Rock Werchter 2025

Je mag van Morrissey zeggen wat je wil maar hij heeft een eigen mening en verkondigt die ook. Meestal niet mijn mening maar chapeau dat hij ervoor uitkomt. Ik wacht nog altijd op de mening van Taylor Swift of Beyoncé over Israël/ Gaza. Bang om fans te verliezen?
Zou het niet beter zijn mocht iedereen zijn mening wat meer voor zichzelf houden? Who cares wat hij eet/drinkt of wat zijn politieke overtuigingen zijn. Doe waarvoor ze je boeken en discussieer dan maar verder aan de keukentafel eens je weer thuis bent

• Leuk
Waarderingen: Bloody Mary
Zou het niet beter zijn mocht iedereen zijn mening wat meer voor zichzelf houden? Who cares wat hij eet/drinkt of wat zijn politieke overtuigingen zijn. Doe waarvoor ze je boeken en discussieer dan maar verder aan de keukentafel eens je weer thuis bent
Wat moeten ze dan volgens jou met bands met politieke boodschappen in hun nummers? Ook niet meer uitnodigen?
Bij een Morrissey weet je het. Heb je geen zin in zijn boodschap, dan boek je hem niet.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Die zouden dan ook niet vroeg in Klub C worden gezet, maar een stuk hoger op het affiche.
Maar verwacht die sowieso niet op festivals.
Roxette komt op Bospop, week na Werchter. Toch wel beetje guilty pleasure voor mij... zou het niet erg vinden als ze een plekje krijgen

Mijn gokje hoe het is nu:

Donderdag:
Main Stage: Glintsal - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - De La Soul - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park
Barn: Mother Mother - ... - Jacob Collier - ... - Iggy Pop - ...
KluB C: ... - Alessi Rose - Ezra Collective - ... - ... - Nia Archives
Slope: /

Vrijdag:
Main Stage: ... - Sylvie Kreusch - Wet Leg - Weezer - Girl in Red - Simple Minds - Green Day
Barn: ... - Lola Young - Mark Ambor - Warhaus - ... - Underworld
KluB C: Dikke - ... - ... - Arsenal - Caribou - Purple Disco Machine
Slope: The Backseat Lovers

Zaterdag:
Main Stage: ... - ... - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - ... - Sam Fender
Barn: ... - ... - ... - Beth Gibbons - Elbow - Maribou State
KluB C: ... - ... - ... - Blanco White - ... - Barry Can't Swim
Slope: Letlive.

Zondag:
Main Stage: ... - David Kushner - Pommelien Thijs - Dean Lewis - Gracie Adams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Barn: Jokke - Shaboozey - ... - ... - ... - Rufus Du Sol
KluB C: ... - ... - Bolis Pupul - Dasha - Overmono - Goose
Slope: Wunderhorse

Waarschijnlijk te optimistisch, maar altijd het gokje waard.

Vrijdag:
Main Stage: ... - Sylvie Kreusch - Wet Leg - Weezer - Girl in Red - Simple Minds - Green Day
Als die laatste plek op de main stage Berre wordt, dan zal dat ene bandlid die ook bij Dikke speelt mogen lopen.

Ik blijf de positie van Deftones toch ook wel opvallend vinden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan dus vind het alleen maar mooi dat ze zo hoog staan, maar ze zijn toch al jaaaren over hun hoogtepunt en bekendheid heen zou je zeggen? Of heb ik iets gemist waardoor ze hernieuwde populariteit hebben? Anders zou ik FDC een veel logischere sub vinden en Deftones barn headliner (hoop het natuurlijk niet ivm clashes dan).

Mijn gokje hoe het is nu:

Donderdag:
Main Stage: Glintsal - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - De La Soul - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park
Barn: Mother Mother - ... - Jacob Collier - ... - Iggy Pop - ...
KluB C: ... - Alessi Rose - Ezra Collective - ... - ... - Nia Archives
Slope: /

Vrijdag:

Zaterdag:
Main Stage: ... - ... - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - ... - Sam Fender
Barn: ... - ... - ... - Beth Gibbons - Elbow - Maribou State
KluB C: ... - ... - ... - Blanco White - ... - Barry Can't Swim
Slope: Letlive.

Zondag:
Main Stage: ... - David Kushner - Pommelien Thijs - Dean Lewis - Gracie Adams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Barn: Jokke - Shaboozey - ... - ... - ... - Rufus Du Sol
KluB C: ... - ... - Bolis Pupul - Dasha - Overmono - Goose
Slope: Wunderhorse

Waarschijnlijk te optimistisch, maar altijd het gokje waard.
Dat zou hem grotendeels wel is kunnen gaan worden. Ik hoop Arsenal te kunnen meepakken. Die vrijdag is toch beter dan eerst gedacht.
Ik blijf het vreemd vinden om Goldband zo hoog te zien staan. Wet Leg op de main, graag, die wil ik zeker meepakken.
Goose zie ik eerder in de Barn opduiken. Al vond ik hun laatste passage op de main wel top. Zelfs in het daglicht. Het zou ook wel wat verschuiving van de mensen op de wei kunnen meebrengen dan wat ook niet slecht is. Wisselen met Dean Lewis zie ik dan wel als mogelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan dus vind het alleen maar mooi dat ze zo hoog staan, maar ze zijn toch al jaaaren over hun hoogtepunt en bekendheid heen zou je zeggen? Of heb ik iets gemist waardoor ze hernieuwde populariteit hebben? Anders zou ik FDC een veel logischere sub vinden en Deftones barn headliner (hoop het natuurlijk niet ivm clashes dan).
TikTok

Waarom optimistisch? Enkel de sub op zaterdag is misschien optimistisch maar voor de rest staat iedereen wel op hun plaats lijkt me?
Ik hoop in ieder geval mee dat we nog prominente (laatste en voorlaatste) Barn plekken te vergeven zijn voor donderdag, vrijdag én zondag zoals Jimmy optimistisch voorspelt. Bovenop een mooie sub voor de zaterdag natuurlijk.

Omstandigheden denk ik. Er is wel een soort revival bezig ook. En ze krijgen elders headline spots toegewezen.

Ja dat had ik eerder al eens voorbij zien komen, maar heeft dat dan zó veel invloed dat ze zo'n spot 'verdiend' hebben?

En is dat dan 1 nummer of stukje van een nummer wat viral is gegaan door TiKTok of hoe werkt dat?
Kijk naar zondag, Ze hebben half de main stage gebouwd op basis van TikTok populariteit. Het moet zijn dat dat inderdaad wel een zekere invloed heeft.

Maar ik verwacht zelf ook dat Fontaines een spot hoger zal staan.

Users who are viewing this thread