Wauwww, wat een topavond zeg! Eerste keer Tool, stond iets van 9e/10e rij en ben echt weggeblazen. Wat een geweld, wat een visuels en wat een set! Gelijk ff het puntje kritiek dat ik hierboven al lees aanhalen, de pauze + drumsolo.
De pauze snap ik de kritiek niet echt op, eerlijk. Dit is gewoon hetzelfde als dat ze 10 min weg zouden blijven voor een encore wat bijna elke artiest wel doet. Ik zag het eerder als een vorm van eerlijkheid. Of ze nou weg blijven vanwege de encore die nog komt, of eerlijk zeggen dat ze even pauze nemen voor de laatste paar nummers? Wat is het verschil qua concert beleving daarin? Enige verschil is de duur misschien. Waarbij een pauze voor een encore wat vaker 5/10 min is, was dit wel 12 min wat tikkeltje overdreven was.
Dan de drumsolo, tsja. Ik vond dat echt geweldig om te horen, 2 maten van mij drummen ook en gingen ook echt los erop. Ik snap enigszins de kritiek erop, maar ook niet helemaal want ik vond het zelf fantastisch dus kan me niet helemaal inbeelden hoe je dat niet leuk zou vinden.
Dan de set zelf, ik heb bewust niet naar de setlisten van te voren gekeken en ik was erg enthousiast. Hoogtepunt voor mij was toch wel parabol+ parabola, van het voor mij favoriete album Lateralus. Eind stuk van de set was ook echt enorm goed zoals hierboven gezegd. Na de pauze was het even inkomen, maar Vicarious en Stinkfist zijn wel twee knallers om heerlijk mee af te sluiten.
Verrassing van de avond: er werd rechts van mij vanaf Jambi(daar begreep ik het nog) tot het einde vd hele show gewoon gepit(daar snapte ik het niet meer). Had dat op de een of andere manier totaal niet bij Tool verwacht.
Al met al, topavond! Zeker zo zonder de camera's!