Verzameltopic overige internationale festivals 2022

Jasha

Nieuw lid
31 mrt 2022
2
0
Hoi festivalgangers! ?

Mijn naam is Jasha en voor mijn afstudeeropdracht bij Festival Travel heb ik een enquête gemaakt om de wensen en behoeften van festivalgangers inzichtelijk te maken. De focus ligt voornamelijk op buitenlandse festivalreizen dus vandaar dat ik deze oproep hier plaats, hoop dat jullie dat oke vinden? Het invullen van de vragenlijst duurt zo’n 5 minuten en het zou mij (en Festival Travel) enorm helpen als je deelneemt aan dit onderzoek. Wanneer je deze enquête invult maak je kans op een cadeaubon van Bol.com ter waarde van €25,-. Het onderzoek loopt tot en met 1 mei 2022.

Alvast bedankt voor je deelname! ??

Groetjes,

Jasha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Voor de liefhebber ga ik lekker door met mijn verslag over Sweden Rock. Gisteren om 18 uur eindelijk het blokkenschema uitgekomen en ik hen lekker gepuzzeld. Een erg fijne schema samen kunnen stellen, alleen de middag van de laatste dag is wat rustig maar dit is eigenlijk niet heel erg op de laatste dag. Grootste pluspunt van dit festival zijn de settijden. Bijna elke band krijgt minimaal 1 uur. Dus veel uitgebreide shows waar ook bands als Orange Goblin, Orbit Culture en Sonata Arcitca een uur krijgen. Veel bands ook al vroeger op de dag met 5 kwartier zoals 10CC, Opeth en Devin Townsend. Genieten! Nightwish om middernacht met 1,5 uur wordt een pareltje. Ook Within Temptation en zelfs Megadeth met 1,5 uur. Headliner spelen 2 uur, dus zowel Volbeat als In Flames met een lekkere lange show. Guns 'n Roses spant de kroon als afsluiter met 2,5 uur. Kortom, minder heen en weer racen en meer genieten van je favoriete bands!

Hele schema, vetgedrukt de acts waar ik enorm naar uitkijk.

Woensdag:
VA Rocks - Art Nation - Orbit Culture - Siena Root - Evergrey - Witchcraft - Raubtier - Kvelertak - Megadeth

Donderdag (de topdag:
Memory Garden - Ten Years After - Alestorm (startend om kwart over 1, wordt vroeg feesten) - Lee Aaron - 10CC - Devin Townsend - Hexed - Dropkick Muprhys - Volbeat - Nightwish

Vrijdag:

Fejd - Sonata Arctica (gewoon al om kwart over 12 met een show van een uur, gelijk heerlijk beginnen) - Nationalteaterns Rockorkester (ff wat lokale folklore) - Amaranthe, stukje - BAEST - D-A-D - Opeth - Orange Goblin - The Hellacopters - In Flames (2 uur lang in hun thuisbasis, moet een topshow worden!) - lekker de tent opzoeken, Mercyful Faith geloof ik wel, wel tof dat ze met een set van 1,5 uur mogen afsluiten

Zaterdag:
Artillery - Tiamat - Sorcerer - Clawfinger - Social Distortion - Night Ranger (speciaal voor @koekdoos) - Walter Trout - Within Temptation - Guns 'n Roses
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Voor de liefhebber ga ik lekker door met mijn verslag over Sweden Rock. Gisteren om 18 uur eindelijk het blokkenschema uitgekomen en ik hen lekker gepuzzeld. Een erg fijne schema samen kunnen stellen, alleen de middag van de laatste dag is wat rustig maar dit is eigenlijk niet heel erg op de laatste dag. Grootste pluspunt van dit festival zijn de settijden. Bijna elke band krijgt minimaal 1 uur. Dus veel uitgebreide shows waar ook bands als Orange Goblin, Orbit Culture en Sonata Arcitca een uur krijgen. Veel bands ook al vroeger op de dag met 5 kwartier zoals 10CC, Opeth en Devin Townsend. Genieten! Nightwish om middernacht met 1,5 uur wordt een pareltje. Ook Within Temptation en zelfs Megadeth met 1,5 uur. Headliner spelen 2 uur, dus zowel Volbeat als In Flames met een lekkere lange show. Guns 'n Roses spant de kroon als afsluiter met 2,5 uur. Kortom, minder heen en weer racen en meer genieten van je favoriete bands!

Hele schema, vetgedrukt de acts waar ik enorm naar uitkijk.

