Tool

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik ben er ook bij in de Ziggo Dome (staanplaats). Heb maar een kaartje kunnen bemachtigen, dus misschien kom ik nog wel wat mensen van dit forum tegen om het extra gezellig te maken :). Ben ook erg benieuwd naar hoe de nieuwe nummers echt live klinken!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ik ben er ook bij in de Ziggo Dome (staanplaats). Heb maar een kaartje kunnen bemachtigen, dus misschien kom ik nog wel wat mensen van dit forum tegen om het extra gezellig te maken :). Ben ook erg benieuwd naar hoe de nieuwe nummers echt live klinken!

Ik zal naar je zwaaien vanuit de 2e ring ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Ook aanwezig. Helaas wel zitplaatsen. Past misschien ook beter bij mijn leeftijd. Geen idee of ik zitten leuk ga vinden. Nog nooit gedaan in de Ziggo. Ik deel de mening dan ook dat zitten meer afstandelijk lijkt dan staan. Maar misschien ben ik helemaal om straks ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Dr. Hannibal wrote:

emmers met glijmiddel wrote:
TOOOOOOOOOOL

FUUUUUUCCKKKK YEEAAAHHHHH FFUCCCKKIINNGGG TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL

Gave nieuwe nummers hoor, dat gaat echt ziek worden gappies!


Ben je er ook bij in Ziggo? Toch wel benieuwd om de man achter deze prachtige username te leren kennen haha (neem aan dat je een man bent iig).

Ik ga ze elders zien, anders was ik zeker bereid voor een pilsje!

Benieuwd waar je ze gaat zien en waarom geen Ziggo. Wellicht dat ik nog wat kan leren ?
 
1 mei 2017
289
0
Ziggo lukt niet qua datum, dus ik zal ze in het buitenland aandoen.

Zitten bij Tool, of tenminste, een zitplaats, lijkt mij niet zo heel erg. Vooral vanwege de nieuwe productie die je daardoor vanuit een standpunt kan meemaken die je niet ziet vanaf de vloer. Al helpt het als je nog redelijk dicht bij het podium zit. Ik heb wel eens achteraan gezeten bij een Ziggo Dome-achtige arena, en de sfeer was echt kut. Veels te ver weg van het podium. Voelde alsof je naar een concertopname van iemand's telefoon zat te kijken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ook aanwezig. Helaas wel zitplaatsen. Past misschien ook beter bij mijn leeftijd. Geen idee of ik zitten leuk ga vinden. Nog nooit gedaan in de Ziggo. Ik deel de mening dan ook dat zitten meer afstandelijk lijkt dan staan. Maar misschien ben ik helemaal om straks ?

Heb zelf ook zitplekken. Vind dat bij concerten van deze schaal eigenlijk veel fijner.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ook aanwezig! Staanplaatsen!

Mooi blokje concerten vanaf volgende week: dEUS, Best Kept Secret, Eddie Vedder, Tool en dan na de zomer nog Wilco! Wordt goed!!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ook aanwezig! Staanplaatsen!

Mooi blokje concerten vanaf volgende week: dEUS, Best Kept Secret, Eddie Vedder, Tool en dan na de zomer nog Wilco! Wordt goed!!

Ja heb ook wel een leuk setje staan: Foals, Giorgio Moroder, TGTBTQ, Cage the Elephant, en dan 3 dagen op een rij Ladygod, Tool en Gojira :-o
Dan wellicht nog naar DeWolff en Wolfmother, avond daarna Spinvis + Concertgebouworkest, en op naar Rock Werchter...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Processierups wrote:
Ook aanwezig! Staanplaatsen!

Mooi blokje concerten vanaf volgende week: dEUS, Best Kept Secret, Eddie Vedder, Tool en dan na de zomer nog Wilco! Wordt goed!!

Ja heb ook wel een leuk setje staan: Foals, Giorgio Moroder, TGTBTQ, Cage the Elephant, en dan 3 dagen op een rij Ladygod, Tool en Gojira
1f62e.svg

Dan wellicht nog naar DeWolff en Wolfmother, avond daarna Spinvis + Concertgebouworkest, en op naar Rock Werchter…

Ik greep wederom naast kaartjes voor Gojira, maar niet naast die van Godsmack in Tilburg. Nog nooit gehoord van Ladygod (zal dat straks wel gaan luisteren). Ben 25 juni wel te vinden in Tivoli voor Wolfmother. Die vent heeft een strot...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
SPOILER ALERT! NIET LEZEN ALS JE GEEN SETLISTS WILT WETEN!

De Europese leg van de 2019 tour is inmiddels ruim van start, tijd om wat setlists te analyseren. Er zitten tot nu toe 3 zaalshows op, die alle drie exact dezelfde setlist lijken te hebben:


Edit this setlist | More Tool setlists


Allereerst valt mij een nieuw nummer op: CCTrip. Dit blijkt een stukje muzikaal geklooi door Danny Carey te zijn, met drums en synth. Geen idee of het een onderdeel is van een nieuw nummer of gewoon een leuk live dingetje, je kunt er hier zelf naar luisteren. Het is vrij abstract, verwacht er niet teveel van zou ik zeggen.

Met CCTrip, Descending en Invincible hebben we dus 3 nieuwe stukken in de setlist, waar netjes 3 nummers van zowel Ænema, Lateralus als 10.000 Days aan worden toegevoegd om de boel in balans te houden. Intolerance vertegenwoordigt het album Undertow. Als intro worden de woorden van Bill Hicks aan het begin van Third Eye afgespeeld, over drugs en muziek. Persoonlijk favorietje. En aan het einde wordt ABBA - Dancing Queen afgespeeld, heerlijk. Hebben ze inspiratie opgedaan van Steven Wilson's Permanating?

Hoe dan ook, dit lijkt een vrij vaste setlist te zijn die ik dus ook in de Ziggo Dome verwacht. Verder hebben we nu 2 festival setlists tot onze beschikking, Rock am Ring en Rock im Park. Beide zijn exact identiek, en zien er als volgt uit:


Edit this setlist | More Tool setlists


Nu lijkt deze setlist flink korter dan die van de zaalshows, maar ik denk dat dat wel meevalt. Allereerst geloof ik niet dat ze alleen Parabola zouden spelen, ik denk dat degene die dit invulde gewoon vergeten is Parabol erbij te vermelden als los nummer. Die twee vormen ook praktisch 1 nummer, kan me niet voorstellen dat ze dat maar half spelen. Verder denk ik dat de intro en outro (Third Eye en Dancing Queen) mogelijk gewoon niet vermeld zijn, alleen de live gespeelde nummers. Wellicht dat iemand die op RaR/RiP was het bovenstaande kan bevestigen ( @joslittel, @rockbeer)?

Waar we wel zeker over kunnen zijn is dat in deze festival setlists Intolerance vervangen wordt door Part Of Me en Vicarious plaatsmaakt voor Sweat, waardoor Undertow uit de setlist verdwijnt maar er dus wel 2 Opiate nummers in komen. CCTrip lijkt ook achterwege te blijven, of wordt deze ook gewoon niet vermeld? @joslittel, @rockbeer?

Dus ja, conclusies. Lateralus (het nummer) wordt nog steeds niet gespeeld, wat ik persoonlijk erg jammer vind, maar je kunt niet alles hebben. Over het algemeen zijn het beide mooie setlists, en het lijkt erop dat Tool redelijk sterk aan deze formule vast zal houden. Ik zie bij hun laatste US tour een vrij vergelijkbaar patroon. Dus ja, het lijkt erop dat we de bovenste lijst kunnen verwachten in de Ziggo Dome, en de onderste op Werchter (met wellicht dus die intro en outro van het bandje, en Parabol (?) er nog bij). Het lijkt allemaal een goed afgewogen mix van oud en nieuw, iets om naar uit te kijken en iets om op terug te kijken. #zinin :-D
 
1 mei 2017
289
0
Allereerst geloof ik niet dat ze alleen Parabola zouden spelen, ik denk dat degene die dit invulde gewoon vergeten is Parabol erbij te vermelden als los nummer. Die twee vormen ook praktisch 1 nummer, kan me niet voorstellen dat ze dat maar half spelen.

Check de videos op Youtube, ze slaan wel degelijk Parabol over bij de festivalshows dit jaar. Hebben ze in 2016-2017 ook wel eens gedaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Dr. Hannibal wrote:
Allereerst geloof ik niet dat ze alleen Parabola zouden spelen, ik denk dat degene die dit invulde gewoon vergeten is Parabol erbij te vermelden als los nummer. Die twee vormen ook praktisch 1 nummer, kan me niet voorstellen dat ze dat maar half spelen.

Check de videos op Youtube, ze slaan wel degelijk Parabol over bij de festivalshows dit jaar. Hebben ze in 2016-2017 ook wel eens gedaan.

Oh wat maf. Nouja dan klopt de setlist iig wel. Lijkt mij een erg vreemde gewaarwording als ze opeens uit het niks Parabola gaan spelen, maar okay. Thanks voor je antwoord!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
ik hoop toch op een langere setlist voor rock werchter.

geen lateralus, geen vicarious, geen sober, wist dat ze niet alles gingen spelen maar 1 van deze 3 had ik toch gehoopt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
PS. KINK geeft maandag tickets weg voor Tool hoorde ik vanochtend
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
ik hoop toch op een langere setlist voor rock werchter.

geen lateralus, geen vicarious, geen sober, wist dat ze niet alles gingen spelen maar 1 van deze 3 had ik toch gehoopt.

Reken maar niet op een langere setlist. Ze hadden op RaR/RiP gewoon dezelfde 1,5 uur als op Werchter en waren daar zelfs de enige echte headliner, in plaats van afsluiter na The Cure. Laatste keer dat Sober en Lateralus vast in de setlist zaten was 2014. Sober vorig jaar nog 2 keer op een festival gespeeld, dus misschien klein kansje daarop. Vicarious lijk je toch voor naar de zaalshow te moeten. Maar wellicht wordt die er op Werchter toch bij gegooid.

PS. KINK geeft maandag tickets weg voor Tool hoorde ik vanochtend

Vet, heb je meer info? Kan zo snel niks vinden. Zou wel graag nog een poging willen wagen staanplaatsen ipv zitplaatsen te krijgen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken