Rock Werchter 2025

Het publiek is dus afhankelijk hoe deze persoon op dat moment in zijn/haar vel zit.
Intussen moet iedereen zoals iemand hier zei 200% meer aan ticketprijzen betalen dan enkele jaren terug + de reis maken (overnachtingen, verlof nemen,…).
Als dit soort werk mentaal te belastend is, dan is een andere carrière (uit de schaduw?) volgen ook een mogelijkheid.
Er wordt nergens gezegd dat het om mentale problemen gaat. Festibob komt dat hier even zonder onderbouwing zeggen en anderen nemen het over.

De Botanique was gisteren volgestroomd, maar Young voelde zich niet goed. Er kwam een dokter aan te pas. Een medewerker kwam vervolgens het podium op met het jammere nieuws: "Lola Young moet vanavond haar concert annuleren."

Misschien in het vervolg iets minder ongefundeerde aannames posten Festibob. Voor je het weet gaat het een eigen leven leiden.

Lola young is één van die vele snel opkomende jonge Britse artiesten (Sam Fender, Lewis Capaldi,....) die mentale problemen kent bij haar bv manisch-depressieve schizofrene periodes. Als ze op Werchter manisch is zal ze als een brok energie de pannen van het dak spelen , zit ze in haar depressieve periode dan kan het ook zijn dat ze haar tournee op een punt moet onderbreken. Ze kan er zelf niet veel aan doen maar wel jammer voor de fans die zich speciaal voor haar al naar Brussel hadden verplaatst.

Even los van de annulering moet ik hier als zorgmedewerker wel even op reageren. Een bipolare stoornis is uiterst complex en bij elk individu die er mee te maken heeft, totaal verschillend.
Om te suggereren dat een artiest de pannen van het dak gaat spelen als ze manisch is, is echt kul. Het kan zo zijn dat iemand zijn manische periodes totaal niet onder controle heeft en bijvoorbeeld beter kan omgaan met de meer depressieve periodes (door middel van medicatie/behandelingen). Dit kan natuurlijk ook totaal omgekeerd zijn, dus speculatie hierover heeft geen zin.

Lola young is één van die vele snel opkomende jonge Britse artiesten (Sam Fender, Lewis Capaldi,....) die mentale problemen kent bij haar bv manisch-depressieve schizofrene periodes. Als ze op Werchter manisch is zal ze als een brok energie de pannen van het dak spelen , zit ze in haar depressieve periode dan kan het ook zijn dat ze haar tournee op een punt moet onderbreken. Ze kan er zelf niet veel aan doen maar wel jammer voor de fans die zich speciaal voor haar al naar Brussel hadden verplaatst.
Dokter google, altijd betrouwbaar

Misschien in het vervolg iets minder ongefundeerde aannames posten Festibob. Voor je het weet gaat het een eigen leven leiden.
Blijkbaar is het een taboe om over mentale problemen te praten op dit forum. Dat Lolay young op 17 jarige leeftijd een diagnose heeft gehad van schizofrene manisch-depressieve periodes heeft ze zelf geout en is op het internet te vinden. Als iemand last minute een concert aflast wordt daar wel altijd een reden voor gegeven door de artiest in kwestie. Bv stemproblemen bij Sam Fender eind vorig jaar. In dit geval heb ik het 'zich niet goed voelen' gelinkt met haar bipolariteit. Zelf heb ik lang geleden jarenlang een relatie gehad met een bipolair persoon uit liefde dus ik heb er wel ervaring mee.

Ben verbaasd dat men hier plots zo'n groot verhaal van maakt. Ik heb duidelijk gesteld dat Lola Young er niets aan kon doen net als Sam Fender aan zijn stemproblemen en dat een artiest altijd ook lastminute een concert kan cancellen. En ik heb me empathisch gesteld naar zij die misschien van WestVlaanderen met de auto naar Brussel moesten komen om een uniek concert van hun idool bij te wonen en dan te horen dat dit niet doorgaat.

Misschien is er ook een andere reden geweest van haar malaise. Maar een artiest(e) annuleert nooit zonder goede reden een show.
Dat wil ik nu zeker nuanceren, ik was niet in Brussel, ben geen dokter en heb haar diagnose niet gesteld.

De toekomst zal uitwijzen hoe haar live concert ervaringen zich gaan ontwikkelen. Ik hoop het beste voor haar.
En laten we nu praten over andere muzikale zaken. En Timmetje, ik zal met je goede raad rekening houden en voorzichtiger zijn.

En ook nog wat verfijning mogelijk bij jouw EQ als je een mens herleidt tot AI.
Bob, je schrijft hier zo vaak epistels die zelfs de nonnen in Vught nog niet zouden schrijven. Dat (ja, dat is KI/AI, weet je zelf ook) mag je best achterwege laten en gewoon je hart laten spreken. Eigenlijk een beetje zoals de zin waar ik je nu op aanspreek ;) Ik ben echt niet de enige die dat best irritant vindt, zoals je ook kunt aflezen aan die speldenprikjes richting jouw adres.

Maar euh, ze was ziek. Punt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo, Wout_VS en Tinus101
Maar Lokeren is een stadsfestival en organiseren dit in de zaal waar ook hun Red Bull podium staat (als dat zo (nog) zo noemt), veel gemakkelijker qua logistiek. Dat kan je toch ook weer niet vergelijken met een 'boerengat' dat Werchter is?
Het is in de Radar, dat is enkele kilometers verder.

• Leuk
Waarderingen: jefferke

Of het nu fysiek of mentaal was, als je op dat moment moet opgeven, is er duidelijk iets ernstigs aan de hand. In beide gevallen is de extra stress (omdat de fans al in de zaal staan) zeker niet bevorderlijk.

Maar ik kan moeilijk aannemen dat haar aandoening een grote impact zou hebben op haar optredens. Integendeel, eenmaal op de planken zal dat net afvlakken (music is healing).

Natuurlijk zijn er artiesten die vroeger elk excuus aangrepen, maar door de professionalisering van de sector is dat de laatste jaren sterk verbeterd. Waarschijnlijk speelt corona daar ook nog een rol in, omdat optredens nu minder vanzelfsprekend zijn.

Users who are viewing this thread