorig jaar.

Echt jammer dit, de enige redelijke metal festivals in NL nu zijn Dynamo metalfest en Into the Grave. En die zijn nogal ver weg voor meeste mensen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
SOAD, Alter Bridge, Airbourne, ...

Met die namen had ik meteen een kaartje gekocht.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock reageert op annulering festival: ‘We komen zeker terug in 2018’

<iframe width="600" height="338" title="“FortaRock reageert op annulering festival: ‘We komen zeker terug in 2018’” — Festileaks.com" class="wp-embedded-content" src="http://festileaks.com/2016/11/fortarock-reageert-annulering-festival/embed/#?secret=JkzE9K6wpF" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);" sandbox="allow-scripts" data-secret="JkzE9K6wpF" security="restricted"></iframe>

Ik geloof hier niet in. Zeker niet omdat ze weer op de eerste zaterdag van juni willen gaan zitten.
Zijn de bands dan minder duur? Is de concurrentie dan minder groot?

FortaRock is ter ziele als ze niet kiezen voor een concept waarbij gemikt wordt op max. 8.000 - 10.000 bezoekers.
Dus zeg maar ter grootte van Brakkenstijn maar dan op de locatie Goffert. Dit is immers in omvang flexibel.

Gewoon ook een podium minder en 12 leuke bands. Slaat het aan?
Verdeel 24 bands over twee dagen.



 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Waarom is KISS in godsnaam niet geboekt voor FORTAROCK, nu staan ze 24 mei in AHOY

SLECHTE SET MOJO
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Waarom is KISS in godsnaam niet geboekt voor FORTAROCK, nu staan ze 24 mei in AHOY

SLECHTE SET MOJO

Dacht ik ook al... Paar dagen verschil... Zijn ze daar soms niet uitgekomen dan?
Was toch een leuke afsluiter geweest, gezien de festivals waar ze afgelopen jaren gestaan hebben niet eens onlogisch voor FortaRock, toch?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Wat als... Ze hoopten op Rammstein.

Maar Graspop meer gegeven heeft om Rammstein Benelux exclusief te krijgen (omdat ze veel concurrentie hebben van Fortarock)... Zou dit mogelijk zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Wat als… Ze hoopten op Rammstein.

Maar Graspop meer gegeven heeft om Rammstein Benelux exclusief te krijgen (omdat ze veel concurrentie hebben van Fortarock)… Zou dit mogelijk zijn?
Ik denk niet dat Rammstein een optie was.
Ik dacht ze hadden de zinnen op System of a Down gezet.
Daarvoor zijn ze ook het Download UK//FR weekend uit gegaan, met een week eerder gelijk met RaR/RiP helaas gelijk met Pinkpop wat een no go was voor Mojo.
Maar een week eerder was te vroeg om SOAD nog te krijgen en zette Mojo SOAD op Pinkpop...
Tenminste, dat had ik begrepen....
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Nu ik festivals als graspop en novarock hun line up zie presenteren, en ook dat grote bands (headliners) als Kiss, Deep Purple, GNR losse concerten zie geven op NL bodem, vind ik het steeds meer beschamend dat FORTAROCK niet doorgaat, had makkelijk gekund, de verplaatsing vd datum had helemaal niet gehoeven, MOJO en anderen hebben geblunderd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Mainstage dag met SOAD - Mastodon - Opeth - Monster Magnet - Airbourne - Danko Jones was toch prima mogelijk? Of als dat te duur is dan FFDP, Prophets of Rage, In Flames of A Day To Remember als headliner en Opeth als sub. In de tent had dan Anathema, Gravejard, Tarja, Of Mice and Men, Etc.

Als ik nu zie wat er op pinkpop staat en wat er in de periode mei juni in de zalen staan kan ik nog steeds niet begrijpen dat het dit jaar niet gelukt is, eeuwig zonde.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mainstage dag met SOAD – Mastodon – Opeth – Monster Magnet – Airbourne – Danko Jones was toch prima mogelijk? Of als dat te duur is dan FFDP, Prophets of Rage, In Flames of A Day To Remember als headliner en Opeth als sub. In de tent had dan Anathema, Gravejard, Tarja, Of Mice and Men, Etc.

Als ik nu zie wat er op pinkpop staat en wat er in de periode mei juni in de zalen staan kan ik nog steeds niet begrijpen dat het dit jaar niet gelukt is, eeuwig zonde.

+ 1
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken