FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Hmm, het klinkt me allemaal niet positief in de oren. Gewoon afwachten, maar hoop dat ze gewoon doorgaan met een kleinere headliner.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Hopelijk gaat het door! Misschien dat Rammstein ze kan redden? Of zou dat nu opeens (een tweede keer) te duur zijn..?
Rammstein gaat spoedig een zomer festival tour bekend maken (meldt een doorgaans goed ingevoerde fanpage van Rammstein). Vermoedelijk met een nieuw album.

Edit: Wellicht iets te enthousiast getypt. Met de berichtgeving dat er slecht nieuws op komst is verwacht ik toch inderdaad iets als het ontbreken van een headliner... :(
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Hopelijk gaat het door! Misschien dat Rammstein ze kan redden? Of zou dat nu opeens (een tweede keer) te duur zijn..?
Rammstein gaat spoedig een zomer festival tour bekend maken (meldt een doorgaans goed ingevoerde fanpage van Rammstein). Vermoedelijk met een nieuw album.

Edit: Wellicht iets te enthousiast getypt. Met de berichtgeving dat er slecht nieuws op komst is verwacht ik toch inderdaad iets als het ontbreken van een headliner…
1f641.svg
Nou, ik denk niet dat het nieuws gaat zijn. "We hebben helaas minder goed nieuws, we moeten de kaartprijs verhogen want we hebben wederom Rammstein geboekt"...

Helaas... Denk het niet...
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Popijn wrote:
Hopelijk gaat het door! Misschien dat Rammstein ze kan redden? Of zou dat nu opeens (een tweede keer) te duur zijn..?
Rammstein gaat spoedig een zomer festival tour bekend maken (meldt een doorgaans goed ingevoerde fanpage van Rammstein). Vermoedelijk met een nieuw album.

Edit: Wellicht iets te enthousiast getypt. Met de berichtgeving dat er slecht nieuws op komst is verwacht ik toch inderdaad iets als het ontbreken van een headliner…
1f641.svg



Nou, ik denk niet dat het nieuws gaat zijn. “We hebben helaas minder goed nieuws, we moeten de kaartprijs verhogen want we hebben wederom Rammstein geboekt”…

Helaas… Denk het niet…

Haha nee denk het ook niet. De wens was de vader van de gedachte ;)

Off-topic: Overigens ben ik wel benieuwd op welke festivals Rammstein dan zal staan. In NL lijkt er niet veel (lees: niks) beschikbaar wat festivals betreft...
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Inderdaad heel erg jammer. Misschien hadden ze beter alleen de XL edities in goffert moeten houden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Is er iemand hier die mij NU een logische verklaring kan geven waarom FortaRock van 10 juni naar 27 mei is verplaatst om vervolgens met een bericht te komen met : "Veel acts gaan pas later op tour of hebben andere voorkeuren"?

Er zijn toch genoeg festivals, maar in het genre kan je toch meeliften op bijvoorbeeld Download?
"Door toenemende concurrentie, in binnen-, maar vooral het buitenland en de immer stijgende bandgages is het de laatste jaren steeds moeilijker gebleken om een goed en degelijk programma samen te stellen."

Het toenemend gage, betekend dit dat FortaRock niet bereid is om een iets duurdere headliner te boeken... Dat is iets dat Jan Smeets al bijna 2 maal de kop koste.
Ik geloof niet zomaar dat er niets beschikbaar is dat deze dag kan dragen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Is er iemand hier die mij NU een logische verklaring kan geven waarom FortaRock van 10 juni naar 27 mei is verplaatst om vervolgens met een bericht te komen met : “Veel acts gaan pas later op tour of hebben andere voorkeuren“?



Ze mikte op System Of A Down (die 27 mei nog niet in Europa zijn maar 10 juni wel) maar last minute snoepte Pinkpop ze weg...

Geen idee of dit klopt, maar kan een verklaring zijn.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Waren ze in eerste instantie niet miss verplaatst voor metallica die eerst een festivaltour zouden doen maar toen toch afmaakte??
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
DennisvdBr wrote:
Is er iemand hier die mij NU een logische verklaring kan geven waarom FortaRock van 10 juni naar 27 mei is verplaatst om vervolgens met een bericht te komen met : “Veel acts gaan pas later op tour of hebben andere voorkeuren“?


Ze mikte op System Of A Down (die 27 mei nog niet in Europa zijn maar 10 juni wel) maar last minute snoepte Pinkpop ze weg…

Geen idee of dit klopt, maar kan een verklaring zijn.

Mojo zit toch achter zowel Pinkpop als Fortarock? Zou dan wel apart zijn.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik ben er klaar mee. Wat een lulverhaal.

Het festival verplaatsen naar een datum dat geen enkele (kleine) headliner te boeken is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik ben er klaar mee. Wat een lulverhaal.

Het festival verplaatsen naar een datum dat geen enkele (kleine) headliner te boeken is.

Precies, snap er ook niets van.
Zouden ze idd verplaatst zijn voor SOAD.
10 juni immers op Download UK, maar 27 mei is te vroeg en daarom voor Pinkpop gekozen?
Misschien zelfs willen verplaatsen naar 3 juni, maar omdat dan Pinkpop zit nog een week eerder?
Een week later zitten ze in het geweld van Hellfest en Graspop.
NovaRock was verplaatst overigens.

Ik zie het probleem niet om met iets kleinere headliner en een goed dagprogramma niet een dagje FortaRock te doen. Waarom 1 dagje in het heel erg klein in Doornroosje Nijmegen?
Onbegrijpelijk.

Begint Mojo de grip in festivalland te verliezen misschien?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Land Graaf wrote:
Ik ben er klaar mee. Wat een lulverhaal.

Het festival verplaatsen naar een datum dat geen enkele (kleine) headliner te boeken is.


Precies, snap er ook niets van.
Zouden ze idd verplaatst zijn voor SOAD.
10 juni immers op Download UK, maar 27 mei is te vroeg en daarom voor Pinkpop gekozen?
Misschien zelfs willen verplaatsen naar 3 juni, maar omdat dan Pinkpop zit nog een week eerder?
Een week later zitten ze in het geweld van Hellfest en Graspop.
NovaRock was verplaatst overigens.

Ik zie het probleem niet om met iets kleinere headliner en een goed dagprogramma niet een dagje FortaRock te doen. Waarom 1 dagje in het heel erg klein in Doornroosje Nijmegen?
Onbegrijpelijk.

Begint Mojo de grip in festivalland te verliezen misschien?

Mojo beleeft bepaald niet de finest hours op dit moment, inderdaad. Fortarock annuleren vanwege gebrek aan headliners, Pinkpop die in ieder geval Foo Fighters en Radiohead mislopen, DTRH en LL die op het eerste gezicht flink het nakijken hebben ten opzichte van BKS.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken