Rock Werchter 2025

Ik hoop van niet maar vrees wel dat het zo zal zijn
Het zal er vanaf hangen wat die gitarist wenst qua rustpauze, indien een halfuur genoeg is kan de combo tussen Main/barn opener en de 2de spot op het andere podium.
Anders is het Barn of Main openen en 2de in de KluB C, dan heb je al gauw een uur pauze.
Veel hoger moeten we beide niet verwachten. (Hoop ik)

Ja dat had ik eerder al eens voorbij zien komen, maar heeft dat dan zó veel invloed dat ze zo'n spot 'verdiend' hebben?

En is dat dan 1 nummer of stukje van een nummer wat viral is gegaan door TiKTok of hoe werkt dat?
Goh ja, 'verdiend'. Publiekstrekkers staan hoger op de affiche, he. En daar hebben ze toch wel een resurgence van populariteit gekend.

Vroeger werd iets grijs gedraaid op de radio, tegenwoordig via het algoritme van een streamingdienst (bv Barry Can't Swim) of een stukje dat viral gaat op TikTok.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer hoeveel publiek een artiest kan trekken. Een Chappell Roan heeft tegenwoordig ook headlinespots eender waar, wat voor mij ook niet echt 'verdiend' aan voelt ifv de output. Maar ze is immens populair en schuift tickets.

Ik blijf Deftones echt een vreemde boeking vinden. Hebben een verschrikkelijke livereputatie en zijn helemaal niet zo gekend bij het doorsnee RW-publiek. Met Iggy Pop - Fontaines - LP zou je al een uitstekend rijtje hebben om de main af te sluiten + die dag verkocht toch sowieso uit door Linkin Park.

Voor mij zou het wel ideaal zijn als Deftones gewoon de main subt, het zal de sfeer bij Fontaines alleen maar ten goede komen.

Goh ja, 'verdiend'. Publiekstrekkers staan hoger op de affiche, he. En daar hebben ze toch wel een resurgence van populariteit gekend.

Vroeger werd iets grijs gedraaid op de radio, tegenwoordig via het algoritme van een streamingdienst (bv Barry Can't Swim) of een stukje dat viral gaat op TikTok.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer hoeveel publiek een artiest kan trekken. Een Chappell Roan heeft tegenwoordig ook headlinespots eender waar, wat voor mij ook niet echt 'verdiend' aan voelt ifv de output. Maar ze is immens populair en schuift tickets.
Ja dat is precies wat ik een beetje probeer te begrijpen, ik heb zelf geen TikTok en kan de invloed daarvan ook moeilijk inschatten.

M.a.w. als er 1 nummer of een stukje uit 1 nummer viral gaat op TikTok, trekt zo'n Deftones dan gelijk een heel veld vol naar verwachting van de RW programmeurs/LN? Helemaal als het verder nou niet de meest toegankelijke muziek is voor de doorsnee TikTokker.

Ben nu dan wel benieuwd naar de betreffende TikTok(s) waardoor ze zo populair zijn geworden 😁 Iemand?

Het zal er vanaf hangen wat die gitarist wenst qua rustpauze, indien een halfuur genoeg is kan de combo tussen Main/barn opener en de 2de spot op het andere podium.
Anders is het Barn of Main openen en 2de in de KluB C, dan heb je al gauw een uur pauze.
Veel hoger moeten we beide niet verwachten. (Hoop ik)
Hoe zeker is het nu eigenlijk dat Berre ook op de RW vrijdag gaat optreden? Zou toch onlogisch zijn, aangezien hij er vorig jaar nog gestaan heeft (als invaller weliswaar).

Laatst bewerkt:
Morrissey gaat niet naar Rock Werchter lijkt me. Komt al in Antwerpen en heeft al optredens op de Rock Werchter data.

Staat al jaren hoog op mijn wishlist dus hoop dat het eindelijk gaat gebeuren.
Wel een beetje raar om te zeggen dat het de eerste europese tour is in 12 jaar, dat lijkt me niet echt te kloppen. Of ik heb weer ergens iets gemist. De laatste datum is trouwens 2 weken voor RW, zal wel ijdele hoop zijn.

Wel een beetje raar om te zeggen dat het de eerste europese tour is in 12 jaar, dat lijkt me niet echt te kloppen. Of ik heb weer ergens iets gemist. De laatste datum is trouwens 2 weken voor RW, zal wel ijdele hoop zijn.

Vorige keer was 2017 in de Roma, dezelfde dag als Rammstein op GMM. Helaas dus mijn ticket toen verkocht ten voordele van de Duitsers. Dus eerste keer in 8 jaar?

laatste keren in belgie
2017 roma
2013 vooruit in gent
2013 lokerse feesten
2011 Lokerse feesten (toen geweest)
2009 lokerse feesten
2008 AB
2006 Dour
2002 Beach Rock

Mijn gokje hoe het is nu:

Donderdag:
Main Stage: Glintsal - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - De La Soul - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park
Barn: Mother Mother - ... - Jacob Collier - ... - Iggy Pop - ...
KluB C: ... - Alessi Rose - Ezra Collective - ... - ... - Nia Archives
Slope: /

Vrijdag:
Main Stage: ... - Sylvie Kreusch - Wet Leg - Weezer - Girl in Red - Simple Minds - Green Day
Barn: ... - Lola Young - Mark Ambor - Warhaus - ... - Underworld
KluB C: Dikke - ... - ... - Arsenal - Caribou - Purple Disco Machine
Slope: The Backseat Lovers

Zaterdag:
Main Stage: ... - ... - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - ... - Sam Fender
Barn: ... - ... - ... - Beth Gibbons - Elbow - Maribou State
KluB C: ... - ... - ... - Blanco White - ... - Barry Can't Swim
Slope: Letlive.

Zondag:
Main Stage: ... - David Kushner - Pommelien Thijs - Dean Lewis - Gracie Adams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Barn: Jokke - Shaboozey - ... - ... - ... - Rufus Du Sol
KluB C: ... - ... - Bolis Pupul - Dasha - Overmono - Goose
Slope: Wunderhorse

Waarschijnlijk te optimistisch, maar altijd het gokje waard.
Als dit al te optimistisch is... Ik mis de tijd toen ik niet kon geloven wat er allemaal op één dag stond in Werchter.

Users who are viewing this thread