Goed, tijd voor mijn verslag. Ook voor mij dit jaar een ander jaar dan normaal, net overgestapt naar nieuwe job en en vriend op krukken zorgde toch voor enige uitdagingen. O.a. het halen van de spullen en auto inladen. Plan was om eerst alles in mijn auto te doen en met 3 man richting Werchter te gaan en dat er nog 1 later achteraan zou komen. Uiteindelijk nog wat spullen bij de persoon die later achteraan zou komen in de auto gedropt. Alleen de eerste keer de benodigde essentials meegenomen dus eigenlijk alleen de tenten en lekker tegenover the hive bij de verenigingstenten gaan zetten en daar lekker wat biertjes gedronken. Rond een uur of 17 toch maar the hive op om te hopen niet achter een lijntje te moeten wachten. Helaas was dit wel het geval. En dan heb je de fijne vrijwilligers die zeggen ja je moet alle tenten al uitgepakt hebben en klaar hebben staan. Nou dat ging bij ons natuurlijk niet, want vriend op krukken kan niet zijn tent al klaar hebben staan. Uiteindelijk is het wonder boven wonder toch gelukt en hadden we ook nog eens een plek wat op korte afstand van de douches en wc's was. 's avonds nog even wezen kijken bij central park maar mijn lijf was op na 4x op en neer lopen naar de auto's.
Donderdag:
Begonnen bij Klub C bij
Grade 2. Vond het erg leuke show en ben toch even naar beneden gegaan (zaten eerst op de tribune vanwege vriend op krukken), vervolgens toch nog even de pit in gegaan maar ging bijna gelijk door mijn enkel. Dus maar weer snel terug naar een veilige plek. Volgende was
Mother Mother maar dit kon mij niet echt boeien. Dus op tijd door naar
Amyl and The Sniffers. Normaal gesproken hadden wij deze ver van voren willen kijken maar zijn op het invalidenplatform gaan zitten aangezien hele dag op krukken staan geen doen is. Werd gelukkig niet moeilijk over gedaan en alles werd terplekke geregeld. Echt complimenten aan de mensen van Inter. Amyl was ook gelijk een van mijn eerste hoogtepunten dit weekend. Daarna door naar
Hiqpy, maar kwam er even niet lekker in. Had ze ook al gezien eerder dit jaar en toen zat ik er wat beter in. Maar even eten gehaald en gekeken vanaf een afstandje.
De La Soul vond ik ik niet best, beetje gezapig. Maar goed mensen om me heen genoten er wel duidelijk van.
Lambrini Girls, verwachtte er niet heel veel van en ondanks dat ik vanaf de zijkant heb moeten kijken heb ik er echt van genoten. Was tof! Donderdag was behoorlijk vol, dus veel op en neer gependeld.
Fontaines D.C., man wat zijn die mannen goed zeg. Heerlijk om alle nummer mee te kunnen schreeuwen. Vind ze nog niet headlinerwaardig voor een RW maar wel voor een iets kleiner festival. Ze stonden voor mij perfect geprogrammeerd dit jaar. En daarna was het tijd voor
Heilung op aanraden van
@reaper en hier heb ik zo geen spijt van gehad. Helemaal vooraan zorgde voor zo een intense beleving. In een soort trance gezogen en er pas aan het eind weer uitgekomen. Een soort ceremoniële dienst vond ik het. En tijdens Heilung dacht ik ineens he wat voel ik? ja hoor traantjes. Waardoor het kwam weet ik nog steeds niet maar man dit was bijzonder. Daarna nog even buiten gekeken naar Iggy Pop en door de drukte heen gewurmd naar de mainstage uiteindelijk. Helaas was daar het invalidenplatform al vol en moest mijn vriend dus paar uur op zijn krukken staan maar dat heeft de pret gelukkig niet bederft. Bij
Linkin Park dus, wij hadden ze nog nooit gezien dus was heel benieuwd. Vond het heel goed en konden natuurlijk alles meezingen (of eerder meeschreeuwen). Echt genoten om ze live te zien. Vond het soms wel eentonig en lange pauzes wat de vaart er beetje uit haalde voor mij. Overall was voor mij de donderdag de beste dag.
Vrijdag:
Begonnen bij
Sylvie Kreusch, zoals altijd goed bij stem en gewoon prima show, Lekkere opstarter van de dag. Daarna lekker blijven zitten voor
Wet Leg, ook een show die ik gewoon prima vond maar niet superbijzonder.
Bad Nerves was vrijdag mijn eerste hoogtepunt van de dag. Wat een heerlijke chaos was dat. Lekker feestje en was fijn om na paar uur zitten even beetje lekker te bewegen.
Weezer dan, heeft bij mij geen onuitwisbare indruk gemaakt. Natuurlijk kun je veel tot alles wel meezingen maar ik miste de enthousiasme ofzo. Naja, gewoon prima verder. Daarna even snel gegeten en in het 2e voorvak gaan staan voor
girl in red weer samen met
@reaper en ik ben blij dat hetgene wat ik had verteld ze weer waar maakte. en ook hier weer traantjes. Bijzonder dat artiesten en live muziek dit met je kunnen doen. Ze was goed bij stem en haar band was ook lekker in vorm, Ze hadden er overduidelijk veel zin in. Wel jammer dat het niet altijd even zuiver was door de drukte die ze maakte op het podium. Vervolgens de oversteek gemaakt naar
Joey Valence & Brae maar ik zag het feestje maar ik kwam er niet in na mijn ervaring bij girl in red. En helaas ook
Simple Minds mij niet overtuigen, wie mij wel konden overtuigen was
Fat Dog. Wat een heerlijk feestje en leuk om daar
@JB. per ongeluk tegen het lijf te lopen. Iets voor de massa teruggegaan en naar
Green Day gegaan. 2 zaten op het invalidenplatform, 1 was bij Purple Disco Machine dus ik besloot voor beter zicht te gaan en niet bij het platform te blijven staan want mijn vrienden zaten teveel in het midden. Uiteindelijk stond ik halverwege vooraan en ik heb daar met een groepje staan genieten. Weet niet wie het waren of hoe ze heten, maar bedankt voor de mooie avond. Ik heb meer genoten van deze show van Green Day dan die van vorig jaar in het Gelredome. Ik vond het een leuke en gezellige show en voor mij een goede afsluiter.
Zaterdag:
Begonnen bij
almost monday, ook weer een hele leuke show. Had niet verwacht dat ik het daar zo leuk zou vinden maar was positief verrast. Daarna wat tijd overbrugt tot
Amenra. Dit blijft altijd een bijzonder ervaring. Ook hier weer een trance ervaring, Het is zo knap wat ze doen en ze doen het goed. Tijd voor
Gurriers, pfoe wat een brok energie was dat zeg. Heerlijk om even energie op te doen.
RAYE vanaf prima plek gezien en ook hier weet ik niet meer tijdens welke nummer maar weer tranen. Echt, zij is headlinerwaardig. Zeker als ze nog 1 of 2 hits meer heeft. Ik dacht hier wel: shit, 3 dagen gehad en 3 artiesten waarbij er traantjes gevloeid zijn. Dat gebeurt niet vaak, En ik wist dat het zondag zeker nog een keer zou gaan gebeuren dus 4 uit 4 zou halen. Maar daar later meer over. na RAYE was ik heel nieuwsgierig naar
NOFUN!, nog steeds denk ik man wat was dit. Een grote chaos en er gebeurde van alles. Hier ook lekker stof gehapt waar ik nog steeds last van heb. Heerlijk zulke moshpits haha.
NBT vind ik stiekem toch wel een mooie band maar dit werd ook een lekker bijkletsmomentje met mensen van Festileaks. Heb er toch behoorlijk van genoten.
Yungblud gezien vanaf het invalidenplatform.. Was gezellig en prima maar niet headlinerwaardig vond ik. Daarna even lekker doorgehaald in Central Park.
Zondag:
Ja deze dag begon nat. behoorlijk nat... De spullen in de stromende regen zoveel mogelijk naar de auto's gebracht zodat ik maandag alleen de spullen van mij en de vriend op krukken mee hoefde te nemen die nog over waren. De andere 2 gingen namelijk maandag vroeg weg vanwege andere verplichtingen vroeg op de maandag. Toch redelijk op tijd naar het terrein in de regen want ik wilde graag
Emmy d'Arc zien. In de regen met een lichtopklarende lucht maakte dit het toch wel bijzonder. En ja hier was de 4e keer traantjes. En hier werd het een flink tranendal, zeker toen het nummer
Back to You werd ingezet. Ik was al fan van haar maar na dit optreden nog meer. Als je haar kan zien, doe het! Daarna lekker gaan opdrogen in Klb C bij
Wunderhorse. Ze waren lekker in vorm en mooi om de groei te zien.
Foster The People, wat een heerlijk feestje zeg. Was goed!
Somebody's Child van afstandje gehoord en gezien met wat eten dus kan ik niet helemaal eerlijk over oordelen. Bolis Pupul ook klein stukje gezien maar is gewoon een muzieksoort waar ik niks mee kan, al vond ik dit nog wel een beetje leuk.
Soulwax, pfoe wat heb ik daar genoten zeg. Gewoon het hele plaatje is al mooi en dan de visuals en de muziek erbij en de 3 drummers, man wat heb ik hier genoten. Soms moet je vrienden tevreden houden dus meegegaan naar Overmono, wat een vreselijke teringherrie. Maarja je laat je maat op krukken daar niet alleen achter. Dus helaas geen Rüfüs Du Sol voor mij, wel nog klein stukje van Noah Kahan gezien en dat vond ik best prima.
Olivia Rodrigo dan, tsja... wat moet ik er van zeggen? Ik snap dat RW nieuwe headliners een kans wilt geven maar ik vond deze niet helemaal geschikt. Te weinig materiaal en soms er echt naast zitten. Wel lekker gedanst en met de tiktokthits meegeschreeuwd natuurlijk.
2manydjs, wat een heerlijk feest was dat zeg. Kunnen we voortaan altijd zo afsluiten a.u.b.? Zo met een heerlijk gevoel terug naar de camping.
Top 10 over het gehele weekend:
1. Emmy d'Arc
2. Heilung
3. RAYE
4. girl in red
5. NOFUN!
6. Green Day
7. Fontaines D.C.
8. Linkin Patk
9. Soulwax
10. Fat Dog