Woensdag:
VA Rocks - Art Nation - Orbit Culture - Siena Root - Evergrey - Witchcraft - Raubtier - Kvelertak - Megadeth

Donderdag (de topdag:
Memory Garden - Ten Years After - Alestorm (startend om kwart over 1, wordt vroeg feesten) - Lee Aaron - 10CC - Devin Townsend - Hexed - Dropkick Muprhys - Volbeat - Nightwish

Vrijdag:

Fejd - Sonata Arctica (gewoon al om kwart over 12 met een show van een uur, gelijk heerlijk beginnen) - Nationalteaterns Rockorkester (ff wat lokale folklore) - Amaranthe, stukje - BAEST - D-A-D - Opeth - Orange Goblin - The Hellacopters - In Flames (2 uur lang in hun thuisbasis, moet een topshow worden!) - lekker de tent opzoeken, Mercyful Faith geloof ik wel, wel tof dat ze met een set van 1,5 uur mogen afsluiten

Zaterdag:
Artillery - Tiamat - Sorcerer - Clawfinger - Social Distortion - Night Ranger (speciaal voor @koekdoos) - Walter Trout - Within Temptation - Guns 'n Roses
Eluveitie en Devin tegelijk. Wa's dat dan?
Zou zelf Eric Gales altijd boven Amaranthe doen, maar je hart ligt toch iets dichter bij de metal. Evenals Hällas, wat echt bijzonder goed weg luistert (maar clasht met D-A-D).
Verder nog Rosalie Cunningham (tijdens Within Temptation) en Magic Pie (tijdens Walter Trout). Ik zou helemaal gek worden op dat festival...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Eluveitie en Devin tegelijk. Wa's dat dan?
Zou zelf Eric Gales altijd boven Amaranthe doen, maar je hart ligt toch iets dichter bij de metal. Evenals Hällas, wat echt bijzonder goed weg luistert (maar clasht met D-A-D).
Verder nog Rosalie Cunningham (tijdens Within Temptation) en Magic Pie (tijdens Walter Trout). Ik zou helemaal gek worden op dat festival...
Ja aantal echt lastige clashes ja. Eluveitie met Devin is de pijnlijkste. Ik wil Baest sowieso zien en verwacht dat de vrienden die meegaan Amaranthe meer zullen waarderen dan Eric Gales op dat moment. Veel mooie bands laten afvallen helaas maar dat is het teken van een goed festival toch?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Ja aantal echt lastige clashes ja. Eluveitie met Devin is de pijnlijkste. Ik wil Baest sowieso zien en verwacht dat de vrienden die meegaan Amaranthe meer zullen waarderen dan Eric Gales op dat moment. Veel mooie bands laten afvallen helaas maar dat is het teken van een goed festival toch?
Absoluut, maar dat is wel gelijk een nadeel als je een brede smaak hebt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Absoluut, maar dat is wel gelijk een nadeel als je een brede smaak hebt.
Haha ja absoluut. Wat ook meespeelt is de vrienden waarmee ik ben. Gaan ook graag naar festivals maar wat meer mainstream muzieksmaak. Maar ook samen naar RaR geweest en daar hebben ze ook kunnen genieten van oa Fever 333, Arch Enemy, Tool, Sabaton en zelfs Architects. Maar je moet het ook niet te gek maken. Daarom gewoon lekker naar oa Within Temptation, ga ik ook van genieten maar was zelf denk ik naar Rosalie Cunningham gegaan. En Manegarm ff tussendoor tijdens Guns n Roses. Maar superveel zin in!!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Ja aantal echt lastige clashes ja. Eluveitie met Devin is de pijnlijkste. Ik wil Baest sowieso zien en verwacht dat de vrienden die meegaan Amaranthe meer zullen waarderen dan Eric Gales op dat moment. Veel mooie bands laten afvallen helaas maar dat is het teken van een goed festival toch?
Met wat mazzel vallen clashes met Devin op Graspop mee. Als we ooit het tijdschema te weten krijgen :LOL:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Nieuws vanuit Hurricane/Southside (DE)

Charlie XCX vervangt Chvrches die in dat weekend op Bonnaroo staan in VS.
Verder afzegging van Bombay Bicycle Club, Killswitch Engage, Mayday Parade and Miya Folick.
Nieuwe namen : Eectric Callboy, GAYLE, Schmyt, JEREMIAS, Tom Gregory, The Stickmen Project, Wargasm, Goat Girl,.Pano, Avralize
& warm-up party acts:
Sondaschule, MEGALOH, Milliarden, ALEX MOFA GANG

IMG-20220501-WA0008.jpg

IMG-20220501-WA0009.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Eerste keer dat ze het eindelijk wel naar buiten brengen, maar naast de eerdere namen die al ontbraken (lees: van het affiche waren zonder dat te communiceren) (zoals Oathbreaker of Rolo Tomassi), heeft ArcTanGent gisteren bevestigd dat ook Intervals en The Locust niet komen. Aardige leegloop wordt het zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Mededelingen van Bloodstock (interessant voor Alcatraz)!
Malevolence vervangt Hatebreed als headliner op de Sophie Lancasterstage.
The Night Flight Orchestra wordt daarmee verplaatst naar zondagavond en Dark Tranquility naar donderdag, allebei als headliner van dezelfde stage.
Verder komen Catalysis, Haint, Fornoth en Pariah erbij op vrijdag. Op zaterdag komen PortrayalOfRuinn, Steel in Mage en Cast in Tephra erbij. Verder nog Ireosis, Draconian Reign, Sweet May en Torus.

