Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Haha nee daar kan ik ook geen chocolade van maken. Gelukkig die van Leeuwarden wel duidelijk. Orange Skyline - Blaudzun - Son Mieux checken :)
Dit dus :) wel een gat tussen Blaudzun en Son Mieux. Allemaal acts die ik niet ken. Als er nog een tip is, wat ik me niet kan voorstellen, dan hoor ik het graag

 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Dit dus :) wel een gat tussen Blaudzun en Son Mieux. Allemaal acts die ik niet ken. Als er nog een tip is, wat ik me niet kan voorstellen, dan hoor ik het graag

Hahaha ik zou me hier melden: 1651741711542.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB en MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Nog steeds geen idee van een tijdschema in Amsterdam. Is toch heel raar...?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
291
391
Net terug van Bevrijdingsfestival Overijssel in Zwolle. Voor de eerste keer naar een festival met mijn zoontje (7 jaar), wordt er met de paplepel ingegoten :). Best spannend, maar er stonden meerdere van z'n favoriete artiesten, dus een goede reden om het te proberen.

Stukje Selah Sue gezien, kon me niet pakken, leek of ze stemproblemen had. Daarna Meau, prima stem en nummers, misschien nog een keer in een intiemere setting bekijken. Mijn zoon had het blokkenschema goed bekeken, dus in vol sprint richting een ander podium (herkenbaar) voor WIES. Het was daar verrassend druk en ze kregen het publiek goed mee. Die ga ik zeker nog een keer bekijken.
Diggy Dex was onderhoudend. Tot slot de act waarvoor hij kwam: Snelle. Ik moet zeggen dat viel niks tegen. Straks gespeeld, goede show en jong en oud zong alles volledig mee.

Al met al een geslaagde middag. Alleen ik hoop niet dat het randgebeuren een voorbode is voor de komende festivals: 30min wachten bij het toilet, >1uur voor drinken, eten ging wel snel...veel te weinig en onervaren personeel. Meerdere mensen vielen flauw omdat er geen drinken te krijgen was.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Orange Skyline om te beginnen. Leuk! De broer, die gitaar speelt, zingt wat ons betreft beter dan de zanger. De zanger zelf lijkt me een buitenechtelijke zoon van Mick Jagger. Wel vermaakt.

Blaudzun gewoon Blaudzun. Prima dus.

Toen terrasje gepakt in het centrum.

Son Mieux was een goede energie, hadden er duidelijk zin, en lekker van begin tot eind.

Mooie uurtjes :) De Baron???? En Suzan en Freek had ik geen trek in dus mooi op tijd naar huis voor het voetbal
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Al met al een geslaagde middag. Alleen ik hoop niet dat het randgebeuren een voorbode is voor de komende festivals: 30min wachten bij het toilet, >1uur voor drinken, eten ging wel snel...veel te weinig en onervaren personeel. Meerdere mensen vielen flauw omdat er geen drinken te krijgen was.
Je leest dit nu best vaak ja. Ook op Koningsdag is het hier en daar fors fout gelopen. Nu verwacht ik dat de meeste van die festivals met wat meer spoedwerk in elkaar zijn gezet dan de majors maar laten we hopen dat we dit in het hoogseizoen nergens zien!
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Eindelijk ook het eerste echte teken van leven vanuit het Zomerparkfeest in Venlo (groot gratis festival op 25-28 augustus). Nog geen aankondiging van een programma, maar wel de bevestiging dat komende editie gewoon weer door gaat en dat het festival met 1 podium(tent) in zal krimpen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Uiteindelijk alleen naar gruppo sportivo gegaan in den Haag. Goed en mooi optreden. Leuke muziek en droge humor. Was natuurlijk wel een beetje gedateerd, maar prima. Daarna de ambassadeur van Oekraïne die een indrukwekkende speech gaf. Meteen gevolgd door de vrijheid vieren en ballonnen in het publiek gooien. Wtf organisatie? Dit voelde zo misplaatst.
 
  • Wow
Waarderingen: theblackmadness

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Gisteren kort bevrijdingsfestival Vlissingen bezocht. Wat fijn om weer op een festival rond te lopen, vanwege werk helaas alleen 's avonds.
Eerst Duncan Laurence: Leuke vent, leuke nummers, prima show
Daarna Meau gezien: ik heb heel erg genoten, kan me wel herkennen in @piep : echt iets om in een meer intieme setting nog een keer te zien. Echt mooie nummers waar het publiek dan weer doorheen babbelt. Maar goed, wat verwacht je op een bevrijdingsfestival..
Afgesloten met Prins S en de geit, samengevat: blij blij in de rij voor de kinderboerderij, wat een feest!
Roxanne Hazes hebben we overgeslagen, niet al te rouwig om ook.

Al met al een heerlijk voorproefje voor de rest van de zomer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Christus, dit wordt een heel fijne line-up zo. Soulcrusher heeft weer wat namen aangekondigd. Bij het affiche voegen zich Ultha, Bossk, Bunuel, Cloud Rat en Onhou.
280287114_1874680282722800_7864393151127313236_n.jpg



En dan nog een update voor Into the Grave. Carcass neemt de plek van Paradise Lost in.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Het lijkt erop dat Vintage Trouble de plek van John Fogerty heeft overgenomen op Holland International Blues Festival. Met hun toevoeging en die van Jools Holland & His Rhythm & Blues Orchestra featuring Gilson Lavis with special guest Pauline Black & Arthur “Gaps” Hendrickson from The Selecter and guest vocalists Ruby Turner & Lucita Jules (ja, dat zijn dus maar twee toevoegingen) is het programma compleet.

Ook is gelijk het tijdschema bekendgemaakt.

Donderdag 9 juni:
Curtis Salgado (15.30-16.30)
Danielle Nicole (17.00-18.00)
Southern Avenue (18.30-19.30)
DeWolff (20.00-21.00)
Danny Vera (21.45-22.00)

Vrijdag 10 juni:
Sugaray Rayford (15.15-16.15)
Kat Riggens ft. Mike Zito Band (16.45-17.45)
Christone "Kingfish" Ingram (18.15-19.30)
Walter Trout (20.15-21.30)
Beth Hart (22.15-23.45)

Zaterdag 11 juni:
King Solomon Hicks (14.30-15.30)
Chris Cain (16.00-17.00)
Erwin Java’s Travel Party featuring Erwin Nyhoff play Cuby & The Blizzards; special guest Tineke Schoemaker (17.30-18.45)
The War & Treaty (19.15-20.15)
Jools Holland & His Rhythm & Blues Orchestra featuring Gilson Lavis with special guest Pauline Black & Arthur “Gaps” Hendrickson from The Selecter and guest vocalists Ruby Turner & Lucita Jules (20.45-22.00)
Vintage Trouble (22.45-00.00)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Lol. Jools Holland & His Rhythm & Blues Orchestra featuring Gilson Lavis with Special Guest Pauline Black & Arthur "Gaps" Hendrickson from The Selecter and guest vocalists Ruby Turner & Lucita Jules.

Wat een bandnaam xD Ik hoop voor de organisatie dat de festivalshirts al gedrukt waren....
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Bluesrock Tegelen heeft het programma ook weer compleet voor zaterdag 3 september:
Eric Gales / Laurence Jones / Michelle David & the True Tones / Rob Tognoni / Beaux Gris Gris & the Apocalypse / Toby Lee / What The Frnk
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Welcome to the Village heeft ook weer een rijtje namen bekend gemaakt. Ik ben elk jaar geweest, op de Groene ster. Nu dus wegens protest van een activist in het natuurgebied is het in de stad. Erg jammer, de oude locatie was zo enorm goed. Waarschijnlijk is dit eenmalig in het centrum, ik hoop dat ze snel een mooie omgeving vinden waar dit festival thuis hoort.

Over de line-up, die is ook flink in budget ingekort en zo te zien hebben ze het financieel redelijk zwaar. Alsnog knap dat ze met zo veel namen aan komen. Ik ga dit keer waarschijnlijk alleen zaterdag, als de timetable een beetje oke is.

"De nieuwe namen voor de tiende editie van Welcome to The Village zijn:
Tim Knol & Blue Grass Boogiemen, Thijs Boontjes Dans-en Showorkest, Sor, Personal Trainer, Kojaque, The Haunted Youth, Blak Saagan, Pom Poko, Chartreuse, WOOZE, Scúru Fitchádu, IKRAAAN, Taxi Kebab, Geo, Fakrutu Dakar Edtion, Hana Lili, Disco Vumbi, Alai K, Glitch en Eigen Risico."
 
Laatst bewerkt:

Duintje

Nieuw lid
25 mei 2021
3
4
Waterpop heeft zijn line-up ook bekend gemaakt. Dit jaar wordt het 45-jariug jubileum gevierd dus dat betekent 2 dagen Waterpop: 22 en 23 juli

Line-up van de exotische vrijdag blues avond:


Komodo
Rrrrags
King of the World
Valvetronic Brassband

Line-up zaterdag:

Lucky Fonz III
RHEA
Ramkot
POM
Banji
Laurence Jones
Only The Poets
Het Gezelschap
Saint Agnes
Jeangu Macrooy
Elle Hollis
De Kraaien

Zoals altijd is het ook dit jaar weer gratis toegang op het gezelligste festival van Nederland !!!

Meer info op http://www.waterpop.nl
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Grauzone kondigt de laatste namen aan, inclusief bepaalde invullingen van sets. Heel erg nette line-up zo!

More than ten artists and projects are added to the packed program. Feat. a special set by Amenra, The Mirror by Tarkovsky, Linea Aspera, Solveig (Kaelan Mikla), J.P. Shilo, Martha Skye Murphy, Marathon, a drag makeup workshop with ChelseaBoy, interviews with Boy Harsher, Simon Bonney (Crime & The City Solution) and Kaelan Mikla as well as the annual Graukunst exhibition with work by Susanna Inglada and performances by Mette Sterre and Club Gewalt.

It has become clear which set Amenra will play at Grauzone and it’s something very special: the self-composed soundtrack to the Russian cult film The Mirror by Andrej Tarkovsky. The film in which the past, spirituality and loss are intertwined fits seamlessly with the philosophy of the band. Amenra will musically translate the spiritual story in a masterly way in a unique setting! This will be an exclusive premiere for the Netherlands and this one of the last times (if not the last) set will be played! Do not miss it!

Much-discussed minimal darkwave act Linea Aspera stopped in 2012 after releasing a legendary debut album and played again at Grauzone in 2020 after a six-year hiatus. This year the duo return for an exclusive Dutch show!

In addition to performing as part of Kaelan Mikla, Icelandic singer Solveig Matthildur will give an exclusive solo concert for the first time under the new name Madame Melancholia. Multi Instrumentalist J.P. Shilo from Australia, known for collaborations with Mick Harvey (Bad Seeds), Rowland S Howard (Birthday Party) and Hungry Ghosts, will give a special performance featuring guest artist Mick Harvey. Martha Skye Murphy from London collaborated with Nick Cave (Push The Sky Away album) and Squid (single 'Narrator'). She is known to play dark avant-folk pop with Kate Bush-esque vocals.

Brand new synth duo Badtime from the Hague will be right at home performing during Grauzone while Amsterdam’s rising stars Marathon mix shoegaze and post-punk. Fellow Amsterdam newcomer Baby's Berserk cater wave synth punk funk, featuring member Mano Hollestelle (Mauskovic Dance Band) having a number of singles on the Bongo Joe label (Altin Gun, L'eclair).

In addition to music, exclusive interviews & talks with, among others, the Icelandic act Kaelan Mikla will take place such as the Q&A with Boy Harsher about their new film The Runner and singer Simon Bonney of Crime & The City Solution will give an interview about his musical career.

The new documentary Other Like Me - History of Coum Transmissions & Throbbing Gristle will be screened for the first time in the Netherlands with, among others, Genesis Breyer P Orridge (Psychic TV) and Cosey Fanni Tutti (Chris & Cosey).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mojo komt met een aankondiging op 6 juni om 18 uur (of 666). Als ik het zo bekijk, lijkt het alsof er een kneiterhard festival aan zit te komen (aan het tenticoontje onder aan de video). De opvolger van Fortarock?
mijn eerste gedachte ook...
dacht eerst iets van Iron Maiden... maar door dat tentje, denk ik dan aan FortaRock of Fields of Rock reanimatie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken