Het voorbije decennium amper nog games aangeraakt, maar sinds dit jaar heb ik het terug wat proberen oppikken.
Grootste nieuwigheid voor mij was de aankoop van een Switch 2 paar weken geleden. Goeie bundeldeal met Pokopia erbij gevonden op vakantie in Frankrijk, dus dit voelde als het goeie moment met de aankomende prijsstijging van de console. Helaas nog niet veel tijd gehad voor Pokopia, maar eerste uurtjes waren top en het lijkt me echt de perfecte game om casual op te pikken over de jaren heen. Gisterenavond ook even de beta van de nieuwe COD opgestart voor de memes, maar merkte toch meteen dat ik dit soort games enorm ontgroeid ben. De Switch lijkt me daarnaast ook niet het optimale platform voor first person shooters.
Eerder deze zomer heb ik vooral Runescape Dragonwilds gespeeld. RS3 is by far mijn meest gespeelde game ooit, dus deze spin-off ligt automatisch wel in mijn straatje en ik had sowieso wel weer eens zin in een leuke survivalgame. Niets baanbrekends en sommige skills zijn nog wat dunbezaaid qua content, maar ik vind het een erg mooie game met een leuke uitwerking van de verschillende gebieden. En dat allemaal met een klassiek Runescape-sausje en veel verwijzingen naar de originele game. Laatste updates van deze zomer waren ook erg goed en met Jagex ben je gelukkig ook verzekerd van nog jaren nieuwe content, dus ik ga sowieso nog veel plezier hebben aan deze game.
In de Steam sale begin deze zomer verder nog Planet Zoo (ja hoor
@Koekdoos, je bent niet alleen!) en Red Dead Redemption 2 opgepikt. Ik ben er helaas nog niet toe gekomen om effectief te spelen, maar de prijs was te belachelijk om te laten liggen. GTA6 op PC zal toch nog niet voor meteen zijn dus genoeg leuks om mij tot die tijd bezig te houden