Rock Werchter 2025

TNFke

Support act
16 jan 2014
834
809
Met screens zoals op Coachella? 😍
Dat Madonna podium mogen ze afvoeren, heeft lang genoeg zijn dienst gedaan!
Dat zou idd nice zijn, of die stage van Core had ik ook graag gezien in Werchter.

Die Main Stage staat daar inmiddels ook al sinds 2013?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

TNFke

Support act
16 jan 2014
834
809
Ik geloof niet dat ze The Barn gaan aanpassen. Net gloednieuw, die moet zijn centen nog terugverdienen. Iedereen is lyrisch over die tent, waarom zouden ze die ooit veranderen in een open stage?
Met een 2e Main Stage kan je meer plek bieden voor grotere artiesten.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
834
809
Ga jij maar naar het pinkpop-topic, the barn is thé place to be voor magische optreden...
Ik moet just niks en het was dan ook een idee vanuit een zuiver economisch perspectief.

Tuurlijk is The Barn zalig, maar er is een reden waarom bv Graspop een dubbele Main heeft.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
Of wordt het een 5e podium idd? Hoop van niet; 4 is al een heleboel om uit te kiezen en de huidige opstelling geeft me geen beklemmend gevoel (waar de toevoeging van een extra stage mogelijks wel kan voor zorgen…)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Of wordt het een 5e podium idd? Hoop van niet; 4 is al een heleboel om uit te kiezen en de huidige opstelling geeft me geen beklemmend gevoel (waar de toevoeging van een extra stage mogelijks wel kan voor zorgen…)
In feite is er bij de North West Walls al een vijfde podium. Stonden dj's en het stond zelfs in het officiële tijdschema. Ben er zelf werkelijk geen seconde geweest maar de neefjes wel voor 1 show. Die gaven aan dat het ramvol stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
281
247
Jezus jongens, nog een maand of 4 wachten voordat we de eerste aankondiging kunnen verwachten. Wat een bodemloze put van troosteloosheid. 🤨

Voornemen: tot die tijd minder forum checken, meer muziek luisteren.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
Wat vinden we hier eigenlijk van namen zoals Tate McRae, Camilla Cabello en anderen? Iets voor Rock Werchter of niet?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
En de Peppers zeker? Kwestie van de 2022 bingokaart af te strepen.
Eigenlijk zijn Red Hot Chili Peppers niet zo heel veel geweest hoor, elk album gewoon een keertje.
1996 -> 2002 -> 2006 -> 2012 -> 2016 -> 2022 -> 2023

Op dat ene recente jaar zat er altijd 4 of 6 jaar tussen. In 2023 hebben ze RW waarschijnlijk zelfs een grote dienst bewezen om een headliner vrij laat te vervangen + hadden ze eigenlijk ook gewoon een nieuw album uit. Is naar mijn aanvoelen nog geen gevalletje hoe Pearl Jam, Kaiser Chiefs, Editors, Kings Of Leon dat ooit waren.

Ik denk trouwens dat ze in 2025 aan nieuwe muziek gaan werken. Dus zal eerder 2026 of 2027 zijn. Al zou ik het een hele verademing vinden voor beide festivals als ze een keertje Pukkelpop zouden doen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.907
4.869
Maar Charli XCX wel, dus omdat zij geen headlinerpositie zal vragen? Of omdat haar muziek volgens jullie minder dat genre is? Want ik vind dat allemaal wat gelijkaardig...
Charli XCX is toch wat minder pure hypercommerciële pop, heeft meer een alternatief randje in haar sound. Heeft zich bovendien al op meerdere festivals bewezen als zeer geschikte act.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Ben ik de enige die los van de functionele invulling ervan zo’n twee podia naast elkaar echt spuuglelijk vind?

Zou toch trouwens nooit kunnen op het oppervlak van het festivalpark?
Ja en dan zou inderdaad de huidige MainStage verkleind moeten worden. Vind het op Graspop wel werken, maar zie op Werchter de meerwaarde er niet van. Zeker in de middag krijg je dan bands die verzuipen in de ruimte. En de headliners hebben dan juist minder ruimte.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Mijn well educated guess in combinatie met eigen voorkeuren 😅:

RW:
- BMTH & Metallica
- Sam Fender & Billie Eilish
- Tame Impala & Fred Again
- Blink 182 & The xx

Barn heads: oa London Grammar

TWC: Paul McCartney
Boutique: Dua Lipa
Losse shows: 2x U2 die synoniem staan voor 50j shows in Werchter en eindelijk terug thuiskomen
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
724
596
Mijn well educated guess in combinatie met eigen voorkeuren 😅:

RW:
- BMTH & Metallica
- Sam Fender & Billie Eilish
- Tame Impala & Fred Again
- Blink 182 & The xx

Barn heads: oa London Grammar

TWC: Paul McCartney
Boutique: Dua Lipa
Losse shows: 2x U2 die synoniem staan voor 50j shows in Werchter en eindelijk terug thuiskomen
Waar mag ik tekenen?
 
  • Leuk
Waarderingen: DirkG

Gebruikers die dit onderwerp bekijken