Iedereen tevreden: drie dagen Rock Werchter en zondag Pop WerchterGraag vanaf nu altijd 'zondag popdag'. Dan kan ik tijdig naar huis, vier dagen is inmiddels toch te lang voor mij. Dank aan de organisatie!
Iedereen tevreden: drie dagen Rock Werchter en zondag Pop WerchterGraag vanaf nu altijd 'zondag popdag'. Dan kan ik tijdig naar huis, vier dagen is inmiddels toch te lang voor mij. Dank aan de organisatie!
Het zou natuurlijk wel aangenaam zijn mochten ze op zondag ook zulke bands programmeren in de tenten. Al hebben we ook wel de Slope waar de programmatie maar zelden tegen valt.Uiteindelijk spelen er ook bandjes zoal While She Sleeps en Deftones dus voor ieder wel iets![]()
Dit is denk ik juist: er zijn de laatste 10 jaar amper grote nieuwe rock headliners.Nee, precies. Echt nieuwe rockbands die kunnen afsluiten zijn er amper tot niet.
Uiteindelijk spelen er ook bandjes zoal While She Sleeps en Deftones dus voor ieder wel iets![]()
Orkestjes klinkt zoveel beterBandjes, bandjes. Mag het even iets minder denigrerend??
![]()
Ik erken het succes maar hoef daar niet blij mee te zijnBandjes, bandjes. Mag het even iets minder denigrerend??
![]()
Ja, mee eens.Ik snap ook de negativiteit niet zo goed. Ik koop net een combiticket voor RW om de variatie aan muziek te ontdekken. En voor wie het echt geen kans wilt geven, is er naast die 3 grote popnamen toch altijd nog voldoende te beleven?
Als ik online zie hoeveel mensen hun tickets voor Hyde Park hebben verkocht om in de plaats af te reizen naar RW om die ‘booming’ popartiesten te zien op 1 dag is het een heel slimme zet geweest om ze al aan te kondigen. Ik heb van vergelijkbare festivals in Europa ook al veel slechtere drops gezien…
Het gebruik van verkleinwoorden is standaard in het Nederlands hoor. Je kunt er ook te veel in lezen.Als je het erkent, kun je net zo goed over Popsterren praten, toch? Dat jij het niet leuk vind dat ze er staan, betekent niet dat zij het niet verdienen
Ik zou eerst even wachten tot het volledige zondagprogramma bekend is voordat je het besluit maakt eerder te vertrekken. Er zijn voor zondag nog maar zeven namen bekend.Ik hoor niet zo graag popmuziek, maar begrijp wel dat grote Europese festivals evolueren en bijgevolg meer popnamen boeken dan vroeger. Je ziet hoofdzakelijk een groei op de hoge spots, want eigenlijk is het fenomeen op zich zeker de laatste 20 jaar al zichtbaar. Het maakt wel dat ik komende editie wel een dagje vroeger huiswaarts zal trekken. Helemaal niet tegen de artiesten, maar ik hoor het niet graag.
Is t zo nu goed?
Dit jaar werd de affiche voor 2024 pas duidelijk op 17 januari toen er 20 namen bijkwamen en je ook de indeling per podium kon zien (zie ook bijgevoegd artikel me de voorlopige affiche RW voor 2024) . Dus nog even wat geduld. En de kans is nu wel heel groot dat er flink wat rock namen bijkomen op de zondag.Ik zou eerst even wachten tot het volledige zondagprogramma bekend is voordat je het besluit maakt eerder te vertrekken. Er zijn voor zondag nog maar zeven namen bekend.
www.99festivals.com
Ik snap wel jouw opmerking, te meer omdat sommige namen nou niet bepaald al een uitgebreide backcatalogus hebben om zo hoog op de affiche te belanden.uiteraard verdienen ze het om op grote podia te staan. Als het van mij afhangt heb je festivals die meer inzetten op de commercieelste acts en dat publiek plezieren en dan festivals met iets meer edge. Dat RW dit doet en er succes mee heeft en dus die weg verder zal volgen vind ik doodjammer. Want voor mij leidt dat naar meer giga grote pop headliners met hun eigen publiek en minder alternatieve of rock headliners. Minder combi gangers, minder old school sfeer. Noem mij nu maar een boomer
Daar zal toen ongetwijfeld ook kritiek op geweest zijn?Kijk maar naar deze editie van Torhout-Werchter 91 met twee pop headliners: Sting en Paul Simon
Die undercard op zondag heeft, tot dusver, twee klappers van namen in Kahan en Abrams. Ook beide met minstens twee albums onder de arm volgens mij. Vanwaar de bedenkingen?Olivia Rodrigo op zondag vind ik een top boeking en heel normaal dat ze er staat - bij de undercard heb ik wel mijn bedenkingen.
Van die twee vind ik Abrams eigenlijk wel een must-see waar ik best benieuwd naar ben en Noah een totale te-vermijden sof. Iets te hoge Passenger/Lumineers vibes bij die laatste.Die undercard op zondag heeft, tot dusver, twee klappers van namen in Kahan en Abrams. Ook beide met minstens twee albums onder de arm volgens mij. Vanwaar de bedenkingen?
Nogal hoog dertien in een dozijn gehalte.Die undercard op zondag heeft, tot dusver, twee klappers van namen in Kahan en Abrams. Ook beide met minstens twee albums onder de arm volgens mij. Vanwaar de bedenkingen?