Rock Werchter 2025

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
90
132
Ik kon dit nieuws goed gebruiken.
Deze ochtend mijn mails gezien en bleek dat ik uitgenodigd was om een ticket te kopen voor die extra shows van Oasis. Maar de deadline om in te schrijven was zondag middernacht šŸ¤¬
Leve mijn goede voornemens om in het weekend geen mails te lezen
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
281
774
Ik denk dat je onderschat hoeveel tickets Imagine Dragons schuift. Is populair bij Q-Music tot StuBru luisteraars, dus denk dat die niet heel beel extra steun nodig hebben.

Edit: Oh ja Oscar & The Wolf ervoor als sub lijkt mij een ideale combo en beter voor iedereen eigenlijk. šŸ˜‚
In 2018 was het Sportpaleis snel uitverkocht aan 45 euro. Dat is dus nu gewoon x3 dus of het nu zo een vaart gaat lopen valt toch af te wachten want Werchter is toch wel een stukje groter.

Ik moest bij deze aankondiging en bijhorende prijzen denken aan een podcast die ik onlangs luisterde met Alex Agnew als gast waar uitgebreid gesproken werd over zijn mislukt Werchter avontuur en waar ook wat getallen genoemd werden. Daar was het ook de bedoeling om een dagprogramma samen te stellen met bands (Equal Idiots , Triggerfinger, De Staat, ...) en AA als headliner Maar er is toen door Live Nation gekozen om enkel AA als headliner bekend te maken en hiermee dan de verkoop te openen aan 70 euro. Dat verliep dus "dramatisch" met <1,000 tickets de eerste dag en 6,000 aan het einde van de eerste week. AA had als eerste gedachte de rest van het programma moet nog aangekondigd worden en als we er op het einde 20,000 verkopen is het toch nog goed. Maar die initiƫle cijfers waren voor LN dus voldoende om de boel meteen te cancellen omdat er na die eerste week nooit nog voldoende tickets zou verkocht worden want 20,000 op Werchter is in de perceptie = lege wei.

Ze moeten dus bij Live Nation toch veel vertrouwen hebben dat ID op zichzelf de eerste dag en in de eerste week toch 20,000 of zelfs meer tickets gaat verzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.310
1.171
In 2018 was het Sportpaleis snel uitverkocht aan 45 euro. Dat is dus nu gewoon x3 dus of het nu zo een vaart gaat lopen valt toch af te wachten want Werchter is toch wel een stukje groter.

Ik moest bij deze aankondiging en bijhorende prijzen denken aan een podcast die ik onlangs luisterde met Alex Agnew als gast waar uitgebreid gesproken werd over zijn mislukt Werchter avontuur en waar ook wat getallen genoemd werden. Daar was het ook de bedoeling om een dagprogramma samen te stellen met bands (Equal Idiots , Triggerfinger, De Staat, ...) en AA als headliner Maar er is toen door Live Nation gekozen om enkel AA als headliner bekend te maken en hiermee dan de verkoop te openen aan 70 euro. Dat verliep dus "dramatisch" met <1,000 tickets de eerste dag en 6,000 aan het einde van de eerste week. AA had als eerste gedachte de rest van het programma moet nog aangekondigd worden en als we er op het einde 20,000 verkopen is het toch nog goed. Maar die initiƫle cijfers waren voor LN dus voldoende om de boel meteen te cancellen omdat er na die eerste week nooit nog voldoende tickets zou verkocht worden want 20,000 op Werchter is in de perceptie = lege wei.

Ze moeten dus bij Live Nation toch veel vertrouwen hebben dat ID op zichzelf de eerste dag en in de eerste week toch 20,000 of zelfs meer tickets gaat verzetten.
welke podcast?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ik denk dat je onderschat hoeveel tickets Imagine Dragons schuift. Is populair bij Q-Music tot StuBru luisteraars, dus denk dat die niet heel beel extra steun nodig hebben.

Edit: Oh ja Oscar & The Wolf ervoor als sub lijkt mij een ideale combo en beter voor iedereen eigenlijk. šŸ˜‚
Tuurlijk en ook goede boeking ook al is t mn ding niet. Maar voor 130 euro mag er toch een stevige sub bij denk k
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.944
2.021
Mag ik vragen wat het laatste nieuws is mbt Stromae. Is de verwachting dat hij gaat optreden volgend jaar??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
@jimmywe . Ik ben wel benieuwd en nu de bekendmakingen er zijn durf ik het wel te vragen. Je zit duidelijk goed in het wereldje, wist jij al eerder van de reunies van Oasis en Linkin Park?
 
  • Leuk
Waarderingen: Fonske122

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
458
439
YES , dit is genieten. Geen ID op de 4-daagse.

Anders was het al bijna schaakmat na 1 naam... Hup Werchter
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.403
6.095
@jimmywe . Ik ben wel benieuwd en nu de bekendmakingen er zijn durf ik het wel te vragen. Je zit duidelijk goed in het wereldje, wist jij al eerder van de reunies van Oasis en Linkin Park?
Bwah neenā€¦ ik heb ook al vaak gezegd, overschat ook niet wat ik weet. Dat is misschien maar een peulschil van wat er allemaal speelt.
Dat van Oasis en LP ging al jaren de ronde. Op den duur hecht je daar ook geen belang meer aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Joslittel

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.300
2.028
Zet maar mooi weg met goldband op boutique. En idd met ID als hoofdact zou dat nog goed uitkomen ook daar

Ja, voor mensen die enkel binnen de vaste hokjes van Rock Werchter blijven denken wel ja.

Pommelien Thijs verdient na het traject dat ze de voorbije jaren heeft afgelegd gewoon de vierdaagse en een overvolle Barn. Er staat vast wel een gitaarbandje dat relevant was in 2003 op dat moment op de main om je aan te verwarmen.

Om maar te zeggen..ieder zijn eigen smaak. Nu al weer gaan verkondigen dat ze haar maar moeten wegzetten op Boutique dat nu al duidelijk gezien wordt hier als het afvoerputje van Werchter is wat lullig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken