Rock Werchter 2025

Ik vul wel nog aan, op zaterdag is er altijd hun classic zaterdag publiek. In 2020 lustten die de combo FNM-21 Pilots-Kendrick niet.
Ze gaan de Sam Fender dag echt sterker moeten maken. Heb er dus goede hoop op.

Gaaf, ik had 't na de editie van vorig jaar nog (semi) gekscherend gezegd. Maar ten opzichte van Maneskin vind ik dit een headliner met meer potentie, ook voor het grote publiek. Zijn mega populariteit in Engeland helpt ook mee. Ik vond de show in 2023 overigens de beste van die editie zelfs denk ik.

Benieuwd hoe de affiche verder vorm gaat krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Plef
Ik blijf hopen op dingen in die richting maar we zijn alweer november natuurlijk.

Maar goed, ik blijf ook gewoon team halfvol voor een keertje, ookal zijn de 2 eerste namen geen namen waar ik naar zou uitkijken.
Denk dat als je al jarenlang festivals doet, het ook moeilijk is om steeds elk jaar die zotte line up te krijgen. Vanuit je eigen perceptie.
Ik ben benieuwd naar Roskilde. Maar toch ook het gevoel dat er weer heel wat headliners niet zijn doorgegaan. Primavera maakte het ook al duidelijk.

Gaaf, ik had 't na de editie van vorig jaar nog (semi) gekscherend gezegd. Maar ten opzichte van Maneskin vind ik dit een headliner met meer potentie, ook voor het grote publiek. Zijn mega populariteit in Engeland helpt ook mee. Ik vond de show in 2023 overigens de beste van die editie zelfs denk ik.

Benieuwd hoe de affiche verder vorm gaat krijgen.
Mee eens, bij Maneskin beginnen ze al naast hun schoenen te lopen, de zanger wil al een solocarrière. Sam zal alleen maar groeien en over een paar jaar als hij stadions uitverkoopt komt hij als bedankje nog een keer terug naar Werchter.;)

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Met Eilish, Rodrigo en Linkin Park als namen in de geruchtenmolen en met Fender en Green Day als bevestigingen lijkt het vooralsnog verre van een moeilijk jaar te worden. De vooruitzichten zijn iig juist meer dan positief.
Ben blij dat jij er dan weer erg blij mee bent. Het is ook allemaal smaak he. Wil zowel Green Day als Fender zelfs nog wel eens proberen hoor.

Ik zie wel wat er nog allemaal op de lineup verschijnt. Olivia zou me best blij maken. Linkin Park dan weer een pak minder, zoals je wel weet. We'll see.

• Leuk
Waarderingen: DirkG
Ik had voor zaterdag op Eilisch, Rodrigo of in het slechtste geval op Linkin Park gerekend, maar het is dus Fender geworden. Kan de organisatie van Rock Werchter me tóch nog één jaar naar de weide slepen? Of verprutsen ze het nog op donderdag en zondag? Ik vind het spannend en amusant! :) :cool:

• Leuk
Waarderingen: DirkG en rw83
Ik denk dat ze hoe dan ook gebrand zijn op een vrouwelijke headliner. Billie, Olivia, Charli of een naam die nog minder rondgaat (Lana?).

Fender is vroeg als absolute headliner, maar het kon evengoed Justin Timberlake zijn als oplossing, gesteld dat er iemand anders daar weggevallen is. Dan vind ik de keuze van Werchter veel beter.

Denk dat als je al jarenlang festivals doet, het ook moeilijk is om steeds elk jaar die zotte line up te krijgen. Vanuit je eigen perceptie.
Ik ben benieuwd naar Roskilde. Maar toch ook het gevoel dat er weer heel wat headliners niet zijn doorgegaan. Primavera maakte het ook al duidelijk.
Denk dat ik inderdaad een aantal jaar op een rij verwend werd voor mijn smaak. 2017 had naast een (voor mij minder) Linkin Park wel nog een RH, AF en - achteraf - geweldig SOAD. 2018 was al hélemaal fantastisch, met mijn idool Cave als eerste naam (en een bom van een lineup), het jaar erna was The Cure hun eerste naam, 2020 ging al helemaal geweldig worden met Kendrick en Strokes, maar sinds de pandemie heb ik eigenlijk nooit meer het enthousiaste gevoel van die jaren gevoeld tijdens het delen van de headliners. Ligt voor het grootste deel aan mij hoor.

Maar ik heb me wel voorgehouden om positiever te blijven en de zure reacties zoveel mogelijk achterwege te houden op momenten als deze. Uiteindelijk is het de hele lineup die telt. En ben oprecht blij voor de fans van beide namen en ben altijd wel pro neerzetten van nieuwe frisse headliners.

Ik denk dat ze hoe dan ook gebrand zijn op een vrouwelijke headliner. Billie, Olivia, Charli of een naam die nog minder rondgaat (Lana?).
In hoeverre is Linkin Park een vrouwelijke headliner, een frontvrouw genoeg of is dat nog niet genoeg?

• Leuk
Waarderingen: Joss
Ik ga me al verbeteren. Laat me erg hard denken aan 2012. Met Editors toen. Dat is misschien nog wel de beste vergelijking.
Ik vind de sprong die Sam Fender nu maakt toch nog een heel pak verassender.

Editors stonden in 2010 als sub. Het jaar dat Papillon ontplofte. Dat plus het feit dat No Sound But The Wind van op die editie viraal ging, en dat van vergeten nummer dat bijna nooit de set haalt tot een van hun grootste hits werd (in België). Dan vind ik het een logische stap dat je dan de volgende editie een trapje hoger staat. Voor hetzelfde geld zetten ze er nog een grote vis bij.
Tame Impala zou geweldig zijn. Maar die doen geen Primavera, dus hoop is ook al deels weg.
Je zou een Tame Impala wel op Primavera verwachten, maar er zit ook nog altijd een hele maand tussen natuurlijk. En Tame Impala stond al zo vaak op Primavera... Misschien bewust gekozen voor de periode RW, DTRH, Roskilde, Mad Cool,.... Ipv Primavera en Best Kept Secret. Zou ze zeker niet 100% afschrijven voor een festivaltour puur omdat ze niet op Primavera staan.

Maar ook wat dat betreft: we gaan het zien ;)

Denk dat ik inderdaad een aantal jaar op een rij verwend werd voor mijn smaak. 2017 had naast een (voor mij minder) Linkin Park wel nog een RH, AF en - achteraf - geweldig SOAD. 2018 was al hélemaal fantastisch, met mijn idool Cave als eerste naam (en een bom van een lineup), het jaar erna was The Cure hun eerste naam, 2020 ging al helemaal geweldig worden met Kendrick en Strokes, maar sinds de pandemie heb ik eigenlijk nooit meer het enthousiaste gevoel van die jaren gevoeld tijdens het delen van de headliners. Ligt voor het grootste deel aan mij hoor.

Maar ik heb me wel voorgehouden om positiever te blijven en de zure reacties zoveel mogelijk achterwege te houden op momenten als deze. Uiteindelijk is het de hele lineup die telt. En ben oprecht blij voor de fans van beide namen en ben altijd wel pro neerzetten van nieuwe frisse headliners.
Dit vind ik eigenlijk wel jammer. Het is voor mij één van de jaarlijkse forumtradities. Mattman die steen en been klaagt over de RW headliners en uiteindelijk wel een kaartje koopt en dolenthousiast terugkomt vanwege alle mooie optreden. Ik hoop dat de laatste twee delen van de traditie wel in stand blijven.

Dat Fontaines gaan komen, daar ben ik min of meer wel zeker van. Hoge spot. Maar niet als headliner. Zijn ze op Primavera ook niet.

Nu als ik Herman wat kan inschatten, dan komt er minstens nog 1 grote naam bij die alles wat mee kan dragen. Vorig jaar waren Foo’s en Dua nodig om de combi’s uit te verkopen. Nu heb je alleen Green Day.
Is de tijd van dubbele headliners als Tool - The Cure of Linkin Park - System of a Down nu helemaal voorbij?

Users who are viewing this thread