Tool

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Pas op met foto’s nemen. Ze knikkeren je er zo uit.

Doen ze Sober nooit?

Thanks voor de waarschuwing.

Sober en Lateralus zijn sinds 2014 niet of nauwelijk nog live gespeeld helaas...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.678
1.607
Vet, heb je meer info? Kan zo snel niks vinden. Zou wel graag nog een poging willen wagen staanplaatsen ipv zitplaatsen te krijgen

Misschien iets te laat maaaar: Je moet de hele dag alle Tool nummers die ze draaien opschrijven en ergens in de middag een lijstje geven met wat ze hebben gedraaid die dag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Dr. Hannibal wrote:
Vet, heb je meer info? Kan zo snel niks vinden. Zou wel graag nog een poging willen wagen staanplaatsen ipv zitplaatsen te krijgen

Misschien iets te laat maaaar: Je moet de hele dag alle Tool nummers die ze draaien opschrijven en ergens in de middag een lijstje geven met wat ze hebben gedraaid die dag.

Haha ja denk dat dat m nu niet meer gaat worden...



Dr. Hannibal wrote:

Indiaantje89 wrote:
Pas op met foto’s nemen. Ze knikkeren je er zo uit.

Doen ze Sober nooit?


Thanks voor de waarschuwing.

Sober en Lateralus zijn sinds 2014 niet of nauwelijk nog live gespeeld helaas…

Jammer, 2 van mijn favo’s juist.

Same here
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zo..... die moet nog even indalen!
Maar dat kwartier pauze met meteen daarna die drumsolo was onnodig!
Maar de 1,5 uur die dan overblijft is imposant
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dat was echt episch! Vond de pauze op een raar moment (en waarom überhaupt pauze), maar het weerhield me er zeker niet van om er van te genieten!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dat was echt episch! Vond de pauze op een raar moment (en waarom überhaupt pauze), maar het weerhield me er zeker niet van om er van te genieten!

Die pauze..... Waar sloeg dat in godsnaam op. En dan, het dieptepunt van iedere rockshow, de drumsolo. Dat overleeft geen enkel concert. Zoals Raconteurs mij op BKS volstrekt onverwacht volledig overtuigde deed Tool precies het omgekeerde.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik snapte die 12min pauze en drumsolo ook niet zo... Afijn, erg sterke show verder, vooral het middenstuk.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Afgezien van het feit dat het een fantastische drummer is, lijkt de drumsolo weer helemaal terug van weggeweest. Verder die pauze, de mannen worden ook wat ouder. Verder beter zo dan we want more roepen voor een encore die toch wel komt. Hmmm dan het concert. Voor het eerst zitten in de Ziggo. Geen idee of het een verschil heeft gemaakt met mijn beleving. Ik had wel het idee dat ik meer een toeschouwer was in plaats van dat ik er echt helemaal in zat.
Mooi begin met mooie visiuals. Ook een verademing geen gebruik telefoons toegestaan. Ze controleerden wel erg heftig, maar ik vond het een verademing. Moeten ze vaker doen! Qua muziek, leuk begin. Helaas geen kippenvel moment gehad. Nieuwe nummers gingen erg stroef en waren in mijn beleving langdradig. Hoogtepunten waren vlak voor de pauze. Intolerance, Jambi en Forty Six & 2. Met name dat laatste nummer. Na de pauze hebben ze dat niveau niet meer gehaald. Met name de zang. Daar zat zoveel effect op en het leek wel afgeraffeld te worden.
Verder jammer dat ze een aantal nummers niet spelen en er voor kiezen om nieuwe nummers te spelen. Was leuk geweest als ze nog een keer terugkomen. Ik heb me erg vermaakt, maar memorabel was het voor mij zeker niet.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
We gaan toch niet allemaal klagen over die 12 minuten pauze en (korte) drumsolo?

Iets meer dan anderhalf uur een gigantische pletwals. Geluid zat perfect (pluim aan de ziggo). Dat ze met drie man instrumentaal zo een sound kunnen produceren, zelden gezien.

Ik vond de twee nieuwe nummers meer dan geslaagd, vielen zeker niet uit de toon. Ik ben nog meer benieuwd naar dat nieuw album.

Als dit geen goede reviews krijgt, weet ik het ook niet meer wat je als groep nog meer kan doen. Visuals zaten goed, het licht was een toegevoegde meerwaarde en het publiek op het middenplein was keihard aan het genieten. Topavond!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
We gaan toch niet allemaal klagen over die 12 minuten pauze en (korte) drumsolo?

Iets meer dan anderhalf uur een gigantische pletwals. Geluid zat perfect (pluim aan de ziggo). Dat ze met drie man instrumentaal zo een sound kunnen produceren, zelden gezien.

Ik vond de twee nieuwe nummers meer dan geslaagd, vielen zeker niet uit de toon. Ik ben nog meer benieuwd naar dat nieuw album.

Als dit geen goede reviews krijgt, weet ik het ook niet meer wat je als groep nog meer kan doen. Visuals zaten goed, het licht was een toegevoegde meerwaarde en het publiek op het middenplein was keihard aan het genieten. Topavond!

Het kan een goed concert, maar geen perfect concert zijn toch?

Mij viel het erg mee, want ik ken hun muziek eigenlijk niet zo goed. Drie keer Lateralus en één keer 10,000 Days geluisterd denk ik - in mijn leven - en daar houdt het dan wel mee op. Toch knap dat ik de hele set lang geïnteresseerd bleef. Al viel de encore mij over het algemeen wel tegen, behalve die 12 minuten en drumsolo ook de nummers zelf en natuurlijk die rare Abba-tape als afsluiting.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Was mijn eerste keer dat ik ze zeg. En toch wel blown away. Van begin tot eind zo'n beetje genoten. Enkel de pauze en drumsolo daarna was onnodig.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Wauwww, wat een topavond zeg! Eerste keer Tool, stond iets van 9e/10e rij en ben echt weggeblazen. Wat een geweld, wat een visuels en wat een set! Gelijk ff het puntje kritiek dat ik hierboven al lees aanhalen, de pauze + drumsolo.

De pauze snap ik de kritiek niet echt op, eerlijk. Dit is gewoon hetzelfde als dat ze 10 min weg zouden blijven voor een encore wat bijna elke artiest wel doet. Ik zag het eerder als een vorm van eerlijkheid. Of ze nou weg blijven vanwege de encore die nog komt, of eerlijk zeggen dat ze even pauze nemen voor de laatste paar nummers? Wat is het verschil qua concert beleving daarin? Enige verschil is de duur misschien. Waarbij een pauze voor een encore wat vaker 5/10 min is, was dit wel 12 min wat tikkeltje overdreven was.

Dan de drumsolo, tsja. Ik vond dat echt geweldig om te horen, 2 maten van mij drummen ook en gingen ook echt los erop. Ik snap enigszins de kritiek erop, maar ook niet helemaal want ik vond het zelf fantastisch dus kan me niet helemaal inbeelden hoe je dat niet leuk zou vinden.

Dan de set zelf, ik heb bewust niet naar de setlisten van te voren gekeken en ik was erg enthousiast. Hoogtepunt voor mij was toch wel parabol+ parabola, van het voor mij favoriete album Lateralus. Eind stuk van de set was ook echt enorm goed zoals hierboven gezegd. Na de pauze was het even inkomen, maar Vicarious en Stinkfist zijn wel twee knallers om heerlijk mee af te sluiten.

Verrassing van de avond: er werd rechts van mij vanaf Jambi(daar begreep ik het nog) tot het einde vd hele show gewoon gepit(daar snapte ik het niet meer). Had dat op de een of andere manier totaal niet bij Tool verwacht.

Al met al, topavond! Zeker zo zonder de camera's!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
De pauze voor een encore duurt toch vaak niet langer dan een minuut of twee?

Prachtconcert. Totaal geen voorstelling bij van te voren. Genoten. Twee topavonden op rij deze week in de Ziggo Dome.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/onvergetelijk-tool-sleept-ziggo-dome-mee-naar-afschrikwekkende-toekomstvisioenen~beb89fed/?fbclid=IwAR3pScdd8RZWO696t6s9rcIDNrYa8Wo2Bh9z0RXwVNbCDhAY5A4uN0s2O6Y&referer=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F&utm_campaign=shared_owned&utm_medium=social&utm_source=facebook
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
De review in Oor matcht wel aardig met mijn eigen mening: https://oor.nl/concerten/genadeloos-tool-neemt-de-tijd-in-de-ziggo-dome/

Pauze van 12 minuten is echt wel extreem lang, zeker in combi met de trage opbouw daarna. Had dan 2 minuten pauze gedaan en daarna de drummer aan het werk gezet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Man man man, wat een avond. Echt van het begin tot het einde genoten, de nummers kwamen stuk voor stuk erg goed over op mij. Kan mij totaal niet vinden in de kritieken die hier genoemd worden, zeker niet in het muggenziften over die pauze... Het oudere werk werd scherp gespeeld, de nieuwe nummers waren ook een belevenis. Deze avond ga ik niet snel vergeten. En onwijs veel zin om ze op Werchter dichterbij te gaan meemaken, de 2e ring was toch wat afstandelijk. Maar niettemin echt met volle teugen genoten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken