Festileaks Draft XXII - through the decades

Mac Miller
(2011)

Deze draft wilde ik in ieder geval graag een themadag pakken waarin hiphop centraal staat. Toch het eerste genre waardoor mijn passie voor muziek is ontstaan.

Mac Miller is daar een belangrijk onderdeel van. Ik weet nog goed dat de mixtape K.I.D.S. uitkwam en wij dat gingen luisteren in de eerste/tweede klas. Ondertussen leerde ik meer artiesten kennen, maar bleef Mac Miller toch altijd één van m’n favorieten. Dat kwam ook doordat hij zichzelf echt muzikaal ontwikkelde. Faces, Swimming en Circles tot een experimentele jazzy alter ego.

Groot gemis dat hij is overleden en jammer genoeg nooit live kunnen zien. Vandaar dat ik hem graag in deze draft boek!

@AngieH @MadMandra27

siouxsie-and-the-banshees-1985-v0-aw7d78tmuo6h1.jpeg

de make-up zal @Koekdoos zeker aanspreken, maar blijf vooral hangen voor hun fijne postpunk/gothrock mix! SIOUXSIE AND THE BANSHEES

@MadMandra27 @BlackwaterPark

PEARL JAM
Een van de grote namen uit de alternatieve rockexplosie van de jaren 90. Pearl Jam brengt de herkenbare grunge-sound van die periode naar Breakpoint Fest, maar past tegelijk perfect binnen het idee om artiesten te tonen die een enorme invloed hebben gehad op de generaties na hen.

OPETH
Van Zweedse death metal tot progressieve en atmosferische rock: Opeth heeft doorheen hun carrière voortdurend de grenzen van zware muziek opgezocht. Hun combinatie van extreme passages, prog en lange, gelaagde composities maakt hen een logische keuze voor de meer donkere en experimentele kant van Breakpoint Fest.

TELEVISION
Met Marquee Moon leverde Television een van de meest invloedrijke gitaaralbums van de jaren 70 af. Hun hoekige riffs, lange gitaarinteractie en alternatieve aanpak vormen een belangrijke schakel tussen de klassieke rock en de post-punk en indierock die later zouden volgen

XXII and XXI.jpeg
XXII and XXI.jpeg
XXII and XXI.jpeg
@MadMandra27

PEARL JAM
Een van de grote namen uit de alternatieve rockexplosie van de jaren 90. Pearl Jam brengt de herkenbare grunge-sound van die periode naar Breakpoint Fest, maar past tegelijk perfect binnen het idee om artiesten te tonen die een enorme invloed hebben gehad op de generaties na hen.

OPETH
Van Zweedse death metal tot progressieve en atmosferische rock: Opeth heeft doorheen hun carrière voortdurend de grenzen van zware muziek opgezocht. Hun combinatie van extreme passages, prog en lange, gelaagde composities maakt hen een logische keuze voor de meer donkere en experimentele kant van Breakpoint Fest.

TELEVISION
Met Marquee Moon leverde Television een van de meest invloedrijke gitaaralbums van de jaren 70 af. Hun hoekige riffs, lange gitaarinteractie en alternatieve aanpak vormen een belangrijke schakel tussen de klassieke rock en de post-punk en indierock die later zouden volgen

Bekijk bijlage 22727Bekijk bijlage 22728Bekijk bijlage 22729@MadMandra27
Dat zij 2 snipes met 3 keuzes.

MOLOKO ('Melk' in het Oekraïens en Russisch). Frontvrouw Roísin Murphy is in 2026 amper minder relevant geworden, maar het begon allemaal in 1995 met Moloko's debuutalbum 'Do you like my tight sweater?', de openingszin van Roísin naar ex-partner en bandlid Mark Rydon toen ze elkaar voor het eerst ontmoetten.

images-5.jpeg

En dan één van mijn favoriete bands, die de jaren 80 hoogstpersoonlijk doortrekken naar 2026: NATION OF LANGUAGE

nationoflanguage-2025-promo-63-mileskalchik-2268x1500-300.jpg

@Dante @Oasiss / @JK79

KATE BUSH - DAVID BOWIE - FRANK OCEAN

Geese - Talk Talk - Moloko - Sly & The Family Stone - FKA Twigs - Siouxsie and The Banshees - Aaliyah - Oklou - Nation of Language

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread