FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Indien FortaRock niet met Metallica op de proppen komt welke andere reële opties zijn er dan nog volgens jullie?
tja, Avenged Sevenfold, denk je amoors ?
Weet niet, ik verwacht ze niet zo als headliner in Europa, in VS wel op aankomende tour.
Marilyn Manson of Korn misschien?
Geen idee op het moment.
Nou... ja... eigenlijk heb ik er nog wel 1... maaaarrrrrr....
Is GnR niet iets 'te' voor FortaRock, zou dat een XL-editie betekenen waarvoor je een datum zou verplaatsen???

Ik denk dat we de aankondigingen van Hellfest en NovaRock moeten afwachten. Daar deelde FortaRock ook Volbeat mee.
Wanneer volgt de eerste aankondiging van FortaRock eigenlijk? Dat was vorig jaar eind Oktober?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk niet dat Guns 'N Roses op FortaRock staat. Ik vind dat niet een band voor FortaRock, maar dat zie ik wellicht verkeerd. Ik gok dat ze Ziggo-Dome gaan doen als ze naar Nederland komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik denk niet dat Guns ‘N Roses op FortaRock staat. Ik vind dat niet een band voor FortaRock, maar dat zie ik wellicht verkeerd. Ik gok dat ze Ziggo-Dome gaan doen als ze naar Nederland komen.

ZiggoDome is te klein voor GnR.
Het is een reunie tour, daar komt flink wat volk op af, red je niet met die ca 18 duizend in Ziggo.
Dat moet een zaal, stadion of veld zijn met minimaal 50 duizend.

Als GnR niet op FortaRock staat, is het omdat de setting te klein is.


Ik hou het btw voorlopig nog bij Metallica voor FortaRock ;)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ziggo-Dome is zeker te klein, maar niet als ze er 3 of 4 x spelen wat wel meer grote bands doen, dat bedoelde ik dus ook.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ziggo-Dome is zeker te klein, maar niet als ze er 3 of 4 x spelen wat wel meer grote bands doen, dat bedoelde ik dus ook.

Dat kan in principe, maar ik hou in geval van GnR rekening met maar 1 dag NL. Even passeren en door, 1 gig, 1 avond en meteen naar de volgende show in een buurland.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ik denk dat guns n roses te duur is. Vorig jaar konden ze Black Sabbath ook niet halen vanwege het prijskaartje en ik denk dat GnR niet veel goedkoper zal zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Wist geen eens dat porcupine tree niet meer bestond, maar zo raar zouden ze toch niet staan op fortarock? Monstertruck was ook typisch southern rock en beviel bij de meesten ook goed vorig jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Nog niet genoemd: Rammstein. Album wordt volgens de diehard fanpagina's ergens rond de jaarwisseling/begin 2017 verwacht. Een arenatour in de lente met als uitloper enkele festivals eind mei/begin juni, ik zie het wel gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Nog niet genoemd: Rammstein. Album wordt volgens de diehard fanpagina’s ergens rond de jaarwisseling/begin 2017 verwacht. Een arenatour in de lente met als uitloper enkele festivals eind mei/begin juni, ik zie het wel gebeuren.
Ik verwacht ze niet 2 jaar achterelkaar festivals te doen.
Kom toch terug op Avenged Sevenfold, hebben in het verleden wel al geheadlined op Graspop '14.
Dan zal FortaRock een optie kunnen zijn, maar ik verwacht niet eerste keus dan.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
tja ik dacht Volbeat vorig jaar, misschien dat A7X trwns niet zo groot is in europa als volbeat.
Ik denk toch dat metallica de grootste kanshebber is.
Mogelijkheden zijn: SOAD (hebben iets geteased op twitter), Tool (hebben wat concerten maar verder heel onduidelijk), GnR (misschien te duur, en zouden net als vorige keer misschien zelf de goffert uit kunnen verkopen), Aerosmith (staat vaak op graspop, maar zie ik niet zo snel op fortarock).
Denk dat het dan een heel eind ophoud...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
tja ik dacht Volbeat vorig jaar, misschien dat A7X trwns niet zo groot is in europa als volbeat.
Ik denk toch dat metallica de grootste kanshebber is.
Mogelijkheden zijn: SOAD (hebben iets geteased op twitter), Tool (hebben wat concerten maar verder heel onduidelijk), GnR (misschien te duur, en zouden net als vorige keer misschien zelf de goffert uit kunnen verkopen), Aerosmith (staat vaak op graspop, maar zie ik niet zo snel op fortarock).
Denk dat het dan een heel eind ophoud…
GnR in Goffert was 2006. NU 10 jaar later terug maar dan FortaRock is zelfs niet vreemd.
In 2012 prijkte de naam GnR nog boven aan het affiche van Graspop in België.
Zou met de reünie tour dan toch festivals een reëlere kans zijn dan gedacht...

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wist geen eens dat porcupine tree niet meer bestond,

Ik wist überhaupt niet dat die band bestond.

En mbt Rammstein..dat wordt inderdaad een Arena-tour....Als Forta ze wil voor festival dan zal er diep in de buidel getast moeten worden want er komt een nieuw podium, nieuwe effecten etc..nieuwe setlist voor langere show. dat zal dan llemaal aangepast moeten worden voor een festivalshow.

Ik denk het niet.
.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Rammstein heeft vorig jaar ook al een festival tour gedaan dus die gaan nu vast voor een Arena-tour inderdaad.
GNR is met hun reunietour denk ik te groot voor Fortarock.
|k denk wel dat ze de datum verandert hebben voor een grote naam, dus mijn gok gaat nog steeds naar Metallica.
Maar het kan natuurlijk ook dat SOAD of Tool op Fortarock staat en Metallica op Pinkpop.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
GnR te klein voor Fortarock? ik denk dat ze veels te duur zijn voor Forttarock!!
Als je ziet wat ze krijgen voor een concert in Amerika.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Zou Airbourne in het voorjaar nog wat Europese festivals doen?

Metallica, SOAD en GNR zouden mooie headliners zijn, maar ik houd er ook rekening mee dat er een kleinere naam het affiche aanvoert.
Metallica kan ook op Pinkpop staan of een los concert geven. GNR in het GelreDome klinkt ook niet onlogisch.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken