Verzameltopic overige internationale festivals 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Bloodstock Open Air heeft te horen gekregen dat Unto Others alle festivaloptredens van deze zomer schrapt. Hun vervanger is Embodiment.

Line-up van Summer Breeze is compleet nu ze 44 nieuwe namen hebben aangekondigd.
342487252_772499960899419_8275360719142504108_n.jpg


Eerste dagschema van ArcTanGent is bekend. Deze is van de donderdag.
7J8meDWHMQH6Pa3djJNo5BkfE2u2Kxi4mJesA3Ak781JYLCLxbB7f3AD-nTZXiEp0dNSlGacLNF8kbPAEuSsndmIIjq3cdxK9Tagt3Ki7pDJwF72jbwVRrkj7Dj48u1mtbsZdJN5xXh0_hBnVr9m6j41JF6Qgg=s0-d-e1-ft


CYAN is de laatste toevoeging van Night of the Prog. Ze vervangen Alex Henry Foster & the Long Shadows.
NOTP-FB-Header-2023_3_DAYS-1-1-scaled.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Uriah Heep naar de vrijdag van Notodden Blues Festival (NO). Die dag is nu compleet.
Previously announced names for the main stage on the same day are Wolfmother, Supersonic Blues Machine with Joe Louis Walker, Ana Popovic & King Solomon Hicks as well as Jace Everett & Amund Maarud Band.
Amplifest Porto (PT) gaat wellicht iets bijzonders doen en de volledige line-up komt in mei.
Dear Amplifesters, thank you for joining us from all over the word. We're exactly 5 months away from the next edition and here's a small update:
▶️
Full line up to be announced in May (no date yet);
▶️
179 tickets left to sell out;
▶️
We might offer you something really special on Friday September 22nd, don't book your flights just yet.
 

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Ik heb een enorme zwak voor deze dame en ga dus naar dit concert. In 2020 zou ze naar Amsterdam komen, maar dat ging toen even niet door. Hopelijk nu wel.

Vooraf heb ik me een beetje verdiept in het prijs- en ticketsysteem (AXS in dit geval). Ze werken daar met 'tiers', wat voor mij nog een nieuw fenomeen is, maar ook al bij ticketmaster hier en daar wordt toegepast volgens mij. Principe is dus dat ze starten met een startprijs voor een bepaalde batch aan tickets. Dan lijkt het of ze uitverkocht zijn. Maar even later wordt een nieuwe batch ertegen aan gegooid, maar dan met het label 'tier 2'. Je kijkt niet eens meer naar de prijs, want je wilt ze zo graag en ongemerkt heb je 20 euro meer betaald. En zo gaat dat door totdat de vraag afneemt. Bizar systeem en killing voor muziekliefhebbers, maar vanuit commercieel oogpunt slim bedacht. De markt bepaalt de prijs uiteindelijk. Anyway, ik ga Lana voor het eerst zien en ga me verheugen op een weekendje Londen.
 
  • Wow
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Waar heb je dat gelezen? Die tiers zijn toch gewoon general admission, early entry, premium, gold vip, diamond vip etc. Jij hebt het volgens mij hier over dynamic pricing, of zie ik dat verkeerd?

Edit: Damn, even bekeken en je hebt gelijk. Bizar. Vraag me af hoe in de presale (!) sommige tickets nu al tier 2 of 3 zijn.
 
Laatst bewerkt:

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Waar heb je dat gelezen? Die tiers zijn toch gewoon general admission, early entry, premium, gold vip, diamond vip etc. Jij hebt het volgens mij hier over dynamic pricing, of zie ik dat verkeerd?

Edit: Damn, even bekeken en je hebt gelijk. Bizar. Vraag me af hoe in de presale (!) sommige tickets nu al tier 2 of 3 zijn.
De eerste presale was de AMEX presale, die had de basisprijs ('launch' noemen ze die). Ik heb zelf kaarten gekocht via de Artist presale vandaag. De meeste prijsklassen zijn inmiddels al aan tier 2 toe en de populaire GA zelfs al aan tier 3. En dan moet de general sale nog starten. Ik weet niet of ze die goedkopere tiers dan nog beschikbaar hebben, maar ze kunnen zo 'spelen' met vraag en aanbod. Je voelt je wel genaaid als je heb gekocht op een duurdere tier en ze vervolgens weer een goedkopere tier beschikbaar stellen. Hoop niet dat dit in Nederland ook de standaard gaat worden, maar ben er bang voor...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.207
3.028
Dat systeem zie je wel vaker bij elektronische muziek, hier in België bv al tegengekomen bij Kompass Klub maar ook bij Field Day in Londen komende zomer (ook via AXS). Op zich zie ik het systeem iets minder negatief. Naar mijn gevoel is het altijd zo dat er een basisprijs is, de laatste tier, die echt wel 80% van de hoeveelheid tickets bevat. De eerdere tiers zijn dan eigenlijk niet veel anders dan een soort ingewikkelde early bird korting om mensen aan te moedigen meteen tickets te kopen. Kan je best mooie deals mee doen, Field Day kon je met een beetje geluk tickets scoren voor £45 ipv £85.

