Rock Werchter 2025

Waarom moet dat? Als er goede namen beschikbaar zijn, zeker, maar er is geen moet hé. Geforceerde inclusiviteit is nergens goed voor. Maar namen zoals Michael Kiwanuka, Janelle Monae, Daniëlle Ponder zijn altijd welkom puur om hun kwaliteit.

Inderdaad. Je kan zo zeggen bij Couleur café dat er méér witte artiesten op de affiche moeten staan, gewoon voor het evenwicht. Slaat toch ook nergens op.

• Grrr
  • Winning
Waarderingen: PK82 en Yerko_music
Sowieso weer paar wendingen. Inderdaad verrassend dat EC op de Lokerse staat, en niet RW. Ik ga ze alvast niet missen.
Clairo heeft laatste keer last minute gecanceld, zal wel komen inhalen.
Foster The People, maar zijn die nog relevant?, toegevoegd voor NOS.
Gek toch hoe lang dat Foster The People toch kan teren op dat hitje uit 2011. Beetje de TDCC van de VS.

Sowieso weer paar wendingen. Inderdaad verrassend dat EC op de Lokerse staat, en niet RW. Ik ga ze alvast niet missen.
Als Simple Minds er staat...

• Thinking
Waarderingen: PK82
zou heeeerlijk zijn, of Kings of Leon ;D
Of Jack White.
Of nog beter; die 3 op de zaterdag en zondag verspreid.
Er zijn nog wel mooie plekjes over, volgens de postertheorie van @JP5 (https://forum.festileaks.com/threads/rock-werchter-2025.1696/post-500842).
Op donderdag nog de 4e plek mainstage + de 2e plek Barn (kan ook nog Barnhead zijn als Iggy Pop dat niet is).
Op vrijdag nog de 4e plek mainstage + de 2e plek Barn (kan ook nog Barnhead zijn als Underworld dat niet is).
Op zaterdag nog de 2e of 3e plek mainstage (tussen Raye en Sam Fender of vóór Raye) + de 4e plek mainstage.
Op zondag nog de 4e plek mainstage + de 2e plek Barn (kan ook nog Barnhead zijn als Rüfüs du Sol dat niet is).

Rock Werchter doet 't goed vind ik hoor; fris headlinerkwartet en dan voor iedere dag al heel mooi een bepaalde richting aangegeven. Vind wel dat die dag Sam Fender vlees noch vis is. RAYE en Goldband staan daar dan naast FF en Weezer, vind 't een raar rijtje vooralsnog - ervanuitgaand dat Elbow, Maribou State en Beth Gibbons in de Barn staan. Fender lijkt me de kleinste headliner en die zaterdag lijkt me voorlopig nog het minst er uit springen ofzo? Idk.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Rock Werchter doet 't goed vind ik hoor; fris headlinerkwartet en dan voor iedere dag al heel mooi een bepaalde richting aangegeven. Vind wel dat die dag Sam Fender vlees noch vis is. RAYE en Goldband staan daar dan naast FF en Weezer, vind 't een raar rijtje vooralsnog - ervanuitgaand dat Elbow, Maribou State en Beth Gibbons in de Barn staan. Fender lijkt me de kleinste headliner en die zaterdag lijkt me voorlopig nog het minst er uit springen ofzo? Idk.
Weezer staat op vrijdag, niet op die zaterdag.

Maribou State zo hoog viel me ook wel al op. Denk dat Elbow en (volgens de verwachting Franz Ferdinand) in de Barn een beetje 'indie/gitaar' tegengewicht zijn voor de main (nu al Sam, Raye, Goldband, al verwacht ik daar nog een sub).

Weezer op de vrijdag. Maar inderdaad die dag is voorlopig nog zo 'plat' dat het me niet duidelijk is wie je juist wilt aanspreken.

Zaterdag Oscar er nog bij lijkt me een logische. Maar of dat veel mensen over de streep doet trekken, ik weet het niet. Verschijnt daar plots een War On Drugs, is de vibe wel ineens anders. En ga je wel een grote schare aantrekken met Elbow, TWOD en FF. Die ook nog eens graag Goldband meepikken.

Zou Linkin Park een effect hebben op de combi's zoals Foo Fighters dat hadden vorig jaar?

Zaterdag Oscar er nog bij lijkt me een logische. Maar of dat veel mensen over de streep doet trekken, ik weet het niet. Verschijnt daar plots een War On Drugs, is de vibe wel ineens anders. En ga je wel een grote schare aantrekken met Elbow, TWOD en FF. Die ook nog eens graag Goldband meepikken.

Zou Linkin Park een effect hebben op de combi's zoals Foo Fighters dat hadden vorig jaar?
Lijkt me eigenlijk wel, voor mijn gevoel is de hype groter nog.

Foster The People vond ik wel sterk spelen op Austin City Limits dit jaar, zou een mooie toevoeging zijn imo

Waarom moet dat? Als er goede namen beschikbaar zijn, zeker, maar er is geen moet hé. Geforceerde inclusiviteit is nergens goed voor. Maar namen zoals Michael Kiwanuka, Janelle Monae, Daniëlle Ponder zijn altijd welkom puur om hun kwaliteit.

Hopelijk boeken ze Lil Nas X weer, dat was echt een 5 sterren optreden in 2023!

Jij maakt het onderscheid tussen inclusiviteit en kwaliteit, ik zeg daar zelf niks over.

En ja moeten moeten, ze moeten niks natuurlijk. Maar ik word er blij van als ze dat soort namen wel boeken. Vanwege de 2e reden, mijn festival wordt er beter van. (En met een stukje inclusiviteit is ook niks mis).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Elbow zou in principe ook op de mainstage kunnen staan, geeft toch al een iets ander 'gevoel'. Maar weet niet goed, beetje zoals met Simple Minds en Green Day of er tussen RAYE en Sam Fender nog wat tussen komt.

M: FF > Goldband > Elbow > Raye > Sam Fender
B: Amenra > Beth Gibbons > Maribou State
KC: Barry

Ik heb nu nooit de indruk gehad dat RW enkel relevante namen boekt (dan denk ik aan een Kaiser Chiefs of recenter Jimmy Eat World). Zou wel eens geinig zijn om mee te pikken

M: Goldband > Raye > X > Sam Fender
B: Amenra > Franz Ferdinand > Beth Gibbons > Elbow > Maribou State
KC: Blanco White > Barry Can't Swim

Verwacht eigenlijk zoiets...

Users who are viewing this thread