Verzameltopic overige internationale festivals 2022

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.539
4.425
Het uitgebreide verslag volgt natuurlijk achteraf maar de kop van Sweden Rock is eraf! De tent staat ergens bij een boer, nog geen 5 minuten van het terrein. Gelijk aan het bier gegaan met Deense buren. Daarna ff naar het terrein, barst van de foodtrucks. Heerlijke wildkebab van hert en zwijn op. Festivalterrein ziet er verrassend klein uit, ongeveer het veld van de mainstage van Werchter voor 4 podia. Scheelt veel lopen dus dat is fijn! Heerlijke zon erbij, wel jammer dat bier alleen binnen de hekken wordt geschonken en die gaan morgen pas open. Dus zo weer lekker blikjes tikken bij de tent.
Amuseer u!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Het uitgebreide verslag volgt natuurlijk achteraf maar de kop van Sweden Rock is eraf! De tent staat ergens bij een boer, nog geen 5 minuten van het terrein. Gelijk aan het bier gegaan met Deense buren. Daarna ff naar het terrein, barst van de foodtrucks. Heerlijke wildkebab van hert en zwijn op. Festivalterrein ziet er verrassend klein uit, ongeveer het veld van de mainstage van Werchter voor 4 podia. Scheelt veel lopen dus dat is fijn! Heerlijke zon erbij, wel jammer dat bier alleen binnen de hekken wordt geschonken en die gaan morgen pas open. Dus zo weer lekker blikjes tikken bij de tent.
Geniet ervan!
wel braaf zijn met die Zweedse schonen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
De allergrootste vraag is inmiddels besntwoord! Wat kost bier op Sweden Rock. 80 kronen voor een halve liter fles. Tapbier bijna niet te krijgen gek genoeg. Dat is ongeveer 7,5 euro en dus echt geen gekke prijs voor een halve liter bier.

Het is schitterend weer. Gestart met borrelplank en fles proseco met de groep, kost wat geld maar dan start je ook in stijl. Sta nu klaar bij Orbit Culture voor het eerste echte deftige optreden. De rest van de groep heeft een goede zitplek uitgekozen en gelooft het verder wel haha.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Zo, de opstartdag zit erop! Gisteren was de mainstage nog niet open maar de andere vier podia wel. Het festival goed leren kennen zo. Wat een bijzondere diversiteit aan eetkraampjes hier, dan zijn die standaard tentjes in de Benelux maar saai hoor. Oa een kalkoenpoot van 600 gram te koop, zou zomaar mijn lunch kunnen worden.

Gister fors wat halve liters uit fles weg zitten tikken in de zon. Het is ook zo wennen aan hoe de zon ondergaat hier. In Nl stort die naar beneden maar hier schuift die heel langzaam naar rechts waardoor je erg lang zon en licht hebt.

En de muziek? Erg genoten van Raubtier, Megadeth gaf een spectaculaire afsluitshow en Orbit Culture was knallen. Kvelertak erg verrassend met dronken frontman. Groosltste teleurstelling helaas Evergrey, wat was die muziekafstelling klote. Omgelofelijk, veel te zware bas, zang fals en zijn gitaar niet te horen. Na kwartier nog geen verandering dus maar weg gegaan. Geluid was daarna bij Raubtier en Megadeth wel perfect.

Vandaag de eerste officiële dag en wat een heerlijk programma: Ten Years After, Alestorm, 10cc, Devin Townsend, Dropkick Murphy, Volbeat en Nightwish!

Geniet hier erg van alle lange settijden. Iedereen minimaal een uur en een kwartier speling tussen de shows. Allw tijd om pils te halen en ff naar het toilet te gaan
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Zo, de opstartdag zit erop! Gisteren was de mainstage nog niet open maar de andere vier podia wel. Het festival goed leren kennen zo. Wat een bijzondere diversiteit aan eetkraampjes hier, dan zijn die standaard tentjes in de Benelux maar saai hoor. Oa een kalkoenpoot van 600 gram te koop, zou zomaar mijn lunch kunnen worden.

Gister fors wat halve liters uit fles weg zitten tikken in de zon. Het is ook zo wennen aan hoe de zon ondergaat hier. In Nl stort die naar beneden maar hier schuift die heel langzaam naar rechts waardoor je erg lang zon en licht hebt.

En de muziek? Erg genoten van Raubtier, Megadeth gaf een spectaculaire afsluitshow en Orbit Culture was knallen. Kvelertak erg verrassend met dronken frontman. Groosltste teleurstelling helaas Evergrey, wat was die muziekafstelling klote. Omgelofelijk, veel te zware bas, zang fals en zijn gitaar niet te horen. Na kwartier nog geen verandering dus maar weg gegaan. Geluid was daarna bij Raubtier en Megadeth wel perfect.

Vandaag de eerste officiële dag en wat een heerlijk programma: Ten Years After, Alestorm, 10cc, Devin Townsend, Dropkick Murphy, Volbeat en Nightwish!

Geniet hier erg van alle lange settijden. Iedereen minimaal een uur en een kwartier speling tussen de shows. Allw tijd om pils te halen en ff naar het toilet te gaan
Nightwish ❤️?❤️?
Ik begrijp niet dat die nergens bij ons op festivals staan deze zomer.
Geniet er dus maar extra van
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nightwish ❤️?❤️?
Ik begrijp niet dat die nergens bij ons op festivals staan deze zomer.
Geniet er dus maar extra van
Ja daar snap ik ook helemaal niks van. Sowieso een set headliners hier met In Flames, Nightwish en Guns n Roses die in Belgie niet op een festival staan
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Ja daar snap ik ook helemaal niks van. Sowieso een set headliners hier met In Flames, Nightwish en Guns n Roses die in Belgie niet op een festival staan
Echt jaloers, die headline set van Nightwish in het donker moet fantastisch worden.
Toevallig op GMM 2016 ook de headline combi van Volbeat en Nightwish gezien, was een mooie avond! Veel plezier.
Vind het trouwens ook erg leuk om je verslagjes te lezen hier dus ga zo door.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Kennen jullie het gevoel dat je denkt dat je misschien teveel naar een show uitkijkt waardoor het eigenlijk alleen maar tegen kan vallen in de praktijk? Nightwish deed deed dat dus juist niet. Wat een ongelofelijke strakke set met Dead boy's poem en Sleeping Sun als verrassingen. Met die laatste ultiem blij, een van mijn favo songs. Morgen volgt meer verslag maar wat was dit een traktatie van de buitencategorie midden in de nacht!
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Kennen jullie het gevoel dat je denkt dat je misschien teveel naar een show uitkijkt waardoor het eigenlijk alleen maar tegen kan vallen in de praktijk? Nightwish deed deed dat dus juist niet. Wat een ongelofelijke strakke set met Dead boy's poem en Sleeping Sun als verrassingen. Met die laatste ultiem blij, een van mijn favo songs. Morgen volgt meer verslag maar wat was dit een traktatie van de buitencategorie midden in de nacht!
Nightwish met Floor is bijna een zekerheid, maar op een festival weet je inderdaad nooit.
Maar als de setting Juist is en de klik is er met het publiek, pure magie.
Zoals @Loek123 aangaf op Graspop 2016. Ondanks de regen.
Ik ben blij dat je er zo van genoten hebt.
Als ik het juist heb, vandaag In Flames en morgen The Halo Effect ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nightwish met Floor is bijna een zekerheid, maar op een festival weet je inderdaad nooit.
Maar als de setting Juist is en de klik is er met het publiek, pure magie.
Zoals @Loek123 aangaf op Graspop 2016. Ondanks de regen.
Ik ben blij dat je er zo van genoten hebt.
Als ik het juist heb, vandaag In Flames en morgen The Halo Effect ?
Inderdaad!! Na morgenmiddag kan ik uit de doeken doen welke act beter was.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kennen jullie het gevoel dat je denkt dat je misschien teveel naar een show uitkijkt waardoor het eigenlijk alleen maar tegen kan vallen in de praktijk? Nightwish deed deed dat dus juist niet. Wat een ongelofelijke strakke set met Dead boy's poem en Sleeping Sun als verrassingen. Met die laatste ultiem blij, een van mijn favo songs. Morgen volgt meer verslag maar wat was dit een traktatie van de buitencategorie midden in de nacht!
Ik wilde net je bericht in het Pinkpopforum opzoeken om te vragen hoe het was...maar dat komt er dus nog aan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Zo! Net een heerlijke show van Sonata Arctica gezien en nu even tijd om te relaxen en kort terug te kijken. Wat een topdag gisteren! De opstart met Ten Years After was verrassend goed, hebben een erg goede zanger/gitarist. Gedurende de dag fijne shows van Alestorm en 10cc gezien. Het publiek hier lijkt meer gericht op hard eock waardoor het bij Devin Townsend best rustig was waardoor ik lekker vooraan stond in het zonnetje. Niet verkeerd!

Het avondprogramma was schitterend. Een hele goede set van Dropkick Murphys gezien. Zeer enthousiast en de frontman wordt verrassend genoeg niet echt gemist eigenlijk. De bassist neemt die rol perfect over. Was een feestje. Volbeat deed wat Volbeat doet, een geroutineerde headlineset van 2 uur geven. Erg gelikte rockshow hebben die mannen inmiddels. Hebben zelfs de frontman van de obsure oude metalband Morgoth op het podium gevraagd om een nummertje van hun mee te grunten.

Nightwish gaat mijn top in van een van de beste festivalshows. Mooi plekje vooraan en van begin tot eind stond daar een steengoede band en wat een frontvrouw is Floor Jansen toch. Ook mijn groepje was snel verkocht. Mooie visuals en muzikaal zo strak als maar kan. Sleeping sun was een verrassing en een emotioneel hoogtepunt. De afsluitende combinatie Ghost Love Score en The Greatest Shows on Earth is voor 25 minuten pure muzikale verwennerij, ik ken weinig betere nummers dan deze twee. Uit volle borst meegezongen en met een euforisch gevoel naar de tent teug gewandeld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
In mijn eentje aan het wachten op On Flames omdat de rest van de groep de voorkeur gaf aan wijn in de wijnbar. Wat overigens een zeer aangename plek is, waarover in het uitgebreide verslag meer.

Een mooi moment om een korte typering te geven van de bezoekers hier. Want ook na heel veel festivals is dit nieuw voor me. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 50 gok ik en overal om je heen zie je de cast van Sons of Anarchy. Een grote berg oude rockers en immens veel (en dan bedoel ik echt veel) motorgang jasjes en patches. Hele aardige lui maar enorm verbaasd hoeveel je dat hier ziet. Overigens is de sfeer super gemoedelijk. Het festival waar ik de meeste praatjes met mensen heb gemaakt tot nu toe. Iedereen spreekt je aan en is in voor een praatje, we zijn als Nederlands toch ook een beetje een bezienswaardigheid hier..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@duckga maar sparen voor die halve liter volgende week! In Flames tussen een aantal 10duizenden Zweden die elk nummer onthalen als het nationale volkslied was machtig! Erg fijne set
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
@duckga maar sparen voor die halve liter volgende week! In Flames tussen een aantal 10duizenden Zweden die elk nummer onthalen als het nationale volkslied was machtig! Erg fijne set
Ik geef nog niet op.
The Halo Effect gaat je verbazen ?.
Is dat hun eerste optreden ooit? Ik ben echt benieuwd wat je er van gaat vinden. Die halve liter krijg je trouwens met plezier.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Gister rond 6.30 uur wakker geworden op de festivalcamping door inpakkende mensen. Toen maar hetzelfde gaan doen. Aangezien de auto praktisch naast de tent stond waren wij ook rond 7.45 uur op pad. Ruim 1140 km gereden na 4 festival dagen, was soms even bikkelen. Maar rond 20 uur waren we moe maar voldaan thuis. Vanavond volgt het verslag!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Gister rond 6.30 uur wakker geworden op de festivalcamping door inpakkende mensen. Toen maar hetzelfde gaan doen. Aangezien de auto praktisch naast de tent stond waren wij ook rond 7.45 uur op pad. Ruim 1140 km gereden na 4 festival dagen, was soms even bikkelen. Maar rond 20 uur waren we moe maar voldaan thuis. Vanavond volgt het verslag!
Vind woensdag-zaterdag toch wel apart voor een festival, vind donderdag-zondag toch een stuk logischer. Jullie enig idee waarom bepaalde festivals dit doen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Vind woensdag-zaterdag toch wel apart voor een festival, vind donderdag-zondag toch een stuk logischer. Jullie enig idee waarom bepaalde festivals dit doen?
Dat weet ik ook niet nee. Misschien zodat mensen maandag weer naar hun werk kunnen? Maar je moet er aan de andere kant bij de start een dag extra voor vrij nemen
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik weet niet of er 'concurrerende' festivals in hetzelfde weekend vallen, anders misschien gemakkelijker om bands op te krijgen op met name woensdag en donderdag ofzo.
Zeg maar wat hoor
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken