Tool

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Het wordt steeds gekker. Waar slaat dat op?
Zal wel weer uit de kast zijn gehaald om reclame te maken voor hun langspeler, maar toch.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
De dagen en uren aan het aftellen...

https://twitter.com/revolvermag/status/1161489770750648320?s=21
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
De nieuwe OOR binnengekregen. Staat een aardig stuk in over TOOL. Gaat over hun geschiedenis en Maynards andere projecten. Toch zeker zes bladzijdes aan leesvoer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Zo, weer terug van vakantie, bijzonder veel Tool geluisterd. Ook inmiddels goed kennis gemaakt met de Fear Inoculum single. Heel vet. Ik kan niet wachten om het hele album te luisteren.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dat Fear Inoculum is weer zo'n typische groeier waar de klasse zich pas na verschillende luisterbeurten ontvouwd. Ik vind het weer grote klasse. Het is op en top Tool en natuurlijk zijn er de herkenbare elementen maar het nummer onderscheidt zich ook, vind ik. Allereerst productioneel: het knalt werkelijk de speakers uit. Verder is vooral Maynard waar de ontwikkeling het duidelijkst is. De woede lijkt uit zijn zang verdwenen. Een natuurlijke en wat mij betreft prima ontwikkeling. Het zou wat pathetisch zijn om als mid-vijftiger nog voortdurend je emoties te kanaliseren door te schreeuwen. Kortom, alle vertrouwen in de rest van die plaat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Dat Fear Inoculum is weer zo’n typische groeier waar de klasse zich pas na verschillende luisterbeurten ontvouwd. Ik vind het weer grote klasse. Het is op en top Tool en natuurlijk zijn er de herkenbare elementen maar het nummer onderscheidt zich ook, vind ik. Allereerst productioneel: het knalt werkelijk de speakers uit. Verder is vooral Maynard waar de ontwikkeling het duidelijkst is. De woede lijkt uit zijn zang verdwenen. Een natuurlijke en wat mij betreft prima ontwikkeling. Het zou wat pathetisch zijn om als mid-vijftiger nog voortdurend je emoties te kanaliseren door te schreeuwen. Kortom, alle vertrouwen in de rest van die plaat.

Goed gezegd! Deze zangstijl van Maynard zorgde bij mij al eerder voor "groeiers", namelijk bij het laatste APC album. Daar moest ik ook even inkomen, maar ben ik nu echt helemaal gek op. Alle vertrouwen dat het hetzelfde gaat zijn bij Tool, wat de title track betreft herken ik alvast precies wat jij omschrijft.

Edit: oeps, en mezelf per ongeluk geliked.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De recensies, zo her en der, komen in elk geval superlatieven tekort. Het schijnt het wachten meer dan waard te zijn geweest. En dan maar hopen dat ze volgend jaar terug komen en die nieuwe plaat integraal spelen. :)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De nieuwe OOR binnengekregen. Staat een aardig stuk in over TOOL. Gaat over hun geschiedenis en Maynards andere projecten. Toch zeker zes bladzijdes aan leesvoer.

Eigenlijk had ik wel in interview verwacht over die nieuwe plaat. Voor mij, als jarenlange OOR lezer, bracht het stuk niks nieuws. Maar goed, in de vorige editie gaven ze aan dat er een interview op stapel stond dus wellicht in de volgende editie, samen met de recensie van Fear Inoculum.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
wenteldave wrote:
De nieuwe OOR binnengekregen. Staat een aardig stuk in over TOOL. Gaat over hun geschiedenis en Maynards andere projecten. Toch zeker zes bladzijdes aan leesvoer.

Eigenlijk had ik wel in interview verwacht over die nieuwe plaat. Voor mij, als jarenlange OOR lezer, bracht het stuk niks nieuws. Maar goed, in de vorige editie gaven ze aan dat er een interview op stapel stond dus wellicht in de volgende editie, samen met de recensie van Fear Inoculum.

Dat laatste is het meest logisch. In deze editie hebben ze dan wellicht geprobeerd om bij de lezer interesse te creëren in het nieuwe album.
Kwam jij nog allerlei stukjes uit oudere edities tegen, die je toendertijd ook al gelezen had?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

wenteldave wrote:
De nieuwe OOR binnengekregen. Staat een aardig stuk in over TOOL. Gaat over hun geschiedenis en Maynards andere projecten. Toch zeker zes bladzijdes aan leesvoer.


Eigenlijk had ik wel in interview verwacht over die nieuwe plaat. Voor mij, als jarenlange OOR lezer, bracht het stuk niks nieuws. Maar goed, in de vorige editie gaven ze aan dat er een interview op stapel stond dus wellicht in de volgende editie, samen met de recensie van Fear Inoculum.

