Verzameltopic overige Belgische festivals 2023

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.617
862
Eigenlijk wel jammer dat zoveel festivals geconcentreerd zaten op voorbije weekend: Rock Zottegem, Gent Jazz, Bospop, Cactus (voor de liefhebbers), North Sea Jazz, ...
En er zijn al jaren geweest dat Werchter ook nog met een dagevent zat in dit weekend.

En komend weekend... vind ik eigenlijk niks interessant... 🤔🥺
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Eigenlijk wel jammer dat zoveel festivals geconcentreerd zaten op voorbije weekend: Rock Zottegem, Gent Jazz, Bospop, Cactus (voor de liefhebbers), North Sea Jazz, ...
En er zijn al jaren geweest dat Werchter ook nog met een dagevent zat in dit weekend.

En komend weekend... vind ik eigenlijk niks interessant... 🤔🥺
Rock Herk en Dour zijn dit weekend toch de vaste afspraken in festivalland?
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.617
862
Rock Herk en Dour zijn dit weekend toch de vaste afspraken in festivalland?
Programma's spreken mij minder aan tbh.
Mocht bijvoorbeeld NSJ komende weekend geweest zijn, was ik daar zeker te vinden.
Maar misschien wel bewust dat velen samenvallen, lijkt mij dan ook iets makkelijker wanneer ze bepaalde namen willen sharen en binnenhalen?
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Programma's spreken mij minder aan tbh.
Mocht bijvoorbeeld NSJ komende weekend geweest zijn, was ik daar zeker te vinden.
Maar misschien wel bewust dat velen samenvallen, lijkt mij dan ook iets makkelijker wanneer ze bepaalde namen willen sharen en binnenhalen?
Denk dat het eerder toeval is, er zijn ook maar zoveel weekends in een zomer natuurlijk.

EDIT: Vrijdag starten ook de Gentse Feesten. Blijkbaar waren er vorig jaar anderhalf miljoen bezoekers, dat moet het wel het grootste festival van België en ver daarbuiten maken :)
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.617
862
Denk dat het eerder toeval is, er zijn ook maar zoveel weekends in een zomer natuurlijk.
Denk dat NSJ, Bospop, Cactus en Gent Jazz wel ieder jaar in hetzelfde weekend zitten. Gent Jazz wel verspreid over een langere periode.

Eigenlijk zijn de komende weekends de grotere alternatievere festivals afgelopen.
Volgende interessante festivals voor mij persoonlijk zijn eerder Lokerse of Dranouter.

Misschien dat sommigen ook bewust de concurrentie van Tomorrowland mijden?
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Denk dat NSJ, Bospop, Cactus en Gent Jazz wel ieder jaar in hetzelfde weekend zitten. Gent Jazz wel verspreid over een langere periode.

Eigenlijk zijn de komende weekends de grotere alternatievere festivals afgelopen.
Volgende interessante festivals voor mij persoonlijk zijn eerder Lokerse of Dranouter.

Misschien dat sommigen ook bewust de concurrentie van Tomorrowland mijden?
Nochtans is Dour komend weekend echt wel een groot (capaciteit van 50K bezoekers) alternatief festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
255
163
Nog nooit geweest, maar vind dat die altijd wel een goede line up hebben in verhouding met de prijs
Heel leuk festival hoor, al verschillende keren geweest. Alleen de laatste editie voelde plots enorm druk en een stuk grootschaliger aan. Dit jaar vind ik de line-up maar niks.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
255
163
Zaterdag en zondag de eerste keer naar Cactusfestival geweest. Zaterdag was het druk en dat viel niet mee met zo'n warmte. Zondag gelukkig rustiger, geen onweer en minder warm. De locatie vlakbij het centrum van Brugge is ook leuk. Naar ik begreep was het vrijdag het ergst qua drukte, maar dan was ik er dus niet.

Beide dagen waren muzikaal gelukkig wel interessant genoeg (met Madrugada, Kurt Vile en Roisin Murphy als hoogtepunten), maar organisatorisch voelde het toch allemaal wat amateuristisch aan.
  • Op Instagram hebben een tijdlang filmpjes van de show van Goose gestaan, waarbij Cactusfestival zelf dacht dat het om Arsenal ging. Schrijnend en hilarisch tegelijk.
  • 2 traag lopende drinkkraantjes voor 8.000-10.000 man per dag is gewoon veel te weinig. En dat waren 2 kraantjes van de stad zelf die er al stonden, dus Cactus zelf heeft 0 extra moeite gedaan.
  • Eetstanden en festivalweide gescheiden van elkaar door hele smalle looproutes/bottlenecks via verschillende trappen en bruggen over het water.
  • In- en uitgangen die quasi willekeurig geopend/gesloten lijken te worden.
  • Weinig en moeilijk te vinden toiletten, met zelfs 1 betalende toiletblok.
  • Geen enkele medewerker die met zekerheid een vraag kan beantwoorden (Is het water bij de toiletten drinkbaar? Geen idee!)
  • Drankbonnen enkel per 10 tegelijk te koop?!
  • Eetstanden die enkel cash accepteren (maar wel vrij betaalbaar in vergelijking met veel andere festivals)
  • Enorm veel mensen met eigen eten, drank en klapstoeltjes, hoewel dat volgens de website verboden was.
  • Maar 1 podium, dat vrij laag was, maar als je een groep echt graag goed wou zien, geraakte je tot kort voor de set meestal nog wel goed vooraan.
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Qua programmering of publiek? Heb het altijd wel als een enorm gemixt festival qua publiek ervaren, maar het programma was in het verleden wel 'ns spannender.
Qua programmering inderdaad. Overdag wel een goed programma, maar 's avonds wordt er toch te vaak uitgepakt met namen die niet spannend aanvoelen en gedateerd zijn. Ook het elektronisch programma is ongeïnspireerd, maar ze hebben ooit in de krant toegegeven dat ze er weinig van afweten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.827
Qua programmering inderdaad. Overdag wel een goed programma, maar 's avonds wordt er toch te vaak uitgepakt met namen die niet spannend aanvoelen en gedateerd zijn. Ook het elektronisch programma is ongeïnspireerd, maar ze hebben ooit in de krant toegegeven dat ze er weinig van afweten.
Klopt inderdaad. Ieder jaar staat er dan weer een Praga Khan of Front 242, die ruim over de datum zijn.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Collega van me heeft 2 weekendkaarten inclusief bonnen voor rock-herk.
Z'n vrouw is ziek.
Iemand interesse hier?

Kaarten zijn al weg :)
 
Laatst bewerkt:

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Qua programmering inderdaad. Overdag wel een goed programma, maar 's avonds wordt er toch te vaak uitgepakt met namen die niet spannend aanvoelen en gedateerd zijn. Ook het elektronisch programma is ongeïnspireerd, maar ze hebben ooit in de krant toegegeven dat ze er weinig van afweten.
Is dat ook niet vooral op safe spelen met de vroegere financiële problemen in het achterhoofd? Bovenaan de affiche vooral inspelen op een goede ticketverkoop, overdag en in de Club vintage Herk-namen boeken.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.617
862
Update W-festival:
Vrijdagtickets: 72% sold out
Zaterdagtickets: 92% sold out
Zondagtickets: 81% sold out
Combitickets: 93% sold out

Opmerkelijk eigenlijk.
Wou graag Natalie Imbruglia en Cardigans zien, dus zal maar officieel een ticket kopen ipv te wachten op een goedkope Swap...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.574
11.119
347602439_844099113740625_1754454060688202821_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
697
634
Campo Solar zendt het WK wielrennen uit, ik denk dat er veel festivals gaan volgen in Vlaanderen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
"Nieuw op vrijdag 1 september zijn: Pendulum (dj-set), Miles Kane, Venbee, Caity Baser, Pommelien Thijs, Meau, Bente en Omdat Het Kan & Average Rob. Circa Waves, Mayorga, Sevn Alias & Cho worden toegevoegd aan het programma op zaterdag 2 september.

Opgelet! Weekend- en zaterdagtickets voor onze 32ste editie zijn uitverkocht."

Nogmaals Circa Waves proberen haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken