FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Er schijnt nogal wat metal te komen.
simple-smile.png


No shit sherlock….:)

Maar goed ik heb dan wel een voorkeur aan bands die ik dan zou willen zien. Het prijskaartje zal dan wel omhoog gaan (zie de XXL met Rammstein) dus ik moet het randprogramma wel wat vinden.

Noem eens wat....

Van de 18 bands op de hoofd dag zijn er meestal max. 3 - 5 dermate mainstream dat ze ook op een festival als PP zouden kunnen staan.
Voor het overige wordt er breed geprogrammeerd in de diverse metal stijlen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De Metallica marketing molen begint te draaien in aanloop van 2017. Boek uitgebracht, limited editions shirts, nieuwe album in de maak.
Acht de kans toch groot dat ze op FortaRock gaan staan.

Ik persoonlijk hoop het echter niet want zo'n XL editie gaat ten koste van de mooie intieme sfeer van de afgelopen edities.
Daarnaast heb ik Metallica al vaak genoeg gezien en zit ik meer te wachten op Tool of SOAD.

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Metallica friends Avenged Sevenfold staan (met Disturbed en Chevelle) in de Ziggo Dome volgend jaar (februari).
Die lijken me dan niet voor de hand liggend voor FortaRock......al weet je met MOJO nooit.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Als Metallica komt, hoor je mij niet klagen. Kan ik niet vaak genoeg zien. ?
Zo'n XL versie is op zich wel minder leuk inderdaad. Da's weer een nadeel.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Metallica friends Avenged Sevenfold staan (met Disturbed en Chevelle) in de Ziggo Dome volgend jaar (februari).
Die lijken me dan niet voor de hand liggend voor FortaRock……al weet je met MOJO nooit.

In dat jaar dat ze in November in de Ziggo stonden, stonden ze de Pinkpop daarna ook te openen voor Metallica. Dus het kan wel ;)
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Het nieuwe album van Metallica verschijnt 18 November!
Ben benieuw of en waneer ze een nieuwe tour aankondigen!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Metallica friends Avenged Sevenfold staan (met Disturbed en Chevelle) in de Ziggo Dome volgend jaar (februari).
Die lijken me dan niet voor de hand liggend voor FortaRock……al weet je met MOJO nooit.


In dat jaar dat ze in November in de Ziggo stonden, stonden ze de Pinkpop daarna ook te openen voor Metallica. Dus het kan wel
1f609.png

Vandaar ook het laatste zinnetje.... :wink:
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Sorry mijn fout, ik lees op Metro.nl en ad.nl dat hun tour inderdaad in Januari start.

Maar dan in america en Noord america.

Dus het is maar te hopen dat ze in de zomer naar Europa komen.

Want meschien is hun tour dan nog niet klaar in America en noord America.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Sorry mijn fout, ik lees op Metro.nl en ad.nl dat hun tour inderdaad in Januari start.

Maar dan in Amerika en Noord Amerika.

Dus het is maar te hopen dat ze in de zomer naar Europa komen.

Want meschien [dude, come on! meschien?!?!? --> misschien] is hun tour dan nog niet klaar in Amerika en Noord Amerika.

Ik speel niet graag een taalnazi, maar dit gaat me echt veel en veel te ver, kom op zeg meschien, wtf!

Overigens als mensen het over Amerika hebben dan bedoelen ze over het algemeen de VS en dat ligt in Noord-Amerika, dus alleen Noord-Amerika noemen is prima. Nu lijkt het net alsof je met Amerika Zuid-Amerika bedoelt.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Stefan wrote:
Sorry mijn fout, ik lees op Metro.nl en ad.nl dat hun tour inderdaad in Januari start.

Maar dan in Amerika en Noord Amerika.

Dus het is maar te hopen dat ze in de zomer naar Europa komen.

Want meschien [dude, come on! meschien?!?!? –> misschien] is hun tour dan nog niet klaar in Amerika en Noord Amerika.


Ik speel niet graag een taalnazi, maar dit gaat me echt veel en veel te ver, kom op zeg meschien, wtf!

Overigens als mensen het over Amerika hebben dan bedoelen ze over het algemeen de VS en dat ligt in Noord-Amerika, dus alleen Noord-Amerika noemen is prima. Nu lijkt het net alsof je met Amerika Zuid-Amerika bedoelt.

Nou, die zit. :wink:
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Stefan wrote:
Sorry mijn fout, ik lees op Metro.nl en ad.nl dat hun tour inderdaad in Januari start.

Maar dan in Amerika en Noord Amerika.

Dus het is maar te hopen dat ze in de zomer naar Europa komen.

Want meschien [dude, come on! meschien?!?!? –> misschien] is hun tour dan nog niet klaar in Amerika en Noord Amerika.


Ik speel niet graag een taalnazi, maar dit gaat me echt veel en veel te ver, kom op zeg meschien, wtf!

Overigens als mensen het over Amerika hebben dan bedoelen ze over het algemeen de VS en dat ligt in Noord-Amerika, dus alleen Noord-Amerika noemen is prima. Nu lijkt het net alsof je met Amerika Zuid-Amerika bedoelt.

Tja... :)

Overigens zie ik Metallica eind mei de oversteek wel maken naar Europa vanuit Noord Amerika (bv USA) om vervolgens in Europa de metal festivals in juni, juli, augustus aan te doen.
Na die maanden kan men terug naar Noord Amerika (bv Canada) om daar verder de draad op te pakken en wellicht ook nog Zuid Amerika aan te doen. Vervolgens richting Azië.

Feit is dat FortaRock de datum heeft gewijzigd en ik kan geen andere reden bedenken dan dat dit gebeurd is om een grote headliner binnen te halen. Metallica ligt voor de hand voor mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
NovaRock Oostenrijk komt eind september met "Vielleicht"de eerste headliner en eerste namen.
http://www.novarock.at/jart/prj3/novarock/main.jart?artikel_id=1465386481932&content-id=1262873609301&page=1&rel=de&reserve-mode=active
Und trotz des schönen Wetters und der damit verbunden Sommersituation arbeiten wir auch schon auf Hochtouren an ersten Announcements und werden Ende September schon die ersten neuen Bands bekannt geben können. Vielleicht ist da ja auch schon der eine oder andere starke Act, um nicht zu sagen Headliner, dabei.
Festival zal 2e weekend van juni '17 gehouden worden (da's 1 week na Pinkpop en 2 weken na FortaRock).
Ook Hellfest (FR) geeft op de site aan "see you next september"

Dit jaar deelde Pinkpop en FortaRock enkele namen met deze festivals, waaronder headliner.
Mogelijk dus eind september de eerste metal headliner bekend.
Let wel, zover ik begrijp komt het album van Metallica 18 november uit, eerste single is er al.
Lijkt me mogelijk dat Metallica de tour eind september bekend kan maken.
Misschien dat we in Nederland dan ook weten waar we Metallica kunnen gaan zien!!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Hmm, ik hoop toch echt niet op Metallica. Die ene keer dat ik ze zag op pinkpop vond ik ze niet geweldig. Nee, geef mij maar SOAD met een goed programma eromheen in de trant van Opeth, Porcupine Tree, Shinedown en bijv. A7x als sub.

Maar ben bang dat het niet gaat gebeuren ...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Porcupine Tree bestaat niet meer, maar waarom zouden ze in godsnaam op een metalfestival spelen als ze nog wel bestonden?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
SOAD al jaren geen nieuw materiaal, Shinedown is echt zo'n amerikaanse aanstellerige band en porcupine tree bestaat idd niet meer.
Doe mij maar Metallica, Korn, Dimmu borgir, Killswitch engage, Hatebreed en dan Soad als sub (waarschijnlijk toch te groot voor).
Allemaal bands met nieuwe cd's dit jaar.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik hoop eigenlijk ook op SOAD of Tool (wishful thinking).
Opeth geef ik heel veel kans en Shinedown vind ik ook een optie.
Porcupine Tree echter niet. Dat is progrock en daar heeft FortaRock niet zoveel mee.
Meer een optie voor Bospop.

Wat betreft headliners voor FortaRock. Ik denk echt dat Metallica de grootste kans maakt.
SOAD en Tool zouden fraai zijn maar er is niets dat erop duidt.
Als ik naar het lijstje Wacken 2017 kijk zitten daar geen headliners tussen maar wel enkele
kanshebbers voor FortaRock. Een aantal ervan noemde ik al eerder in dit topi:

- Paradise Lost
- Heaven Shall Burn
- Kreator
- Powerwolf
- Lacuna Coil

Indien FortaRock niet met Metallica op de proppen komt welke andere reële opties zijn er dan nog volgens jullie?
Dan denk ik toch dat we in het kaliber bands zoals Volbeat komen te zitten.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken