Graspop Metal Meeting 2027

eerste 'leak' van Rock Am Ring van efestivals forum:
"They have Avenged Sevenfold. A German forum where the organisers post gave the users a puzzle and the answer is A7X."

Als dit waar is kunnen we de eerste headliner voor Graspop ook al wel met potlood opschrijven
Misschien maakt A7X wel donderdag een tour bekend. Als Graspop morgen begint met aanpassen van de Facebook profielfoto weten we hoelaat het is

Ik ben de band de laatste tijd wel wat meer gaan waarderen dan vroeger wanneer ik er hier over schreef. Die twinsolo's op de eerste platen zijn maar ZO ziek. Maar jammer genoeg, de zang en het soort drums (zelfs met Portnoy voor mij als grote DT fan) zijn niks voor mij en als dan de song in zijn geheel voor mij het niet doet qua manier van schrijven ... . Als ze op Graspop staan zonder clash ... dan bestaat de kans dat ik het live nog eens een kans geef. Die solo's zijn genieten maar de rest niet voor mij

Avenged Sevenfold zou afhankelijk van de setlist wel een must see kunnen zijn, als ze niet te veel nieuw werk spelen. Toch wel een headliner waar ik enthousiaster van wordt dan de meeste alternatieven. laatste keer ook niet veel van kunnen zien dus zou ze graag weer eens meepakken.

Evanescence zou voor mij een absolute must see zijn, heb die nog nooit gezien. South stage sub zou prima zijn maar gok dat ze gewoon als headliner geboekt zullen worden, tegen die tijd 10 jaar geleden dat ze op graspop stonden en 5 jaar geleden dat ze voor het laatst in België speelden.

Voor mij toch wel twee mooie potentiële namen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Twee keer leuk nieuws! Ik vond A7X eigenlijk wel goed de laatste keer, ook van hun laatste album (Life Is But A Dream) ben ik fan dus voor mij kan de setlist niet echt de foute kant opgaan. Evanescence nog nooit gezien. Lopen allebei ook het festival niet plat dus laat maar komen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Motionless in white komt ook met nieuws morgen:

Losse shows of wat festivals?
Motionless In White had laten doorschemeren dat de band volgende zomer alleen op festivals zou spelen. Ik neem aan dat dat voor Zwitserland Greenfield betekent, voor Hongarije Fezen Festival, voor Slovenië Tolminator en voor Frankrijk Heavy Weekend, aangezien Hellfest de volledige line-up in november in één keer bekendmaakt. Voor de rest heb ik geen idee.

Motionless in white komt ook met nieuws morgen:

Losse shows of wat festivals?
In gok dat het wat zalen zullen zijn tussen de festivals door om de planning wat op te vullen.

Logisch ook dat Nederland, België, Duitsland, Frankrijk er niet tussen staan want daar zullen ze wel festivals doen

Grote kans ook dat die in de dinsdag drop van rock am ring zitten lijkt me. Verder verwacht ik ze gewoon op Jera, Hellfest en Graspop

Ja...er was een belgische datum ook in een kleine zaaltje die zelfs niet vermeld stond tijdens hun tour...ook gemist dus...niet vergeten dat ze nog steeds onder het nuclear blast label zitten....Awake Again zal ik eens checken....

Volgend jaar staan ze in Bibelot Dordrecht op Valentijnsdag ;-) 14 feb

Ax7 nooit héél veel geluisterd, al ken ik de hits natuurlijk wel. Mochten ze er staan zal ik me er eens wat meer in verdiepen.

Evanescence is natuurlijk pure nostalgie en dat nieuwe album vind ik ook erg goed. Ik ga ze echter volgende week al in de Ziggo Dome zien, dus stonden niet perse bovenaan m'n wensenlijstje.

Begint toch langzaamaan wat meer contouren te krijgen. A7X, Motionless in White (kan ook sub zijn), Evanescence. Uit het rijtje vintage Scorpions voor rollator zondag, misschien Parkway Drive op metalcore zaterdag? Amon Amarth als wat zwaardere (North) HL of sub, al komt ook Lorna Shore wel in aanmerking. Een opzet zoals toen met Behemoth lijkt me wel tof met Lorna Shore hoor, als daar een grote South HL tegenover staat.

Toch best wat opties en ook heel breed, uit verschillende subgenres. Benieuwd naar de RaR/RiP aankondiging!

Begint toch langzaamaan wat meer contouren te krijgen. A7X, Motionless in White (kan ook sub zijn), Evanescence. Uit het rijtje vintage Scorpions voor rollator zondag, misschien Parkway Drive op metalcore zaterdag? Amon Amarth als wat zwaardere (North) HL of sub, al komt ook Lorna Shore wel in aanmerking. Een opzet zoals toen met Behemoth lijkt me wel tof met Lorna Shore hoor, als daar een grote South HL tegenover staat.

Toch best wat opties en ook heel breed, uit verschillende subgenres. Benieuwd naar de RaR/RiP aankondiging!
Begint inderdaad best wel een mooi rijtje van kanshebbers te worden!

De grote namen ontbreken nog een beetje, denk dat we nog wel iets uit het rijtje Korn/Slipnot/Slayer erbij krijgen als south stage headliner.
Gojira verwacht ik ook nog wel als north headliner erbij.
Parkway Drive hoop ik dat ze zullen touren maar betwijfel het.

Amon Amarth, Motionless in white en Lorna Shore idd drie mooie opties die op een zwakke dag de north kunnen afsluiten maar ook prima als mainstage sub kunnen.

Zou tof zijn als er nog iets onverwachts in de RaR drop zit, iets als Amon Amarth of Parkway Drive bv. Ben benieuwd 🤘

• On fire
Waarderingen: MikeHell

Users who are viewing this thread