Dat laatste is het meest logisch. In deze editie hebben ze dan wellicht geprobeerd om bij de lezer interesse te creëren in het nieuwe album.
Kwam jij nog allerlei stukjes uit oudere edities tegen, die je toendertijd ook al gelezen had?

Alleen maar, eigenlijk. Leuk om nog eens terug te lezen maar ik bleef als Tool adept wel wat op m'n honger zitten. Ach ja, nog 10 dagen en alles komt goed. :)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
https://www.dropbox.com/sh/d22ypa5f468szdt/AADoxKJxnB3ymKYYQ8Ca2JPAa?dl=0&fbclid=IwAR07psIcXrVlI4I__xkebnSUQZfjz2j2yxZOHK3qI0u48VDDK04F52XkWII

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Haha nice, ga zo ook ff een download link opsnorren denk ik. Was wel grappig om die shit allemaal te zien gebeuren op de Tool subreddit. Maar ben nu wel benieuwd ook haha :D
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
En, wat vinden we er van? Ik vind het weer een klein meesterwerk. Kathedralen van songs en Maynard die mooier zingt dan ooit. Deze gaat de komende tijd op repeat.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
En, wat vinden we er van? Ik vind het weer een klein meesterwerk. Kathedralen van songs en Maynard die mooier zingt dan ooit. Deze gaat de komende tijd op repeat.

Als er iemand een download linkje kan delen. Zeer welkom :)
Ik vertrek morgenvroeg op reis, dus zou fijn zijn die nummers mee te kunnen nemen, anders is het ergens met wifi eens even een liedje proberen luisteren, maar ze gewoon op mijn gsm hebben om ze te luisteren op een rustig momentje tijdens onze vreselijk vroege vlucht of de chilluurtjes daarna zou natuurlijk heerlijk zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Deze link zou moeten werken.

Held!!! Bedankt!! :D


Wacht nou gewoon tot vrijdag. Is dat dan zo moeilijk?

Om redenen net uitgelegd, ja!
In alle (of pakweg; de meeste) andere omstandigheden: nee, dat is niet moeilijk, vrijdag is perfect.
Bij Slipknot vond ik het heerlijk om 's ochtends mijn pakketje van de postbode in ontvangst te nemen, toevallig net een dagje verlof te hebben, de cd in mijn home system te steken voor optimaal geluid en rustig het boekje door te bladeren bij het eerste, reeds gekende, nummer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554

Ik heb m gewoon van Kickass Torrents gehaald haha, daar staat ie inmiddels ook op.

En, wat vinden we er van? Ik vind het weer een klein meesterwerk. Kathedralen van songs en Maynard die mooier zingt dan ooit. Deze gaat de komende tijd op repeat.

Helemaal eens!

Na de eerste luisterbeurt had ik een momentje van teleurstelling, omdat ik het gevoel had dat ze zichzelf niet echt meer gepushed hadden voor dit album. De meest opwindende stukjes kleuren in mijn oren namelijk redelijk binnen de lijntjes van hun eerdere werk. Dat zijn lijntjes die ze zelf hebben gelegd, dus geen straf om naar te luisteren, maar ik mistte het scherpe randje een beetje. Na de tweede luisterbeurt kwam ik echter tot de conclusie dat 1.) het perfectioneren van de bekende sound met bijzonder veel klasse gedaan is, en 2.) er toch echt wel een hoop nieuwe details door het bekendere geluid geen geweven zijn. Het perfectioneren van een al zo perfecte sound, maar daarnaast ook groeien en vernieuwen, maakt dit zeker een meesterwerk voor mij. En daarin hebben ze zichzelf dus wel degelijk gepushed denk ik! Dat dan in dat jarenlange proces van opbouwen en bijschaven de scherpe randjes van vroeger wat verdwenen zijn, past daar eigenlijk alleen maar bij. Maynard's vocals zijn daar een groot onderdeel van, cleaner en subtieler dan ooit. Het enige wat ik nog even moet tegenkomen is een moment dat Justin's bas echt goed kan shinen, dat mis ik nog een beetje. Maar wat ik van hem hoor in samenspel met de anderen is het weer bijzonder sterk. Ik denk dat dit het best geoliede album is wat Tool ooit heeft gemaakt, en dat is een bijzondere prestatie voor een band die al jaren bekend staat om haar virtuoze samenspel.

Ik ben nu al helemaal verkocht, en zal er waarschijnlijk elke luisterbeurt nog meer in ontdekken. Daarmee groeit de waardering alleen maar groter, heb ik met Fear Inoculum en ook het laatste APC album gemerkt. Iets aan deze meer volwassen Maynard maakt voor mij elk nummer een slow burner, wat steeds helderder gaat branden in de loop van de tijd. Dus ja. Dat belooft nog wat. Ik ben blij :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken