Om de komkommertijd door te komen was ik eens bezig met een klein hobbyprojectje (i.p.v. mijn gebruikelijke 'nazomerslaap').

Er worden wel vaker bands genoemd die nog nooit op GMM hebben gestaan, in sommige gevallen zelfs onbegrijpelijk (bv. Cattle Decapitation, Deicide, Draconian, Gorgoroth, Gutalax, Linkin Park, NOFX, Pentagram, Queens Of The Stone Age, Sodom, The Melvins, Trollfest, Tygers Of Pan Tang, Visions Of Atlantis, Wardruna, Wheel, Wolvennest).
Dus ik was eens wat bands bijelkaar aan het zoeken uit allerlei genres en van allerlei leeftijden, die vroeger of later eens op GMM zouden kunnen staan (of allang hadden moeten staan).
Dat is wat uit de hand gelopen, waardoor het er een stuk meer zijn geworden dan ik oorspronkelijk had gedacht..

Zoveel dat ik er met gemak een hele GMM-poster mee kan vullen (bijna twee zelfs

).
Dus dat heb ik dan maar eens min of meer gedaan..
Paar opmerkingen:
- Alle podia op alle dagen zijn in verschillende thema's/categorieën/genres verdeeld.
- Ieder dagpodium heeft 8 bands.
- Ik heb een tweede Marquee toegevoegd (à la Hellfest).

- Headliners zijn apart gehouden.
- Bands staan per podium niet op volgorde van grootte/bekendheid/populariteit, maar gewoon alfabetisch.
- Genoemde bands zijn in ieder geval op papier nog steeds actief, al zitten er zeker een hoop tussen die waarschijnlijk niet/nooit naar GMM zouden komen of überhaupt nog gaan optreden.
In veel opzichten totaal onrealistisch natuurlijk, dus neem het met een kilo zout..

Leek me gewoon eens leuk om te kijken wat allemaal mogelijk en wenselijk is.
Laat dus vooral weten wat je ervan vindt (podia, individuele bands, potentiële headliners, etc.)!
(Maar dan uiteraard niet op het niveau van 'band X past beter op podium Y', etc.)
Bekijk bijlage 22718