C'est ça.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Eerste keer dat ze het eindelijk wel naar buiten brengen, maar naast de eerdere namen die al ontbraken (lees: van het affiche waren zonder dat te communiceren) (zoals Oathbreaker of Rolo Tomassi), heeft ArcTanGent gisteren bevestigd dat ook Intervals en The Locust niet komen. Aardige leegloop wordt het zo.
ArcTanGent voegt toch nog wat namen toe. Logisch ook na alle afzeggingen...
TWDY (het vroegere This Will Destroy You), Godflesh (da's tof!), Devil Sold His Soul, Puppy, STAKE, STILL, Respire, Dead Bird, Ni Maîtres en Peach komen erbij. Verder, en dit valt toch best tegen, is TesseracT de laatste headliner op de vrijdag. Die stonden er al, maar zijn gepromoveerd tot headliner, terwijl er de hele tijd werd beloofd om er een nieuwe headliner neer te zetten. Maar goed...

Tijdschema zou ook binnen een paar dagen moet komen.

Daarmee heeft het (hopelijk toch echt) definitieve affiche de volgende namen:
zjLiWw56x9MI1nNvK1C43G8CRNTZH3hj-eB6qyA4GKeFYaLT-zeIro7iSNpiyBHS-qaJLDED0kstmhVYVF1zWPQ1jSoImnD24l0XcEMlRdDohxxVvOrkU4GP6G2GcVTkhkDgyoQNB-hhu9YKPSQFDWbHy1rHFA=s0-d-e1-ft
 
Laatst bewerkt:

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Voor de liefhebber ga ik lekker door met mijn verslag over Sweden Rock. Gisteren om 18 uur eindelijk het blokkenschema uitgekomen en ik hen lekker gepuzzeld. Een erg fijne schema samen kunnen stellen, alleen de middag van de laatste dag is wat rustig maar dit is eigenlijk niet heel erg op de laatste dag. Grootste pluspunt van dit festival zijn de settijden. Bijna elke band krijgt minimaal 1 uur. Dus veel uitgebreide shows waar ook bands als Orange Goblin, Orbit Culture en Sonata Arcitca een uur krijgen. Veel bands ook al vroeger op de dag met 5 kwartier zoals 10CC, Opeth en Devin Townsend. Genieten! Nightwish om middernacht met 1,5 uur wordt een pareltje. Ook Within Temptation en zelfs Megadeth met 1,5 uur. Headliner spelen 2 uur, dus zowel Volbeat als In Flames met een lekkere lange show. Guns 'n Roses spant de kroon als afsluiter met 2,5 uur. Kortom, minder heen en weer racen en meer genieten van je favoriete bands!

Hele schema, vetgedrukt de acts waar ik enorm naar uitkijk.

Woensdag:
VA Rocks - Art Nation - Orbit Culture - Siena Root - Evergrey - Witchcraft - Raubtier - Kvelertak - Megadeth

Donderdag (de topdag:
Memory Garden - Ten Years After - Alestorm (startend om kwart over 1, wordt vroeg feesten) - Lee Aaron - 10CC - Devin Townsend - Hexed - Dropkick Muprhys - Volbeat - Nightwish

Vrijdag:

Fejd - Sonata Arctica (gewoon al om kwart over 12 met een show van een uur, gelijk heerlijk beginnen) - Nationalteaterns Rockorkester (ff wat lokale folklore) - Amaranthe, stukje - BAEST - D-A-D - Opeth - Orange Goblin - The Hellacopters - In Flames (2 uur lang in hun thuisbasis, moet een topshow worden!) - lekker de tent opzoeken, Mercyful Faith geloof ik wel, wel tof dat ze met een set van 1,5 uur mogen afsluiten

Zaterdag:
Artillery - Tiamat - Sorcerer - Clawfinger - Social Distortion - Night Ranger (speciaal voor @koekdoos) - Walter Trout - Within Temptation - Guns 'n Roses
Ik zie The Halo Effect niet in jouw lijst staan. Ik weet niet wanneer ze spelen, misschien is er een clash met een andere band.
Maar voor iemand die Dark Tranquillity en In Flames wel kan smaken is dat een must see! Jealous, I am.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik zie The Halo Effect niet in jouw lijst staan. Ik weet niet wanneer ze spelen, misschien is er een clash met een andere band.
Maar voor iemand die Dark Tranquillity en In Flames wel kan smaken is dat een must see! Jealous, I am.
Scherp opgemerkt!! Dat was inderdaad een lastige keuze. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Sorcerer, een goede doomband. Deels omdat ik verwacht dat de groep waarmee ik ga die leuker vind. Maar ik houd de optie zeker open. Anders zien we ze nog in het voorprogramma van Amon Amarth.

Lekker overnacht in Denemarken en vandaag deel 2 van de reis naar Zweden. Eerst een week lekker relaxen en dan barst het festival los!! Onwijs veel zin in
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Scherp opgemerkt!! Dat was inderdaad een lastige keuze. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Sorcerer, een goede doomband. Deels omdat ik verwacht dat de groep waarmee ik ga die leuker vind. Maar ik houd de optie zeker open. Anders zien we ze nog in het voorprogramma van Amon Amarth.

Lekker overnacht in Denemarken en vandaag deel 2 van de reis naar Zweden. Eerst een week lekker relaxen en dan barst het festival los!! Onwijs veel zin in
Wow, geniet ervan!
Je gaat een top tijd tegemoet. Een week relaxen in “relaxed” Zweden, dan Sweden Rock en dan onmiddellijk door naar Graspop.
Ik reis heel veel voor mijn werk en Zweden is een van de plaatsen waar ik me het meest op mijn gemak voel. Ik kijk uit naar jouw verslagen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wow, geniet ervan!
Je gaat een top tijd tegemoet. Een week relaxen in “relaxed” Zweden, dan Sweden Rock en dan onmiddellijk door naar Graspop.
Ik reis heel veel voor mijn werk en Zweden is een van de plaatsen waar ik me het meest op mijn gemak voel. Ik kijk uit naar jouw verslagen ?
Leuk om te horen! En ik kijk ook al uit naar mijn verdlag, erg benieuwd wat de komende twee weken ons gaat brengen. Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht over The Halo Effect, waarvoor dank haha. Dit is wel hun grootste show tot nu toe op de mainstage en voor thuispubliek. Kan wat moois oplevereb
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Leuk om te horen! En ik kijk ook al uit naar mijn verdlag, erg benieuwd wat de komende twee weken ons gaat brengen. Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht over The Halo Effect, waarvoor dank haha. Dit is wel hun grootste show tot nu toe op de mainstage en voor thuispubliek. Kan wat moois oplevereb
Here is my bet.
The Halo Effect > In Flames @ Sweden Rock.
Als het niet zo is, de eerste halve liter als we elkaar tegengekomen op graspop op mijn kosten.
nu moet je wel naar The Halo Effect gaan ?
 
  • Wow
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Dagindeling van Midgardsblot in Noorwegen is bekend, al komen er nog wel meer bands bij! Sowieso al een heel toffe line-up, vette locatie en dan ook nog een goede verdeling. Baal heel erg dat ik dan al ArcTanGent heb en dat ik ook geen dag mee kan pakken omdat beide festivals niet tot en met zondag duren, maar tot zaterdag.

Paar dagen terug heeft het Russische Arkona hun optreden afgezegd vanwege de oorlog.
In ieder geval:
Bandlogo-banner-1300x1300px-tider.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Het uitgebreide verslag volgt natuurlijk achteraf maar de kop van Sweden Rock is eraf! De tent staat ergens bij een boer, nog geen 5 minuten van het terrein. Gelijk aan het bier gegaan met Deense buren. Daarna ff naar het terrein, barst van de foodtrucks. Heerlijke wildkebab van hert en zwijn op. Festivalterrein ziet er verrassend klein uit, ongeveer het veld van de mainstage van Werchter voor 4 podia. Scheelt veel lopen dus dat is fijn! Heerlijke zon erbij, wel jammer dat bier alleen binnen de hekken wordt geschonken en die gaan morgen pas open. Dus zo weer lekker blikjes tikken bij de tent.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Het uitgebreide verslag volgt natuurlijk achteraf maar de kop van Sweden Rock is eraf! De tent staat ergens bij een boer, nog geen 5 minuten van het terrein. Gelijk aan het bier gegaan met Deense buren. Daarna ff naar het terrein, barst van de foodtrucks. Heerlijke wildkebab van hert en zwijn op. Festivalterrein ziet er verrassend klein uit, ongeveer het veld van de mainstage van Werchter voor 4 podia. Scheelt veel lopen dus dat is fijn! Heerlijke zon erbij, wel jammer dat bier alleen binnen de hekken wordt geschonken en die gaan morgen pas open. Dus zo weer lekker blikjes tikken bij de tent.
Veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken