Verzameltopic overige Belgische festivals 2023

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.164
Tijdschema van Live Is Live is bekend! Een uur Grace Jones? Kan die niet meer aan, want dat lijkt me toch aan de korte kant?
349320899_633051955056536_1966952449399997065_n.jpg
349139371_146781248388299_2428845486151526530_n.jpg

Uiteindelijk een zaterdagticket en een zondagticket gewonnen. Kijk hier wel naar uit, zeer mooie affiche. The War on Drugs een uur en drie kwartier is wel mooi. Anderhalf uur dEUS ook. Miss Grace Jones er inderdaad nog achter, misschien ook omdat ze onbetrouwbaar is op het vlak van tijdig te beginnen :)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.176
2.996
Sonic City 2023
E1F9F251-8A56-4C00-B5A9-3BF8BBEDC282.jpeg

Weer sterk zoals altijd eigenlijk. Charlotte & Bolis als curator vind ik wel een beetje spijtig, ondanks dat ik hun als act op zich geweldig vind. Heb toch liever een internationale curator/headliner.
Wellicht lukt het mij dit jaar eindelijk eens om er te geraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.695
Sonic City 2023
Bekijk bijlage 5360

Weer sterk zoals altijd eigenlijk. Charlotte & Bolis als curator vind ik wel een beetje spijtig, ondanks dat ik hun als act op zich geweldig vind. Heb toch liever een internationale curator/headliner.
Wellicht lukt het mij dit jaar eindelijk eens om er te geraken.
Vind het ook een beetje cliché. Heb het idee dat Charlotte en Bolis telkens maar weer terugkomen, d'r is geen ontsnappen aan. Wel prima boekingen met Witch, Lucrecia Dalt, Model/Actriz, cumgirl8 en Deerhoof.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.663
2.267
Weer sterk zoals altijd eigenlijk. Charlotte & Bolis als curator vind ik wel een beetje spijtig, ondanks dat ik hun als act op zich geweldig vind. Heb toch liever een internationale curator/headliner.
Had gehoopt op Stereolab als curator, maar vind Charlotte & Bolis nog wel oké. Lijkt me wel dat Sonic City zelf meer acts gaat kiezen, maar heleboel fijne namen alvast. Hier is het ticket binnen. :)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Zeven nieuwe namen en na de eerdere aankondigingen komen we daarmee aan 30. In deze reeks hebben we zowel artiesten uit eigen land als artiesten uit weinig voor de hand liggende landen.

Uit eigen land hebben we de comeback van het jaar met THE HICKEY UNDERWORLD, die met hun nieuwe single ‘Living On Big Foot’ bewijzen nog steeds messcherpe, steengoeie songs te kunnen schrijven. Ook JOHANNES IS ZIJN NAAM deed dit met o.a. ‘Johnny Will Be King’, waarmee hij aantoonde dat er nog leven is na The Van Jets. Twee afgevaardigden uit de garage-scene krijgen we met FRANKIE TRAANDRUPPEL en KOOKABURRA.

CHOUK BWA & THE ÅNGSTRÖMERS is een Haïtiaans-Belgische samenwerking die traditie en futurisme weten te verbinden, of Haïtiaanse voodoocultuur en pure polyritmische muziek met elektronica en reverb.

TAQBIR uit Marokko is een bij uitstek politieke band die gewaagde thema’s als religieuze vrijheid, sexisme, homofobie, en racisme in hun thuisland niet uit de weg gaan.

De USA is wel een voor de hand liggende herkomst voor veel van onze artiesten, en met de nodige trots kondigen we vandaag LAEL NEALE aan. Ze brengt haar tweede plaat op Sub Pop mee alsook haar omnichord en de gitarist waarmee ze de plaat maakte.
Leffingeleuren met nieuwe namen. Misschien ook wat kanshebbers voor aankondiging vrijdag van Misty Fields.
 

Darwin

Nieuw lid
30 jun 2021
3
0
Absolutely Free Festival heeft de affiche ook helemaal afgerond. Fijne, verfrissende line-up die laveert tussen heel veel genres. Van nieuwe opkomende acts tot gevestigde waarden. Festival met een fijne vibe.
 

Bijlagen

  • definitiefaff - kopie (1).jpg
    definitiefaff - kopie (1).jpg
    768,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.764
Absolutely Free Festival heeft de affiche ook helemaal afgerond. Fijne, verfrissende line-up die laveert tussen heel veel genres. Van nieuwe opkomende acts tot gevestigde waarden. Festival met een fijne vibe.
Absoluut de moeite waard. Fijne locatie ook en goed concept. Aangezien ik mijn Rammstein ticket verkocht heb, ben ik er dit jaar weer bij.

Ook een camping erbij dit jaar voor het eerst.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
687
628
Groezrock is weer actief op sociale media de laatste weken, blijkbaar zit het oud bestuur ook op Jera.

Zouden ze dan toch weer iets doen? (buiten Dust)
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
161
203
Groezrock is weer actief op sociale media de laatste weken, blijkbaar zit het oud bestuur ook op Jera.

Zouden ze dan toch weer iets doen? (buiten Dust)
Ja zijn echt wel opvallend actief.... . We kunnen maar hopen zeker dat ze nog eens iets doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Crammerock quasi volledig weer uitverkocht, maf. Doen ze weer goed daar.
 

platypusbanaan

Playlistbediener
31 mei 2023
5
1
Crammerock quasi volledig weer uitverkocht, maf. Doen ze weer goed daar.
Festival is ook wel ieder jaar dik in orde. Niet te groot maar toch altijd enkele relatief grote namen en prachtige optredens.
Ook de nieuwe main van vorig jaar maakte het festival nog beter.
 

daejim

Playlistbediener
15 nov 2018
38
9
Crammerock is zo'n festival dat uitverkoopt zonder namen aan te kondigen.
Je kan daar blindelings op vertrouwen dat het weer de moeite zal zijn. Prijs/kwaliteit toch mijn favoriet festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.602
850

Weet ik weeral waarom ik er liever wegblijf daar...
Zoveel jaar geleden was het al aanschuiven aan de ingang en dat had alles te maken door hun amateurisme.
Niet weten hoe ze moesten scannen, bandjes die niet klaar lagen, ... een intake van 1 persoon duurde gemakkelijk 1 minuut.
Ze hebben het nog altiijd niet geleerd precies... 🙄
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.141
1.567

Weet ik weeral waarom ik er liever wegblijf daar...
Zoveel jaar geleden was het al aanschuiven aan de ingang en dat had alles te maken door hun amateurisme.
Niet weten hoe ze moesten scannen, bandjes die niet klaar lagen, ... een intake van 1 persoon duurde gemakkelijk 1 minuut.
Ze hebben het nog altiijd niet geleerd precies... 🙄

Vrijdag geweest, en erg toffe optredens gezien van Charlotte en Bolis, Goose en Arsenal, maar alle pijnpunten van vroeger kloppen echt nog wel.

Op zich is het Minnewaterpark een sfeervolle locatie, maar om zo veel volk te ontvangen is het gewoon niet geschikt. Die organisator mag nog zo hard verkondigen dat ze zouden kunnen groeien en het gezellige van het park bewust willen houden, tijdens Goldband was er geen hol gezelligheid aan. Je kon niet meer draaien of keren. Niet voor het podium, niet achteraan. Nergens. Ik denk dat we tien minuten over een afstand van 20 meter hebben gedaan na het optreden omdat het zo packed was.

Het cliché van de desinteresse bij het Cactus publiek was ook aanwezig bij Aili en Charlotte en Bolis. 'We kennen het niet, dus gaan we vooral niet te veel moeite doen en het maar hebben over de schoolresultaten van ons Kinzie'.

Die wc's staan echt te ver. Voor mannen te gaan number 1'en hebben ze in de hoek urinoirs, maar vrouwen zijn gesjareld en mogen in een uithoek in een belachelijk grote wachtrij gaan staan.

Het podium staat echt te laag. Als je niet te dicht staat, dan mag je hopen dat er geen grote voor je neus komt posteren.

Drankbonnen kun je enkel per 10 kopen, een 5 drink minimum dus. Is dat een festival of een stripclub?

Wie had er vergeten de microfoon van Paulien Mathues open te zetten tijdens Arsenal? Het niveau ging instant de lucht in zodra ze die fout door hadden.

Anyways, al bij al, toch een fijne dag gehad, maar dat kwam door de bands die hun a-game brachten en de toffe sfeer tijdens Goose en Arsenal.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.602
850
Vrijdag geweest, en erg toffe optredens gezien van Charlotte en Bolis, Goose en Arsenal, maar alle pijnpunten van vroeger kloppen echt nog wel.

Op zich is het Minnewaterpark een sfeervolle locatie, maar om zo veel volk te ontvangen is het gewoon niet geschikt. Die organisator mag nog zo hard verkondigen dat ze zouden kunnen groeien en het gezellige van het park bewust willen houden, tijdens Goldband was er geen hol gezelligheid aan. Je kon niet meer draaien of keren. Niet voor het podium, niet achteraan. Nergens. Ik denk dat we tien minuten over een afstand van 20 meter hebben gedaan na het optreden omdat het zo packed was.

Het cliché van de desinteresse bij het Cactus publiek was ook aanwezig bij Aili en Charlotte en Bolis. 'We kennen het niet, dus gaan we vooral niet te veel moeite doen en het maar hebben over de schoolresultaten van ons Kinzie'.

Die wc's staan echt te ver. Voor mannen te gaan number 1'en hebben ze in de hoek urinoirs, maar vrouwen zijn gesjareld en mogen in een uithoek in een belachelijk grote wachtrij gaan staan.

Het podium staat echt te laag. Als je niet te dicht staat, dan mag je hopen dat er geen grote voor je neus komt posteren.

Drankbonnen kun je enkel per 10 kopen, een 5 drink minimum dus. Is dat een festival of een stripclub?

Wie had er vergeten de microfoon van Paulien Mathues open te zetten tijdens Arsenal? Het niveau ging instant de lucht in zodra ze die fout door hadden.

Anyways, al bij al, toch een fijne dag gehad, maar dat kwam door de bands die hun a-game brachten en de toffe sfeer tijdens Goose en Arsenal.
Al jouw pijnpunten die je aanhaalt, heb ik destijds ook zo ervaren.
Ooit eens een combi gekocht en na dat weekend de conclusie gemaakt dat ik er eigenlijk nooit meer naar toe wil, tenzij er een heel exclusieve naam zou passeren die ik nog nooit gezien heb.
Vooral dat lage podium is ergerlijk, enkel de eerste 10 rijen konden iets zien toen...

Ook wel jammer die desinteresse voor concerten als Adigery & Pupul; lijken mij net de meest interessante namen.
Ik stel mij trouwens de vraag of Cactus zulke acts als Goldband moet boeken. Dat trekt gedeeltelijk een specifiek publiek aan dat waarschijnlijk niet zo echt gekend is met andere alternatieve bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken