Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Ik vind The Neighbourhood echt een interessant gegeven en een mooi voorbeeld dat dit forum totaal niet representatief is voor de manier waarop muziek beluisterd wordt. Het werd hierboven al aangehaald maar deze band heeft 0,0 radio airplay, maar staat tussen The Weeknd, Ed Sheeran en Harry Styles in de streaminglijst. Dat doelpubliek luistert helemaal niet naar de radio. Ik ken wat nummers omdat ze op volume 10 staan als de tienerdochters thuis in de badkamer staan, maar had er ook nooit van gehoord. Bij dat concert in het Sportpaleis toestanden gezien, tieners die daar voor het Sportpaleis de nacht hebben doorgebracht, om 14 uur namiddag al een rij tot aan de voetgangersbrug, complete chaos en over hekken kruipen bij het openen van de deuren... Ben benieuwd of zoiets op RW zou passen, meer iets voor PKP lijkt me...
Het is ook gevaarlijk om streamingcijfers te extrapoleren naar ticketverkoop, en zeker voor een festival als Rock Werchter dat een eerder conservatief publiek heeft.

Pakweg Karol G, Travis Scott, BTS, Future, J Balvin en Pitbull hebben gi-gan-tisch veel streams, maar ik ben er vrij zeker van dat elk van deze artiesten door een overgroot deel van het aanwezige publiek lauw ontvangen zouden worden als (sub)headliner op Rock Werchter en dat er vrij weinig volk zou staan. Een groot deel van die streams komt uit andere continenten, leeftijdscategorie en andere variabelen waardoor er wellicht geen match is met de 80.000 mensen die op Rock Werchter zijn.

Zo'n Pitbull verkocht het Sportpaleis ook uit op een paar minuten, maar Werchter Boutique was ondanks zijn komst + die van kanonnen als Katy Perry, Mika en Pommelien ook niet uitverkocht. Tegenwoordig is muziekbeleving zodanig niche dat het perfect kan om 20.000 tickets voor een zaalshow te slijten aan een groep toegewijde fans, zonder dat de gemiddelde concertganger/festivalganger die artiest of groep in kwestie kent.

De selectie aan mensen op dit forumtopic lijkt me eigenlijk net wel een stuk representatiever voor wat al dan niet geschikt is op RW, dan streamingcijfers. The Neigbhourhood lijkt me een leuk groepje (voor de liefhebbers) ergens in de namiddag, maar bij een hoge spot op de main zal daar erg weinig volk staan volgens mij.

De selectie aan mensen op dit forumtopic lijkt me eigenlijk net wel een stuk representatiever voor wat al dan niet geschikt is op RW,
Ik denk dat het forum hier net niet representatief is doordat de massa zich hier ook maar in hun bubbel bevinden. Uiteindelijk zijn diegenen die het beste zich hebben de bookers en programmatoren van Werchter zelf. En 90% van de tijd lijken ze het ook bij het juiste eind te hebben, terwijl dat hier...wel ja niet altijd zo is. ;-)

• Leuk
Waarderingen: phil, NooT en festirock
Ik denk dat het forum hier net niet representatief is doordat de massa zich hier ook maar in hun bubbel bevinden. Uiteindelijk zijn diegenen die het beste zich hebben de bookers en programmatoren van Werchter zelf. En 90% van de tijd lijken ze het ook bij het juiste eind te hebben, terwijl dat hier...wel ja niet altijd zo is. ;-)
Als je me citeert, moet je wel de volledige zin citeren he ;) Ik zei dat De selectie aan mensen op dit forumtopic representatiever zijn dan louter streamingcijfers. Als in: ik geloof dat als je bv. de 20 actiefste posters in dit topic een afgebakend budget zou geven om een affiche samen te stellen, deze affiche in totaal meer kaartjes zou schuiven en beter zou ontvangen worden door de gemiddelde combi-bezoeker, dan wanneer je een affiche met datzelfde budget zou samenstellen louter gebaseerd op streamingcijfers.

Dat diezelfde selectie van 20 forumgangers het beter zou doen dan de bookers heb ik dan ook niet beweerd 😁. Al vind ik nu ook niet dat je objectief kan zeggen dat die bookers het zo fameus doen de voorbije 10 jaar. Het festival is, in tegenstelling tot Pukkelpop, nooit snel uitverkocht en soms zelfs nog niet tegen de deuren open gaan. Dat de weide uiteindelijk soms nog redelijk vol staat voor bepaalde acts ligt voor een groot deel ook aan de vaak zeer karige alternatieve programmatie (of soms zelfs het totale gebrek daaraan).

Als je me citeert, moet je wel de volledige zin citeren he ;) Ik zei dat De selectie aan mensen op dit forumtopic representatiever zijn dan louter streamingcijfers. Als in: ik geloof dat als je bv. de 20 actiefste posters in dit topic een afgebakend budget zou geven om een affiche samen te stellen, deze affiche in totaal meer kaartjes zou schuiven en beter zou ontvangen worden door de gemiddelde combi-bezoeker, dan wanneer je een affiche met datzelfde budget zou samenstellen louter gebaseerd op streamingcijfers.

Dat diezelfde selectie van 20 forumgangers het beter zou doen dan de bookers heb ik dan ook niet beweerd 😁. Al vind ik nu ook niet dat je objectief kan zeggen dat die bookers het zo fameus doen de voorbije 10 jaar. Het festival is, in tegenstelling tot Pukkelpop, nooit snel uitverkocht en soms zelfs nog niet tegen de deuren open gaan. Dat de weide uiteindelijk soms nog redelijk vol staat voor bepaalde acts ligt voor een groot deel ook aan de vaak zeer karige alternatieve programmatie (of soms zelfs het totale gebrek daaraan).
Dat we als forum leden een mooie en realistische affiche kunnen maken hebben we al bewezen in de Rock Werchter Draft :)

• Leuk
Waarderingen: NatasRW2026 en BeWario
Wel apart dingetje. Angèle is terug met enkele nieuwe singles, en binnen een maand een nieuw album en.. eigenlijk wordt ze door zowat elke Vlaamse radiozender compleet genegeerd. Enige die een beetje muziek van haar draait is Stubru, en dat is dan enkel die collab met Amelie Lens. En dat terwijl ze gewoon in een instant 2x de ING Arena uitverkoopt voor haar nieuwe tournee. Jammer ergens wel, want ik weet zeker dat ze in Vlaanderen ook erg populair is.

Wel apart dingetje. Angèle is terug met enkele nieuwe singles, en binnen een maand een nieuw album en.. eigenlijk wordt ze door zowat elke Vlaamse radiozender compleet genegeerd. Enige die een beetje muziek van haar draait is Stubru, en dat is dan enkel die collab met Amelie Lens. En dat terwijl ze gewoon in een instant 2x de ING Arena uitverkoopt voor haar nieuwe tournee. Jammer ergens wel, want ik weet zeker dat ze in Vlaanderen ook erg populair is.

Als Vlaamse zenders Angèle negeren, is dat vooral hun eigen gemis. Dat is gewoon een ster. Die aankondiging van haar tour op het dak van de Parijse Accor Arena is ontzettend straf. Geen twijfel mogelijk dat die een straffe show gaat neerzetten volgend jaar.

Als Vlaamse zenders Angèle negeren, is dat vooral hun eigen gemis. Dat is gewoon een ster. Die aankondiging van haar tour op het dak van de Parijse Accor Arena is ontzettend straf. Geen twijfel mogelijk dat die een straffe show gaat neerzetten volgend jaar.

Herrinner me gewoon nog heel erg die periode toen ze net doorbrak toen ze samen met Tamino circa 2017 (?) niet was weg te slaan uit de playlists van Stubru.. en nu, mja, niet.

Herrinner me gewoon nog heel erg die periode toen ze net doorbrak toen ze samen met Tamino circa 2017 (?) niet was weg te slaan uit de playlists van Stubru.. en nu, mja, niet.

Bizar eigenlijk, want Dis-le en Une Seule Vie zijn bangers. Ik ga vurig manifesteren dat die in 2028 hoog gaat staan op Werchter, want dat gaat keihard werken.

Dit. Onlangs kondigden ze de 'nieuwe van Angèle' aan. Kreeg je inderdaad die collab met Amelie Lens i.p.v. die nieuwe single die echt super tof is. Je zou toch denken dat die qua sound echt bij StuBru zou moeten passen maar blijkbaar niet dus.

First time at Rock Werchter?

It would be nice but we shall see what comes about. I would like to attend on a year with some substantial interest rather than just to go. I am expecting Rock AM Ring to give a good idea of being in or out tomorrow which if it's out that's fine for me.
As expected! That will immediately reveal a few serious contenders.

Tere will be a bit of crossover but not massively I don't think?

Als je alle geruchten en leaks voor rock am ring combineert krijg je zoiets geloof ik?

Headliners: Blink 182, Die Toten Hosen, BMTH

Main sub/second stage headliners: Turnstile, Faith no more, Avenged Sevenfold, Evanescence

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Als je alle geruchten en leaks voor rock am ring combineert krijg je zoiets geloof ik?

Headliners: Blink 182, Die Toten Hosen, BMTH

Main sub/second stage headliners: Turnstile, Faith no more, Avenged Sevenfold, Evanescence
Die Toten Hosen are playing two shows in Nuremberg a week after Rock im Park. That effectively rules them out. The clue pointing to Avenged Sevenfold fits Muse just as well.

Users who are viewing this thread