@Jackflash27, voor zover ik het systeem ken, is er alleszins niets dynamisch of gebaseerd op vraag aan. Een vastgelegd aantal wordt gewoon met korting in tiers verkocht, zoals early bird acties dus. En over je tweede zorg: als tiers uitverkocht zijn in presale gaan die normaal gezien niet meer te koop zijn in general sale, dus echt genaaid ga je zo niet worden.
En alvast veel plezier bij Lana!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jackflash27

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Dat systeem zie je wel vaker bij elektronische muziek, hier in België bv al tegengekomen bij Kompass Klub maar ook bij Field Day in Londen komende zomer (ook via AXS). Op zich zie ik het systeem iets minder negatief. Naar mijn gevoel is het altijd zo dat er een basisprijs is, de laatste tier, die echt wel 80% van de hoeveelheid tickets bevat. De eerdere tiers zijn dan eigenlijk niet veel anders dan een soort ingewikkelde early bird korting om mensen aan te moedigen meteen tickets te kopen. Kan je best mooie deals mee doen, Field Day kon je met een beetje geluk tickets scoren voor £45 ipv £85.

@Jackflash27, voor zover ik het systeem ken, is er alleszins niets dynamisch of gebaseerd op vraag aan. Een vastgelegd aantal wordt gewoon met korting in tiers verkocht, zoals early bird acties dus. En over je tweede zorg: als tiers uitverkocht zijn in presale gaan die normaal gezien niet meer te koop zijn in general sale, dus echt genaaid ga je zo niet worden.
En alvast veel plezier bij Lana!
Jij bekijkt het van de positieve kant. Kortom: mensen moeten blij zijn als ze een kaartje van de eerste tier hebben kunnen bemachtigen, want dan hebben ze korting gekregen. Kijkende naar de absolute prijzen in de presale, is daar weinig korting in terug te zien. Maar goed, ik klaag niet, want ik heb het er voor over en kan het gelukkig betalen. Maar voor veel andere fans zijn het wel onoverkomelijke prijzen.
Los van dat alles: het gaat om de muziek en laten we ons daar maar op concentreren.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Ik ben er ook bij, tier 1 bemachtigd deze ochtend op de BST presale. Komt goed uit, dat weekend gingen we al naar London voor Blur de zaterdag in Wembley.

Hopelijk is BST wel wat beter geregeld als vroeger. In 2015 geweest en daar 30 min moeten wachten voor een drankje en 45 min om iets te eten…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Surprise, surprise! ArcTanGent heeft Bell Witch toegevoegd aan hun vrijdag die daarmee toch weer een stukje beter wordt.
343124897_917644279504557_8624323315387389687_n.jpg


Bloodstock Open Air heeft weer wat namen toegevoegd.
Grabbing NewBlood Stage slots at #BOA23 via the online submission process are these lucky acts
🔥

Joining Friday’s NewBlood stage are London’s L O K U S T Stoke On Trent’s self-described “heavy as fuck” trio, HEADPRESS & Yorkshire UKHC squad, Street Soldier
Over on Saturday’s NewBlood stage, we welcome South Wales black metal collective Ofnus, riff-laden Manchester metal trio, Vice, Irish doomsters Soothsayer & Danish modern death metal squad Nakkeknaekker
Over on Sunday’s NewBlood stage, you’ll be seeing East Anglian thrashers Elimination, Northern Ireland rock trio Skypilot The-band, Nottingham extreme noise terrorists Outergods
Make sure you grab your tickets if you haven't already, and we'll see you in the pit
🤘
bloodstock.seetickets.com

343295938_933032291173004_1983172978403248637_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Notodden Blues heeft The Cinelli Brothers en The Norwegian Soulband toegevoegd.

ArcTangent heeft ook het tijdschema voor vrijdag gedeeld. Pijnlijke clash tussen Bell Witch, The Ocean en Catbamboo, of Heilung en LLNN. Ook bekendgemaakt dat de eerste bands om 11 uur zullen beginnen.
343670505_1269073777358133_5934052042020448176_n.jpg


Reading & Leeds heeft zeventig namen toegevoegd aan hun line-up. Tja...
Fuy45miWIAUxFGy
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Øyafestivalen heeft Darling West, Steamdome en Hillari toegevoegd aan woensdag 9 augustus. Die eerste opent het programma in het Tøyenpark.
- As we look forward to opening Øyafestivalen 2023! A great honor! For us, this is a traditional concert that we have been to many times ourselves, with a cinnamon bun and coffee (beer) in hand and the sun warming our faces, knowing that it is the start of the summer's biggest festival adventure. We are currently on a release tour for our new album, Cosmos, which we love to play live, so by the time we get to August this machinery will be very well oiled. We also bring some musical friends and top off the team. So show up early and join the fun!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Yup, ik werd er net ook op geattendeerd... Wat een line-up, niet te geloven.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.297
3.895
Euroblast (DE) heeft de eerste namen van dit jaar bekendgemaakt en wat zijn ze top!

345045832_789062545726537_4363651255777170495_n.jpg
Zeker geïnteresseerd, vooral omdat het lekker in de buurt is (Köln). Hopelijk wel nog wat meer interessante headliners erbij. Leprous kan ik echt niks mee (vooral vanwege de zang).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Zeker geïnteresseerd, vooral omdat het lekker in de buurt is (Köln). Hopelijk wel nog wat meer interessante headliners erbij. Leprous kan ik echt niks mee (vooral vanwege de zang).
Daar hoef je niet van uit te gaan. Groter dan dit wordt het niet. Vorig jaar waren het Plini, Dirty Loops, Vildhjarta en Vola, wat qua grootte hier allemaal wel vergelijkbaar mee is. Jaren daarvoor trouwens ook. Het interessante moet je in de kleinere namen gaan zoeken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.297
3.895
Daar hoef je niet van uit te gaan. Groter dan dit wordt het niet. Vorig jaar waren het Plini, Dirty Loops, Vildhjarta en Vola, wat qua grootte hier allemaal wel vergelijkbaar mee is. Jaren daarvoor trouwens ook. Het interessante moet je in de kleinere namen gaan zoeken.
Disillusion en This Will Destroy You zijn alvast de moeite waard.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Daar hoef je niet van uit te gaan. Groter dan dit wordt het niet. Vorig jaar waren het Plini, Dirty Loops, Vildhjarta en Vola, wat qua grootte hier allemaal wel vergelijkbaar mee is. Jaren daarvoor trouwens ook. Het interessante moet je in de kleinere namen gaan zoeken.
Ben jij er weleens geweest, Dave? Ik heb serieuze interesse, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen. Ik zie bijvoorbeeld dat ze de optie bieden om een jeugdherberg erbij te boeken. Maar ze bieden enkel kamers van minimaal 4 personen aan. Moet je dan altijd je kamer delen als je met minder dan vier bent? Dat zou voor mij wel een afknapper zijn. Ik ben best erg gesteld op een beetje privacy na een lange festivaldag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Ben jij er weleens geweest, Dave? Ik heb serieuze interesse, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen. Ik zie bijvoorbeeld dat ze de optie bieden om een jeugdherberg erbij te boeken. Maar ze bieden enkel kamers van minimaal 4 personen aan. Moet je dan altijd je kamer delen als je met minder dan vier bent? Dat zou voor mij wel een afknapper zijn. Ik ben best erg gesteld op een beetje privacy na een lange festivaldag.
Nee, niet geweest. Verhalen die ik lees over het festival zelf zijn redelijk goed, maar vind niet specifiek iets over die jeugdherberg. Lijkt me ook drie keer niks. Kan me voorstellen dat je beter iets goedkoopste in Keulen zelf kan boeken, waar je ook privacy hebt voor een net iets hogere prijs.

Weet ook niet echt wat ik van de Essigfabrik vind. Ziet er beetje uit als een oud krot, maar heeft ook wel zo z'n charme. Ik zou zelf voor de line-up altijd gaan, maar die slaapplek heeft mij ook eerder tegengehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Nee, niet geweest. Verhalen die ik lees over het festival zelf zijn redelijk goed, maar vind niet specifiek iets over die jeugdherberg. Lijkt me ook drie keer niks. Kan me voorstellen dat je beter iets goedkoopste in Keulen zelf kan boeken, waar je ook privacy hebt voor een net iets hogere prijs.

Weet ook niet echt wat ik van de Essigfabrik vind. Ziet er beetje uit als een oud krot, maar heeft ook wel zo z'n charme. Ik zou zelf voor de line-up altijd gaan, maar die slaapplek heeft mij ook eerder tegengehouden.
Dank. Ja inderdaad, als ik die kant op ga dan zoek ik zelf wel wat in Keulen.

Die line-up is inderdaad een enorm sellingpoint. The Ocean, natuurlijk. Dat is mijn favoriete band. Maar ook Hypno5e staat heel hoog op mijn mustsee lijstje. En dan TWDO ook nog.. Pfft.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken