Verzameltopic kleinere internationale festivals 2021

pijnlijk voor hellfest, Manowar canceled hun optreden van vanavond, met niet veel tijd om een vervanger te zoeken. Hier gaan niet veel mensen over te spreken zijn

pijnlijk voor hellfest, Manowar canceled hun optreden van vanavond, met niet veel tijd om een vervanger te zoeken. Hier gaan niet veel mensen over te spreken zijn
Eerder pijnlijk voor Manowar, volgens mij was het zelfs nog hun enige optreden die ze gingen doen?

xydroh wrote:

Eerder pijnlijk voor Manowar, volgens mij was het zelfs nog hun enige optreden die ze gingen doen?

Heel die dag is de grote manowar show, geen reden meegegeven, dit lijkt gewoon op een "we hadden geen zin vandaag" Ze hadden al geen te goeie naam en waren al historisch overpriced maar dit gaan ze toch niet snel meer te boven komen in Europa denk ik dan.

Manowar was wel degelijk op het terrein gisteren maar besloten vandaag om terug te keren.

Een week geleden redelijk impulsief beslist om met een kameraad en een aantal vrienden van hem mee te gaan naar MetalDays in Slovenië.

Nog festileakers die gaan / er al zijn geweest?
Of iemand nog tips - het is zelf mijn eerste keer :)

Een week geleden redelijk impulsief beslist om met een kameraad en een aantal vrienden van hem mee te gaan naar MetalDays in Slovenië.

Of iemand nog tips – het is zelf mijn eerste keer
1f642.svg

Tof! Vrienden van mij gaan er al jaren heen en zijn erg enthousiast. Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar mee. Redelijk kleinschalig en op een prachtige locatie, overdag lekker zwemmen in een rivier. Ik zie het helemaal voor me. Veel plezier daar!

Dankje!

Ik zeg ook al jaren dat ik er eens heen wil, dus nu die aanbieding werd gedaan en dat best in mijn planning paste, heb ik niet getwijfeld.
Ziet er inderdaad op alles wat ik van kennissen zie een prachtige locatie uit. En sowieso; vakantie en metal gecombineerd, dat kan onmogelijk tegenvallen hahaha!

Of iemand nog tips – het is zelf mijn eerste keer ?

Vet, hoor. Staat nog altijd op m'n lijstje. Dit jaar weer een keurige line-up, zie ik. Alien Weaponry, Korpiklaani, Dream Theater, Gaahls Wyrd, Architects, Soilwork, Kvelertak, Une Misère. Dat zijn ook gelijk mijn aanraders.
Ga je alle dagen?
In ieder geval, alvast veel plezier gewenst!

Vet, hoor. Staat nog altijd op m’n lijstje. Dit jaar weer een keurige line-up, zie ik. Alien Weaponry, Korpiklaani, Dream Theater, Gaahls Wyrd, Architects, Soilwork, Kvelertak, Une Misère. Dat zijn ook gelijk mijn aanraders.
Ga je alle dagen?
In ieder geval, alvast veel plezier gewenst!

Bedankt!!
We gaan inderdaad alle dagen, we vertrekken donderdagavond, dus early arrival op vrijdag.
't Is niet te vergelijken met de (hoeveelheid) grote bands op graspop, maar die setting gecombineerd met een hele week vanaf 15-16u bands klinkt heerlijk.

Bedankt voor je aanraders. Architects en Kvelertak staan niet zo hoog op mijn lijstje, une misère moet ik eens beluisteren, en voeg ik op het hoogste plekje - delend met Dream Theater - ook Demons & Wizards toe. Kan ik hun show alsnog volledig zien en 'Fiddler on the green' horen.

Ook heel fijne app hebben ze trouwens, waar je meteen een aantal fragmenten per band kan luisteren. Handig, zeker met die New Forces stage.

Ik ga ook naar metaldays toe. Het word ook mijn eerste keer, maar ik ben wel eerder in Slovenië geweest en het is echt een prachtig land. Ik kijk het meest uit naar Tribulation, dimmu borgir, neurosis, kvelertak, lucifer en hypocrisy

Verslagje van mijn eerste Metal Days ervaring!

Heel kort: het was fantastisch!

Een combinatie tussen festival-en vakantiegevoel, op een zeer unieke locatie
Een micro-klimaat tussen de bergen, met het terrein gelegen in een lange strook langs de rivier
Camping is een combinatie tussen stukken op open gras, maar ook mogelijkheid om in ‘het bos’ je tentje op te zetten. Vrijdag gearriveerd en dat bosgedeelte lag al goed vol (na elke dag om 8u uit de tent te branden, begrijp ik waarom) Onze groep was aangesloten bij een Belgische/ Vlaamse organisatie, Grimm, die daar een Group camping hebben. Dat bleek een heel fijne beslissing, want vanuit Grimm werden ook nog extra activiteiten gedaan (wandelingen in de omgeving, raften, een Belgian Invasion groepsfloat op de rivier, een welkomstparty op zondagavond, etc) en krijg je toch een groot groepsgevoel.

Zaterdag en zondag was enkel de ‘new forces stage’ al open, dus dat gaf de kans om rustig alles te verkennen en nog een toeristisch uitstapje te doen.
Maandag tot en met vrijdag was er een programma op de 3 podia, vanaf ongeveer 16u.
De rivier is overdag ‘the place to be’; honderden metalheads die op hun flamingo / eend / eenhoorn of welke floatie dan ook ronddobberen, en nog eens zoveel volk die over de hele rivierstrook aan en in het water hangt met campingstoeltjes, party tentjes en vooral veel drank!!
In de late middag trekt “iedereen” richting camping of festivalterrein om iets te eten, te douchen, kleding aan te trekken en richting podia te gaan.

Er wordt ingezet op milieu-bewustzijn door een inruilsysteem voor bekers (geen herbruikbare, maar zowel bekers als bordjes en bestek zijn bio-afbreekbaar), een trash-fee die je betaalt bij aankomst en terug krijgt wanneer je je gevulde vuilzak inlevert op het einde van het festival (foto’s na afbraak van de camping tonen dat het nog beter kan, maar de hoeveelheid afval die overbleef was heel beperkt en lag zelfs dan nog gegroepeerd), de grond rond de podia lag er telkens proper bij, zeer aangenaam! Gezien de mooie natuur waar je in verblijft, voel je je ook verplicht dit te waarderen.

Verder was er dus ook nog muziek; een stage voor opkomende bands bij een stukje strand, de MainStage met een heuvel langs rechts waar iedereen op kan zitten en zo op een rustige manier ook nog kan meegenieten van de sfeer en een 2e podium in het bos.
Mijn top 10 van de week: 1 - Demons & Wizards, 2 - Dimmu Borgir, 3 - God is an astronaut, 4 - Alien Weaponry, 5 - The Vintage Caravan (incl hun geweldige akoestische nachtset!!), 6 - Finntroll, 7 - Dream Theater, 8 - Rotting Christ, 9 - In the Woods…, 10 - Hexa Mera
Rond 21u was er altijd een volledige overlapping tussen de 2 podia, maar de headliner op main en de afsluiter in the Forest werden wel mooi afgelost.

Pro’s: locatie, organisatie, sfeer, mogelijkheden op de camping (met / zonder auto in de buurt - dicht / ver van het festivalgedeelte, open veld / bos), lekker eten (en eveneens supermarkten vlakbij), prijs (ong. 200 euro voor een hele week met gratis douches, mogelijkheid tot gratis opladen van gsm of gratis gebruik powerbank), ecologische ingesteldheid, programma verspreid over 5 dagen met beperkt aantal heel grote bands maar toch genoeg interessants om te zien

Cons: te weinig slaap door de hitte vanaf ’s ochtends :D, toch een gemis aan Belgisch bier, de afterparty's met telkens dezelfde liedjes (de muziek daar was overdag beter dan op de afterparty, dus daar zit nog optie tot verbetering), zo ontzettend veel Vlamingen en Nederlanders dat je soms vergeet dat je in Slovenië zit hahaha

Grootste con: net na het festival is gemeld dat 2020 waarschijnlijk de laatste keer in Tolmin zal zijn. Er wordt een autostrade gepland die volledig door het terrein loopt. Schrijnend. Er is deze editie nog bezoek geweest van hogere instanties + burgemeester van Tolmin, maar de kans dat er nog iets zal wijzigen aan de plannen lijkt klein. De organisatie is uiteraard wel op zoek naar een andere locatie. Hopelijk met dezelfde insteek; dat moet in principe wel te vinden zijn in het wondermooie Slovenië.

Grootste con: net na het festival is gemeld dat 2020 waarschijnlijk de laatste keer in Tolmin zal zijn. Er wordt een autostrade gepland die volledig door het terrein loopt. Schrijnend. Er is deze editie nog bezoek geweest van hogere instanties + burgemeester van Tolmin, maar de kans dat er nog iets zal wijzigen aan de plannen lijkt klein. De organisatie is uiteraard wel op zoek naar een andere locatie. Hopelijk met dezelfde insteek; dat moet in principe wel te vinden zijn in het wondermooie Slovenië.

Leuk verhaal! Dank voor het schrijven. Demons & Wizards stonden bij vrienden van me ook al op 1, begin er steeds meer van te balen dat ik die op Graspop gemist heb (al had ik Lamb of God ook voor geen goud willen missen). Hoe was In the Woods? Twijfel erover om een kaartje hiervoor te halen, staan in het najaar in Baroeg, kleine metalbunker op fietsafstand.

Via die vrienden kreeg ik het verhaal van de snelweg ook al mee, echt enorm zonde. Ik zie dat besluit niet snel veranderen helaas omdat een paar metalheads op hun eenhoorn willen dobberen een paar dagen in het jaar. Hierdoor wel gaan twijfelen of ik volgend jaar wel of niet ga. Aan de ene kant is het de laatste keer, dus laatste keer om dit te kunnen ervaren. Aan de andere kant, straks vind ik het enorm tof en ga ik er alleen maar harder van balen dat het stopt.

Hoe was In the Woods?

Ik vond ze heel erg sfeervol, ook fijne setting om 'in the woods' in the woods te zien. Die afsluiters stonden altijd van half 1 tot 2u, telkens goeie keuzes van bands voor dat uur maar door de vroege ochtenden en hitte overdag glijden de gedachten bij dat soort muziek nogal gemakkelijk weg. Ik doe ze daardoor vrees ik onrecht aan met mijn lage positie in de top 10. Als ze bij mij op fietsafstand zouden spelen en voor een normale ticketprijs, zou ik zeker opnieuw gaan.

Ik zie dat besluit niet snel veranderen helaas omdat een paar metalheads op hun eenhoorn willen dobberen een paar dagen in het jaar.

Als je't zo stelt natuurlijk niet :D maar er komt natuurlijk iets meer bij kijken.
- metal days is niet het enige festival dat er plaats vindt; er is nog een of ander reggae festival en nog een 3e (weet niet juist welk genre) op die locatie
- die festivals zorgen voor heel wat inkomsten voor de stad Tolmin en regio
het hele stadje liep die dagen vol metalheads die geld spenderen, zowel in horeca als in uitstappen (paragliding, rafting, kajakken, canyoning,...). Voor al die Oostenrijkers, Duitsers, Nederlanders, Belgen,... is Slovenië goedkoop, dus proberen de meesten nog wel wat extra ervaringen op te doen terwijl ze daar zijn.

Ook hier zou ik zeggen om je niet tegen te laten houden volgend jaar. Het is een fijne locatie en dan kan je de omgeving daar al bezoeken. Stopzetten gaan ze niet doen, ze verplaatsen gewoon naar een andere locatie, dus kan je de editie(s) daarna mogelijk gewoon een heel ander stuk Slovenië meepakken. ;) De organisatie lijkt me heel bewust van hun sterktes, dus die gaan ze zeker zo ruim mogelijk behouden bij de keuze voor een volgende locatie.

Ik wil volgend jaar nog eens een verre reis doen, maar nu kriebelt het toch heel erg om Metal Days op herhaling ook mee te pakken. :D

Dat 3e is "Punk Rock" Holiday! Begint volgende week en ik ga er voor de 6e keer naartoe. Iets kleiner als Metal Days (als ik het goed begrijp is de Main Stage van metaldays er niet. Er zijn dus maar 2 podia en spelen nooit bands gelijk wat ik wel kan waarderen. Hier spelen er al bands van 12 u op de Beach Stage tot een uur of 6, 7 's avonds, en dan nog 5 grotere bands op de Main Stage (wat bij Metal Days de 2e stage is denk ik) in het bos.

Kijk er naar uit!

Dat 3e is “Punk Rock” Holiday! Begint volgende week en ik ga er voor de 6e keer naartoe. Iets kleiner als Metal Days (als ik het goed begrijp is de Main Stage van metaldays er niet. Er zijn dus maar 2 podia en spelen nooit bands gelijk wat ik wel kan waarderen. Hier spelen er al bands van 12 u op de Beach Stage tot een uur of 6, 7 ’s avonds, en dan nog 5 grotere bands op de Main Stage (wat bij Metal Days de 2e stage is denk ik) in het bos.

Kijk er naar uit!

Heerlijk!
Thanks for filling up the blanks in my memory :D
Klinkt ook als een mooie festivalinvulling met die 2 podia en een degelijke affiche als ik zo vluchtig kijk.
Geniet ervan en hopelijk heb je even rustig weer als wij hadden!

wacken 2020 is al uitverkocht 21 uur nadat de kaartverkoop online ging 75000 kaarten

https://www.instagram.com/p/B1Eytv7AvE4/?igshid=r9sar5idx9ti

Op momenten als deze zou ik willen dat ik oneindig geld / tijd had.

Imagine dat de ??? headliner een Frank Ocean, of misschien zelfs Odd Future is. Zo veel mensen van Odd Future zijn er ook ??? Ik droom teveel.

Kan dit misschien een algemeen "Overig festival" topic worden ipv 2019?

https://www.brakrock.be/line-up

Best een leuk affiche. Hier wil ik best heen tegen dei tijd.

Users who are viewing this thread