Als het je smaak niet is, is er juist volop te klagen.
Maar meer objectief: ik mis deze editie de grote stadionheadliner. Zoals in het verleden Sir Paul McCartney, Pearl Jam of Metallica.
Ik mis de up and coming naam voor de toekomst. Zoals Olivia Rodrigo, Dua Lipa.
Wat dat betreft is the XX toch voor de eerste keer headliner op Werchter.
En verkopen de overige headliners toch ook makkelijk de Ziggo dome uit? Misschien zelfs twee avonden. Waarbij je ook nog een berg subs hebt die dat soort zalen ook uitverkopen.
Als Mumford je smaak niet is krijg je the prodigy als headliner
Als the XX je smaak niet is heb je Charlotte of the Warning
Als TOP niet je smaak is sluit je af met Pixies, Cmat of the Reytons
En als the Cure je smaak niet is ga je dansen bij Paul of Rocken bij Psyconaut.
Dat is ook nog eens een heel gevarieerd scala aan headliners. Daar zit voor iedereen wel iets van zijn smaak bij.
Lijkt mij toch allemaal zeer gevarieerd geboekt. Als we alleen kijken naar die grote stadion headliners. Ik denk dat er meerdere jaren aan gaan komen dat we daar last van gaan hebben met de nieuwe manier van touren
Radiohead speelt nog maar op 5 locaties meerdere avonden in heel europa dat gaan we steeds meer zien.
Tuurlijk zullen we vast nog wel een keer Metallica, Muse of Pearl Jam krijgen. Maar zodra die generatie headliners uitsterft wordt het steeds moeilijker voor de Majors om de aller grootste te boeken. Ik denk dat de kans op een Bruno Mars, Harry Styles of the Weeknd heel klein is.