Rock Werchter 2025

Odell is wel gewoon eens stuk groter dan de Kaiser Chiefs.

Is dat feitelijk juist? Want dit vind ik moeilijk te geloven. Hooguit iets relevanter, maar dat is niet zijn verdienste, maar die van tiktok, waar zijn 'enige' hit van 12 jaar geleden weer uit de mottenballen is getrokken een poosje geleden. Maar de discografie van KC is toch veel indrukwekkender?

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Is dat feitelijk juist? Want dit vind ik moeilijk te geloven. Hooguit iets relevanter, maar dat is niet zijn verdienste, maar die van tiktok, waar zijn 'enige' hit van 12 jaar geleden weer uit de mottenballen is getrokken een poosje geleden. Maar de discografie van KC is toch veel indrukwekkender?
Ruby is nog een stuk verder van ons verwijderd natuurlijk. De zaaltjes die Kaiser Chiefs maar voltrekt zijn toch echt heel klein niet, tegenwoordig? Is ook maar een veronderstelling hoor, maar zie Odell wel gewoon meer en sneller tickets verschuiven als hij morgen een zaalshow aankondigt.

Dit staat volledig los van wat ik van deze namen vind hoor. Vond Kaiser Chiefs vroeger wel geinig.

Ik blijf het moeilijk hebben met die 45 minuten slechts. Waarom slechts zo lang als ie full concerts geeft in omliggende landen in die periode. Waarom dan geen uur op Werchter? En waarom dan nog niet aangekondigd.

Kaiser Chiefs zouden overigens wel warme ontvangst krijgen na al die jaren, sowieso meer dan Odell.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Everyknight
Ruby is nog een stuk verder van ons verwijderd natuurlijk. De zaaltjes die Kaiser Chiefs maar voltrekt zijn toch echt heel klein niet, tegenwoordig? Is ook maar een veronderstelling hoor, maar zie Odell wel gewoon meer en sneller tickets verschuiven als hij morgen een zaalshow aankondigt.

Dit staat volledig los van wat ik van deze namen vind hoor. Vond Kaiser Chiefs vroeger wel geinig.
Laatste relevante muziek van Kaiser Chiefs (Ruby) is inderdaad 18 jaar terug. Ten tijde van Employment (20 jaar geleden) vond ik ze ook leuk.

Als Spotify een maatstaf is: Kaiser Chiefs hebben welgeteld 2 nummers met meer dan 100 miljoen luisterbeurten, Tom Odell op het eerste gezicht al 7 (waarvan dus één met meer dan 3 miljard).

Kunnen uurtje vullen met enkel meezingers, zeker met het Werchter-publiek dat ze zo lang omarmd heeft. Ze staan er niet, maar mochten ze er staan, dan zou je dat wel merken.
Dit gevoel heb ik dus ook. Tom Odell zal op een hoop fronten hoger scoren dan KC, maar ik denk dat een uurtje in de middag op Werchter toch echt een stuk beter wordt gewaardeerd als het KC zou zijn...

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Jarig gisteren: David Byrne. Van de Schuerkalender: "Hij stond een eerste keer op de affiche van Rock Werchter in 1978 met Talking Heads. Zijn jongste passage dateert van 2018. Er is geen enkele artiest die zo'n lange periode heeft overbrugd."

Dat record (40 jaar) wordt dit jaar verbroken door Jim Kerr en Charlie Burchill (Simple Minds). Eerste keer op Werchter in 1983, dit jaar draven ze 42 jaar na hun debuut weer op.

Wens: dat David Byrne het record volgend jaar weer naar zich toetrekt.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JP5, Jantje en mattman
Ik zou het leuk vinden als er gewoon geen bevestiging komt
Hooggeërd publiek.... hier issie dan... Tom Odell!!

homer simpson crowd GIF

• Haha
Waarderingen: nooley en visdave34
Laatste relevante muziek van Kaiser Chiefs (Ruby) is inderdaad 18 jaar terug. Ten tijde van Employment (20 jaar geleden) vond ik ze ook leuk.

Als Spotify een maatstaf is: Kaiser Chiefs hebben welgeteld 2 nummers met meer dan 100 miljoen luisterbeurten, Tom Odell op het eerste gezicht al 7 (waarvan dus één met meer dan 3 miljard).
Dat zegt weinig hé. Toen Kaiser Chiefs populair was bestond Spotify nog niet, terwijl Tom Odell al zijn 'hits' veel recenter had, in volle streamingtijdperk. Mocht Spotify bestaan hebben en even mainstream gebruikt worden sinds begin jaren 2000, dan zouden Kaiser Chiefs veel meer streams dan Tom Odell gehad hebben.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Piranha43
zie het ook nog gebeuren dat het Alice Mae wordt ofzo, door de KluB C on tour van vorige week. Geen idee waarom maar ik zie het nog gebeuren aangezien het 45 minuten is

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

Users who are viewing this thread