Rock Werchter 2025

Het valt me op dat er deze zomer eigenlijk geen enkele headliner tourt waarvoor ik een ticket voor een zaalconcert zou kopen ( mss QOTSA nog wel)
Oh wel genoeg, alleen ze zijn een beetje verspreid (wat ook logisch is). Maar voor Linkin Park (afgelopen jaar nog gedaan), Green Day, NiN (ook gedaan), Korn, Muse en QOTSA zou ik allemaal wel een zaalticket kopen in theorie. Puur kijkend naar de headliners dus.

Naar mijn smaak is het beter dan vorig jaar, al hadden we toen wel FF, BMTH en Tool als headliners.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
The National daar nog achter, een show waarvan collega's van me (die echt niets met die band hebben) laaiend waren.

Sigur Ros ook. En Nick Cave. En Depeche Mode, Frank Ocean, Blur, Kendrick Lamar,... Niet het beste jaar om verstek te geven.
Crazy eigenlijk. Ook eens gaan kijken, zou dat jaar misschien winnen met aantal acts die uiteindelijk doorgroeien tot (sub)headliner materiaal?

Ik tel er rond de 20 (en dan zijn er nog een paar twijfelgevallen die ik niet mee telde. Zijnde Phoenix, Vampire Weekend, Ben Howard, Thirty Seconds To Mars en Dimitri Vegas & Like Mike die toch ook niet ver van die statuut bengelen).

• Leuk
Waarderingen: BeWario
The National daar nog achter, een show waarvan collega's van me (die echt niets met die band hebben) laaiend waren.

Sigur Ros ook. En Nick Cave. En Depeche Mode, Frank Ocean, Blur, Kendrick Lamar,... Niet het beste jaar om verstek te geven.
Die show van The National heeft me instant tot fan gemaakt, zeker nadat ik nog Matt even gespot had naast t podium na de show.

De rest van de dag was ook vrij stacked, met Vaccines als opener van de Main, Phoenix daarna, Vampire Weekend, The National, en dan daarna Bloc Party en Sigur Ros in de tent. Ahhhh to be an indie-hipster in 2013 🥰

Ik was gisteren bij de weinige gelukkigen die een ticket voor de try-out van Pommelien had kunnen bemachtigen, en ... het was echt steengoed. De nieuwe podiumsetting is gecentreerd rond een giga drumtoestel dat anderhalve meter bovenop het podium staat, met aan beide kanten ervoor twee leadgitaristen + nog bas en synth. De meeste nieuwe nummers rocken een pak harder dan het debuutalbum, met hier en daar ruimte voor gitaarsolo's, drumsolo's... Ik waande mij bij één bepaald nummer zelfs even bij Amyl & The Sniffers.

Aan de vele criticasters hier zou ik zeggen: blijf toch maar even hangen zondag, het zou zomaar kunnen dat je heel positief verrast wordt door haar set op Rock Werchter.

Ik was gisteren bij de weinige gelukkigen die een ticket voor de try-out van Pommelien had kunnen bemachtigen, en ... het was echt steengoed. De nieuwe podiumsetting is gecentreerd rond een giga drumtoestel dat anderhalve meter bovenop het podium staat, met aan beide kanten ervoor twee leadgitaristen + nog bas en synth. De meeste nieuwe nummers rocken een pak harder dan het debuutalbum, met hier en daar ruimte voor gitaarsolo's, drumsolo's... Ik waande mij bij één bepaald nummer zelfs even bij Amyl & The Sniffers.

Aan de vele criticasters hier zou ik zeggen: blijf toch maar even hangen zondag, het zou zomaar kunnen dat je heel positief verrast wordt door haar set op Rock Werchter.
Dankje voor de info. Ja, ze zal zich goed omringen maar de boomers zullen er niet zijn. Hoeft ook niet. Ieder zijn ding.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Dankje voor de info. Ja, ze zal zich goed omringen maar de boomers zullen er niet zijn. Hoeft ook niet. Ieder zijn ding.
Wacht maar. De eerste rijen zullen misschien iets jonger zijn, maar op de rest van de weide zal je ook heel wat veertigers, vijftigers en zestigers horen meezingen. En de rest kan ondertussen het campingmateriaal naar de auto brengen, een Karmeliet drinken in de apéro of een concert meepikken op een van de drie andere podia.

Gaat niet om criticaster te zijn maar smaken verschillen.
Amyl & the sniffers en pommelien liggen wel wat uit mekaar vind k.

Hopen op iets goed in de barn en anders apero. Ze mogen op zondag echt nog wat stevigs in de barn zetten.

• Geweldig
Waarderingen: musicislife

Users who are viewing this thread