Winnaars Festileaks Festival Awards 2023 bekend

thoom

Playlistbediener
12 mrt 2023
11
17
We hebben zojuist de winnaars van de Festileaks Festival Awards 2023 bekendgemaakt, de publieksprijzen voor festivals! Dit jaar werden er 101.091 stemmen geregistreerd, verspreid over 253 verschillende festivals. Heb jij deze zomer een van onze enquetes ingevuld voor het Festivalrapport? Dan grote dank voor jouw bijdrage!

Grote winnaars van deze editie zijn Dauwpop en Tomorrowland. Die eerstgenoemde gaat er met de nummer-1 positie vandoor in de hoofdcategorie 'Beste Festival', en geniet bovendien een top-5 notering bij 'Beste Sfeer' en 'Beste Terrein'. Ook het Belgische megafestival Tomorrowland heeft bijzonder goed geoogst: het festival wint 'Beste Terrein', en staat in de top 5 bij 'Beste Eten & Drinken', 'Beste Line-up' en 'Beste Festival'.
  • Beste Festival: Dauwpop (8,3)
  • Beste Line-up: Jera on Air (8,2)
  • Beste Randprogramma: Wildeburg (7,6)
  • Beste Sfeer: Defqon.1 (8,9)
  • Beste Festivalterrein: Tomorrowland (8,7)
  • Beste Eten & Drinken: Best Kept Secret (8,0)
  • Beste Prijs-kwaliteit: Weitjerock (8,1)
Check hier alle info en de volledige uitslag: https://festileaks.com/2023/09/dit-zijn-alle-winnaars-van-de-festileaks-festival-awards-2023/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Misschien toch maar eens naar Defqon of Tomorrowland........
Ik zou zeggen, pak wat anabolen en duik de sportschool in vanavond. Tegen die tijd je tanden laten bleken, zonnebrilletje op, en wat zonnebank uurtjes en ik weet zeker dat je daar het mannetje bent hoor.

Daarover gesproken, is er geen oeuvre-award voor wenteldave dit jaar Fesitleaks? Al die geweldige concert aankondigen van hem verdienen wel iets speciaals als je het mij vraagt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Daarover gesproken, is er geen oeuvre-award voor wenteldave dit jaar Fesitleaks? Al die geweldige concert aankondigen van hem verdienen wel iets speciaals als je het mij vraagt.
Zit wel wat in. Al meermaals concerttickets gekocht die ik anders niet had gekocht mocht Dave deze niet had gedeeld hier.

Net nog een ticket voor Bart Peeters voor m'n broer zijn verjaardag (hij is fan). ;)
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
767
1.593
Dauwpop vind ik een terechte winnaar!

De line-up was verrassend alternatief, wat vooral komt door de komst van de nieuwe Hotel Vegas stage. Op het blokkenschema altijd wel wat te vinden. Eten erg lekker met weinig rijen. Vooral die broodjes zalm, heerlijk. De mensen waren uitzonderlijk gezellig, leuke mensen ontmoet. En het weer was perfect met 24-25 graden. Camping lekker rustig ‘s nachts, heerlijk geslapen. Parkeren was gemakkelijk. Denk dat ik er volgend jaar weer bij ben.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
verrassend dat lowlands in geen enkele top 5 voor komt
waar dat volgens mij een aantal jaar geleden een naam was die in iedere top 5 stond
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.542
2.016
Bijzonder dat een ander festival dan Werchter er met de categorie line-up vandoor gaat...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
verrassend dat lowlands in geen enkele top 5 voor komt
waar dat volgens mij een aantal jaar geleden een naam was die in iedere top 5 stond
Sowieso wel opvallend dat de grote 'traditionele' festivals afwezig zijn in de lijstjes. Lowlands inderdaad, maar ook Pinkpop, Werchter, Pukkelpop en in mindere mate DTRH. Komt het door de drukte op die festivals? En verklaart dat waarom juist de middelgrote festivals zo gewaardeerd worden?

Leuk dat BKS die waardering wel krijgt. Was vooraf door sommigen al helemaal al afgeschreven, maar heeft uiteindelijk gewoon een mooie editie gedraaid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
Gefeliciteerd Festileaks, met de publicaties door de grote media. :) Schijnbaar toch een groter bereik dan dat ik dacht.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Sowieso wel opvallend dat de grote 'traditionele' festivals afwezig zijn in de lijstjes. Lowlands inderdaad, maar ook Pinkpop, Werchter, Pukkelpop en in mindere mate DTRH. Komt het door de drukte op die festivals? En verklaart dat waarom juist de middelgrote festivals zo gewaardeerd worden?

Leuk dat BKS die waardering wel krijgt. Was vooraf door sommigen al helemaal al afgeschreven, maar heeft uiteindelijk gewoon een mooie editie gedraaid!
pinkpop en werchter zouden hooguit qua line up een plek kunnen verdienen, maar verder scoren die op geen enkel vlak hoog
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.830
Sowieso wel opvallend dat de grote 'traditionele' festivals afwezig zijn in de lijstjes. Lowlands inderdaad, maar ook Pinkpop, Werchter, Pukkelpop en in mindere mate DTRH. Komt het door de drukte op die festivals? En verklaart dat waarom juist de middelgrote festivals zo gewaardeerd worden?

Leuk dat BKS die waardering wel krijgt. Was vooraf door sommigen al helemaal al afgeschreven, maar heeft uiteindelijk gewoon een mooie editie gedraaid!
BKS krijgt waardering voor de food line-up. Terecht overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken