Rock Werchter 2025

Ook al zal het niet 100% zijn gelopen als verhoopt achter de schermen, want blijft gedurfde zet om hem nu al te laten headlinen. Er zullen wel wat opties zijn weggevallen.
Wel heel blij mee!

Heb zowat Coldplay vibes zoals in 2002. Die stonden ook plots onverwacht heel hoog.

In elk geval, ik verwacht die dag nog veel sterker te worden in de breedte. Zal ook nodig zijn. Geloof ik wel in.
Wat is jouw gevoel over de overige grote namen met Fred, Olivia, LP en Billie als meest verwachte namen bovenaan, toch eerder dan Sam (die het dus op zich wel verdient).

Concertje van 2023 ligt hier alvast nog eens op. Het plezier spat eraf en alles ligt niet tot in de puntjes vast, gewoon een steengoede muzikant die geniet van op een podium te staan.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Toch voelt het vreemd aan voor mij om iemand te laten afsluiten die sinds zijn laatste passage als 3e laatste nog niets nieuw heeft uitgebracht. Of zie ik het verkeerd?

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik ben zelf geen fan van Sam Fender. Maar ik ben wel blij dat werchter jonge artiesten de kans geeft om headliner te worden. Ik blijf zelf hopen op Linkin Park!!

Ik begin toch steeds wat meer te twijfelen of Linkin Park straks wel op RW en Pinkpop speelt. Is dat onderbuikgevoel terecht @jimmywe? Of verwacht jij ze nog wel?

Wat is jouw gevoel over de overige grote namen met Fred, Olivia, LP en Billie als meest verwachte namen bovenaan, toch eerder dan Sam (die het dus op zich wel verdient).

Concertje van 2023 ligt hier alvast nog eens op. Het plezier spat eraf en alles ligt niet tot in de puntjes vast, gewoon een steengoede muzikant die geniet van op een podium te staan.
Lijkt me dat er toch weer wat grote namen opties zijn weggevallen.
Je ziet dat ook aan Primavera, die hebben het perfect op hun manier opgelost.

Nu dat Rock Werchter getoond heeft ballen te hebben via een nieuwe headliner Sam Fender, ga ik ook eens een gewaagde voorspelling doen:
exit Olivia Rodrigo, Billie EIlish en Linkin Park (evt wel voor Werchter Classic). En twee resterende headliners Rock Werchter zijnde Fontaines DC op donderdag (opwarmer voor hun uitverkochte show van 5 juli) en Fred..Again op zondag. Het mega concert van Fontaines DC op zaterdag 5 juli in Londen voor meer dan 40.000 mensen in Finsbury Park is al volledig uitverkocht. En het lijkt met bijkomende optredens op 30 juli in Cardiff en 15 augustus in Manchester dat ze na USA en Continentaal Europa in 2025 enkel nog een UK tour doen (juli-augustus). In Europa zijn ze al bevestigd voor enkele data in juni met name Primavera Sound 5-7 juni, Italie 17,18 en 19 juni,....). Wie weet komt Pinkpop, Glastonbury en Rock Werchter hier ook nog bij.

Ik ga me al verbeteren. Laat me erg hard denken aan 2012. Met Editors toen. Dat is misschien nog wel de beste vergelijking.
Fantastisch optreden toen. Direct omver geblazen met een toen nog niet uitgebrachte Sugar.
Dat zijn zo van die optredens die voor altijd gaan bijblijven.

Nu dat Rock Werchter getoond heeft ballen te hebben via een nieuwe headliner Sam Fender, ga ik ook eens een gewaagde voorspelling doen:
exit Olivia Rodrigo, Billie EIlish en Linkin Park (evt wel voor Werchter Classic). En twee resterende headliners Rock Werchter zijnde Fontaines DC op donderdag (opwarmer voor hun uitverkochte show van 5 juli) en Fred..Again op zondag. Het mega concert van Fontaines DC op zaterdag 5 juli in Londen voor meer dan 40.000 mensen in Finsbury Park is al volledig uitverkocht. En het lijkt met bijkomende optredens op 30 juli in Cardiff en 15 augustus in Manchester dat ze na USA en Continentaal Europa enkel nog een UK tour doen (juli-augustus). In Europa zijn ze al bevestigd voor enkele data in juni met name Primavera Sound 5-7 juni, Italie 17,18 en 19 juni,....)/ Wie weet komt Pinkpop, Glastonbury en Rock Werchter hier ook nog bij.
ER moeten ook gewoon een hele hoop combi's verkocht worden he

Ik ga dit ook maar eens bekijken. Van tevoren had ik vorig jaar wel zin om Sam op de wei te bekijken, maar het werd uiteindelijk de combi Raye en Aurora in Klub C (allerminst spijt van gehad hoor).

Volbeat blijft voor mij toch altijd steady wat onder de sub qua grootte (op Werchter, beetje als Parkway Drive)
Denk dat je dat verkeerd inschat. Volbeat heeft al een stukje langer veel meer commercieel succes dan Parkway en zit daarmee volgens mij bij alle festivals wel op headliner niveau. Dat verschil in positie tussen metal en mainstream festivals zal bij hen een stuk minder zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Denk dat je dat verkeerd inschat. Volbeat heeft al een stukje langer veel meer commercieel succes dan Parkway en zit daarmee volgens mij bij alle festivals wel op headliner niveau. Dat verschil in positie tussen metal en mainstream festivals zal bij hen een stuk minder zijn.
Ik weet dat ze hoger kunnen staan . OP graspop zouden ze headliner zijn, maar Parkway Drive ook tegenwoordig.
Volbeat heeft Zwarte Cross 2x geheadlined. Dat is een compleet ander festival met heuuuuul veeeuul Volbeat liefhebbers in verhouding. Persoonlijk vind ik ze geen headliner, hooguit sub op Werchter.
het is wat ik zei puur mijn mening, niet de realiteit voor iedereen ;)

exit Olivia Rodrigo, Billie EIlish en Linkin Park (evt wel voor Werchter Classic). En twee resterende headliners Rock Werchter zijnde Fontaines DC op donderdag (opwarmer voor hun uitverkochte show van 5 juli) en Fred..Again op zondag. Het mega concert van Fontaines DC op zaterdag 5 juli in Londen voor meer dan 40.000 mensen in Finsbury Park is al volledig uitverkocht. En het lijkt met bijkomende optredens op 30 juli in Cardiff en 15 augustus in Manchester dat ze na USA en Continentaal Europa in 2025 enkel nog een UK tour doen (juli-augustus). In Europa zijn ze al bevestigd voor enkele data in juni met name Primavera Sound 5-7 juni, Italie 17,18 en 19 juni,....). Wie weet komt Pinkpop, Glastonbury en Rock Werchter hier ook nog bij.
Dat Fontaines gaan komen, daar ben ik min of meer wel zeker van. Hoge spot. Maar niet als headliner. Zijn ze op Primavera ook niet.

Nu als ik Herman wat kan inschatten, dan komt er minstens nog 1 grote naam bij die alles wat mee kan dragen. Vorig jaar waren Foo’s en Dua nodig om de combi’s uit te verkopen. Nu heb je alleen Green Day.

Gewaagde zet van RW. Persoonlijk heb ik niet zo veel met Sam Fender, maar wil het wel een kans geven (i.t.t. bijv. een Maneskin dit jaar), helemaal als dat nieuwe album een voltreffer blijkt te zijn. En er zal ongetwijfeld nog wel een grote sub voor komen te staan zou je zeggen, en nog een écht grote headliner op de andere dagen.

Hopelijk staat New Order dan geprogrammeerd in de Barn 😅.
Heeerlijk! ik zal er optijd staan:D, 100000x liever dat dan OATW

We gaan het zien, uiteindelijk is het 4 dagen genieten. met ups en downs. Ik verwacht nog wel wat vuurwerk bij de 98 andere namen

Ik weet dat ze hoger kunnen staan . OP graspop zouden ze headliner zijn, maar Parkway Drive ook tegenwoordig.
Volbeat heeft Zwarte Cross 2x geheadlined. Dat is een compleet ander festival met heuuuuul veeeuul Volbeat liefhebbers in verhouding. Persoonlijk vind ik ze geen headliner, hooguit sub op Werchter.
het is wat ik zei puur mijn mening, niet de realiteit voor iedereen ;)
Ik vind ze perfect naast een headliner van het formaat Sam Fender. Ben persoonlijk ook groot fan dus dat helpt ook mee

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Users who are viewing this thread

• Leon
  • YR71