Voor de liefhebber ga ik lekker door met mijn verslag over Sweden Rock. Gisteren om 18 uur eindelijk het blokkenschema uitgekomen en ik hen lekker gepuzzeld. Een erg fijne schema samen kunnen stellen, alleen de middag van de laatste dag is wat rustig maar dit is eigenlijk niet heel erg op de laatste dag. Grootste pluspunt van dit festival zijn de settijden. Bijna elke band krijgt minimaal 1 uur. Dus veel uitgebreide shows waar ook bands als Orange Goblin, Orbit Culture en Sonata Arcitca een uur krijgen. Veel bands ook al vroeger op de dag met 5 kwartier zoals 10CC, Opeth en Devin Townsend. Genieten! Nightwish om middernacht met 1,5 uur wordt een pareltje. Ook Within Temptation en zelfs Megadeth met 1,5 uur. Headliner spelen 2 uur, dus zowel Volbeat als In Flames met een lekkere lange show. Guns 'n Roses spant de kroon als afsluiter met 2,5 uur. Kortom, minder heen en weer racen en meer genieten van je favoriete bands!
Hele schema, vetgedrukt de acts waar ik enorm naar uitkijk.
Woensdag:
VA Rocks - Art Nation -
Orbit Culture - Siena Root -
Evergrey -
Witchcraft - Raubtier - Kvelertak - Megadeth
Donderdag (de topdag:
Memory Garden -
Ten Years After -
Alestorm (startend om kwart over 1, wordt vroeg feesten) - Lee Aaron -
10CC - Devin Townsend - Hexed -
Dropkick Muprhys - Volbeat - Nightwish
Vrijdag:
Fejd -
Sonata Arctica (gewoon al om kwart over 12 met een show van een uur, gelijk heerlijk beginnen) - Nationalteaterns Rockorkester (ff wat lokale folklore) - Amaranthe, stukje -
BAEST - D-A-D - Opeth - Orange Goblin - The Hellacopters -
In Flames (2 uur lang in hun thuisbasis, moet een topshow worden!) - lekker de tent opzoeken, Mercyful Faith geloof ik wel, wel tof dat ze met een set van 1,5 uur mogen afsluiten
Zaterdag:
Artillery - Tiamat - Sorcerer -
Clawfinger - Social Distortion - Night Ranger (speciaal voor
@koekdoos) -
Walter Trout - Within Temptation - Guns 'n Roses