Welke artiesten heb je het vaakst live gezien?

Veel concerten van een tijdje terug, dit is mijn lijstje:

4: R.E.M.
3: Pixies
2: Nick Cave, Elvis Costello, Lou Reed, David Byrne, PJ Harvey, Muse, Franz Ferdinand, Red Hot Chili Peppers, Deftones, Morrissey, Editors, Snow Patrol, Simple Minds, Raye

• Leuk
Waarderingen: gretz
Eigenlijk pas een jaar of 3 naar concerten aan het gaan. Ook naar steeds meer verschillende genres. Daar komt ongeveer dit uit:

9: Ares, S10
7: Wunderhorse
6: Inhaler
5: Droom Dit, Fontaines D.C, Froukje
4: Hiqpy, Micheal Kiwanuka
9x Ares! Zie je hier niet vaak naar voren komen
Waar heb je die zo vaak gezien? :)

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Dat is inderdaad een reden dat ik ook een Excel ernaast ben gaan houden inderdaad. ConcertArchives is leuk als sociaal archief en qua handigheid. Voor statistieken vind ik het leuk als ik bijvoorbeeld:
  • Locaties op een festival kan differentiëren (e.g. Koepelhal en 013, maar ook grote zaal en kleine zaal terwijl ik ook willen kunnen zien hoe vaak ik in 013 was)
  • Bij een festival aan kan geven welke band op welke dag speelde, zonder dat ik daarvoor verschillende evenementen aan moet maken
  • Zowel de naam van de artiest voor die show, als de artiesten waaruit die show bestond (e.g. Thou & Emma Ruth Rundle) wil kunnen splitsen. Ze apart opvoeren in ConcertArchives voelt niet goed, maar als je ze samen pakt dan mis je Thou in je statistieken als 'gezien'. Ik doe dit overigens wel alleen bij speciale samenwerkingen die niet permanent een band zijn. Ik ga niet Oasis splitsen ofzo.
  • Een cijfer kan geven aan een show
Misschien dat ik in de toekomst ook nog wel wat uit ga breiden met opmerkingen, land van herkomst van de artiest, etc. Het geeft gewoon net wat meer flexibiliteit. Bij ConcertArchives kun je wel wensen indienen maar vaak worden van de honderden wensen er elk jaar maar een handvol geïmplementeerd.

Dit inderdaad. En bijvoorbeeld op DTRH zie je de special guest meerdere optredens geven, maar concertarchives telt het natuurlijk maar 1x mee.
Ik tel de gastartiesten bij een show zelf trouwens ook mee. Zoals De La Soul bij Gorillaz of Elizabeth Fraser bij Massive Attack.

• Leuk
Vroeger veel naar punkshows en Groezrock geweest, dus die bands zijn goed vertegenwoordigd.

12: Rise Against, Heideroosjes
11: The Gaslight Anthem
10: NOFX, Less Than Jake
9: Jimmy Eat World, Anti-Flag
8: Bad Religion, Blackbox Revelation, Dropkick Murphys
7: New Found Glory, Pennywise, Lagwagon, Millencolin, Whispering Sons
6: The Boucning Souls, the Kooks, Nothing But thieves, Thursday, The Van Jets, Mad Caddies, Taking Back Sunday
5: Bruce Springsteen, Fall Out Boy, Senses Fail, The Offspring, Flogging Molly, Queens of The Stone Age, The Get Up Kids, Liam Gallagher, No Fun At All, Me First and the Gimme Gimmes, A Wilhelm Scream, Brian Fallon, Bloc Party, Strike Anywhere
4: Blink 182, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Arcade fire, Sum 41, The Hives, The 1975, Inhaler, Reel Big Fish, Face To Face, No Use for A name, JVTW, Sons, Against Me!, The Flatliners

Vanaf 3 wordt het te veel. Enkele grotere bands/artiesten die hier nog onder vallen:
The Cure, Depeche Mode, Green Day, Linkin Park, Sam Fender, Fontaines DC, Metallica, Arctic Monkeys, The National

Ik tel de gastartiesten bij een show zelf trouwens ook mee. Zoals De La Soul bij Gorillaz of Elizabeth Fraser bij Massive Attack.
Grappig, ik tel een artiest pas als ik 'm redelijke tijd heb gezien. Dus 1 nummer is niet genoeg, vaak begin ik te tellen vanaf 3/4 nummers

• Leuk
Waarderingen: teunajax
9x Ares! Zie je hier niet vaak naar voren komen
Waar heb je die zo vaak gezien? :)
Eerste show met tour in 2021 > festivals: Het Moment & Rolling Loud x WooHaH > Ook nog show in Melkweg in 2022 > Exclusieve show in Amsterdamse Bostheater > Kleine zalen clubtour: Merleyn, Gigant en Dynamo > ‘Eindshow’ van carrière in Paradiso :)

• Leuk
Waarderingen: Dante
Dit inderdaad. En bijvoorbeeld op DTRH zie je de special guest meerdere optredens geven, maar concertarchives telt het natuurlijk maar 1x mee.
Die gastartiesten tel ik niet mee, er moet wel echt mee geadverteerd worden op de poster (e.g. GNOD & White Hills, SUMAC & Moor Mother, The Body & Dis Fig op Roadburn). B2B's tel ik wel mee. Ik heb Job Jobse en KI/KI niet gezien dit jaar, maar die zou ik dus wel op die manier opvoeren. Ik heb nog wel een kolom "notities" waar ik eventueel wel iets kan zeggen over een gastoptreden.

Grappig, ik tel een artiest pas als ik 'm redelijke tijd heb gezien. Dus 1 nummer is niet genoeg, vaak begin ik te tellen vanaf 3/4 nummers
Ja ik hanteer meestal wel gewoon 15-20 minuten als minimum of een x-percentage van de show.

• Leuk
Ja ik hanteer meestal wel gewoon 15-20 minuten als minimum of een x-percentage van de show.
hier is de regel de helft...
slot van 50 minuten dan moet ik er 25 min van gezien hebben
slot van een uur dan 30 min enz...
gastartiesten niet meegerekend

• Leuk
hier is de regel de helft...
slot van 50 minuten dan moet ik er 25 min van gezien hebben
slot van een uur dan 30 min enz...
gastartiesten niet meegerekend
Zo zit ik er meestal ook wel in, tot een maximum. Soms ben ik na 30 minuten echt heel erg verveeld bij een show van 90 minuten. Dan vind ik het wel tellen. Dus ongeveer de helft minimaal, maar vanaf een bepaald punt is 30 minuten ook prima.

• Leuk
Eerste show met tour in 2021 > festivals: Het Moment & Rolling Loud x WooHaH > Ook nog show in Melkweg in 2022 > Exclusieve show in Amsterdamse Bostheater > Kleine zalen clubtour: Merleyn, Gigant en Dynamo > ‘Eindshow’ van carrière in Paradiso :)
Sick!

Even mijn administratie bekeken, Hardwell dus 61x live gezien (maar nogmaals niet als fan, ik kom uit de zelfde regio dus denk meer aan gewoon stappen in de stad waar hij draaide, of privé feesten toen hij vooral in NL alleen bekend was). Een hele hoop Dj’s volgen daarna in de lijst.

En band waar ik bevriend mee ben heb ik een keer of 20 gezien, maar goed niemand die hier kent gezien het niet al te best is, mja wel gezien voor de support.

Blijkbaar heb ik De Jeugd van Tegenwoordig het meest gezien, 12x maar liefst, en wederom niet zo zeer als fan altijd. Daarna Interpol 10x gezien (wel fan), 8x Elbow (daar kom ik ook vaak terecht op een of andere manier) en The National/De Staat/Volbeat heb ik 7x gezien.

• Leuk
Waarderingen: gretz en spongebobsong
Enkel de artiesten 5x of vaker

Froukje 12x
Daniël Lohues 10x
Son Mieux 7x
Thijs Boontjes 7x
Prins S. en de Geit 7x
Hiqpy 6x
White Lies 6x
De Staat 6x
Fontaines D.C. 5x
Ilse DeLange 5x
The National 5x
Rowwen Hèze 5x
Bruce Springsteen 5x
The Vices 5x

Nederland die de boventoon voert. Omslachtige manier van bijhouden hier is btw een spotifylijst maken van alle artiesten die ik heb gezien, 1 nummer per optreden. Vandaar dat ik baal dat Hiqpy er niet alles opzet.

• Leuk
Waarderingen: gretz en JP5
Vroeger veel naar punkshows en Groezrock geweest, dus die bands zijn goed vertegenwoordigd.

12: Rise Against, Heideroosjes
11: The Gaslight Anthem
10: NOFX, Less Than Jake
9: Jimmy Eat World, Anti-Flag
8: Bad Religion, Blackbox Revelation, Dropkick Murphys
7: New Found Glory, Pennywise, Lagwagon, Millencolin, Whispering Sons
6: The Boucning Souls, the Kooks, Nothing But thieves, Thursday, The Van Jets, Mad Caddies, Taking Back Sunday
5: Bruce Springsteen, Fall Out Boy, Senses Fail, The Offspring, Flogging Molly, Queens of The Stone Age, The Get Up Kids, Liam Gallagher, No Fun At All, Me First and the Gimme Gimmes, A Wilhelm Scream, Brian Fallon, Bloc Party, Strike Anywhere
4: Blink 182, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Arcade fire, Sum 41, The Hives, The 1975, Inhaler, Reel Big Fish, Face To Face, No Use for A name, JVTW, Sons, Against Me!, The Flatliners

Vanaf 3 wordt het te veel. Enkele grotere bands/artiesten die hier nog onder vallen:
The Cure, Depeche Mode, Green Day, Linkin Park, Sam Fender, Fontaines DC, Metallica, Arctic Monkeys, The National
Deze kopieer ik gewoon, want die zal niet ver van de mijne zijn.

Ik doe er wel nog Crystal Fighters bij. (Net zoals TGA, maar 1x gemist in België sinds 2010). Enter Shikari zal daar ook wel overklimmen (want je kan die 3x zien per jaar) en Fleddy Melculy.

• Geweldig
Waarderingen: spongebobsong
Ik denk dat bij mij oprecht Jannes, Bökkers en Boh Foi Toch de top 3 is. Niet omdat ik zo groot fan ben maar omdat ze bij elk jaarlijkse dorpsfeest wel staan. ( en omdat ik stiekem het toch wel heel erg gezellig vind ), Frans Bauer volgt daar dicht achter op plek 4

• Leuk
Waarderingen: gretz en Paddy
7 x Enter Shikari (8 in oktober)
6 x Pommelien Thijs
5 x Brutus
5 x Equal idiots
5 x Idles
5 x Maria Iskariot
5 x Stake
4 x De Dolfijntjes
4 x Sons

• Leuk
Even snel naar Concert Archives gekeken en hier kwam het volgende uit. Dancefeestjes/festivals hou ik daar niet heel goed bij dus zou kunnen dat er (naast Armin) nog wat dj's tussen horen.

9x De Jeugd van Tegenwoordig
6x Muse
6x Typhoon
5x Editors
5x Ronnie Flex
5x The Kooks
4x alt-J
4x Arctic Monkeys
4x Armin van Buuren
4x Broederliefde
4x Franz Ferdinand
4x Snow Patrol